Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Geheel opzetten bij kopen  (gelezen 3753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunbeam83

  • Gast
Geheel opzetten bij kopen
« Gepost op: januari 21, 2014, 02:39:37 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan een vouwwagen te gaan kopen. Een tweedehandse. Nu zijn we al uit een aantal kenmerken. Dubbele slaapvertrekken in de wagenbak gescheiden door een zitje. Voortent plus luifel, disselbak, kuiken plus keukenuitbouw.

We hebben er een aantal op het oog op marktplaats.

Oa een jamet Arizona uit 2004. We willen van kijken, maar alleen de wagenbak kan op gezet worden, de voortent is geen optie?  Lijkt me zeer belangrijk om ook deze opgezet te zien toch?
Ik twijfel omdat wij echt startend zijn.... Maar hier moet ik geen genoegen mee nemen, aan de voortent kunnen vele verborgen gebreken zitten ... Of zie ik spoken....

We willen trouwens een jamet of roadmaster van 2000 of jonger...

Iemand tips?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2014, 03:17:22 pm »

Bij particuliere verkoop is er garantie totdat het geld is overhandigd... dus ik zou de wagen eerst achter de auto hangen en een stukje binnen de bebouwde kom rijden richting een snelweg... onderweg een paar keer goed remmen (niet op de snelweg natuurlijk  ::) )... en als de wagen netjes spoort dan zou ik hem helemaal opgezet willen zien.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2014, 03:28:25 pm door DannyST »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.237
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2014, 03:32:55 pm »

Geen voortent gezien geen verkoop heel simpel.
Zo zie ik het namelijk.
Wie wil er nu thuis achter komen dat hij een voortent vol met weer heeft.
En geloof me we hebben het hier voorbij zien komen.
Als ze dit niet willen jammer dan op naar de volgende.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sunbeam83

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2014, 03:34:53 pm »

Bedankt voor je tips!
 Had er eigenlijk niet aan gedacht hem eerst achter de auto te hangen!
 Zo zie je maar... We weten echt nog van niks.

Fijn dat jij ook zegt helemaal opzetten! Vond het zo'n vreemde actie!!

Top Alex! Sterkt ons!
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2014, 04:43:57 pm »

En staar je niet blind op die éne vouwwagen.
Ze staan met bosjes te koop.
Kijk ook ff naar de bandjes.... profiel, DOT-code, droogtescheurtjes.
Werkt de oplooprem?

En als je helemaal op save wilt, laat hem BOVAG keuren, vóór dat je de definitieve koop sluit.
E.e.a. met de verkoper afspreken. Wil hij dit niet, dan zou ik hem laten staan.

P.S.... komt ie achter een sunbeam(Talbot) te hangen? (gezien jouw naam, vandaar)
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2014, 04:48:11 pm door mars »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2014, 05:10:35 pm »

Beetje kort-door-de-bocht-reacties als je het mij vraagt;
 
 
Het zal ook van de prijs afhangen;
 
Hoeveel moeite zal iemand doen voor een vouwwagen van ? 500,-?
Hoeveel mag je eisen/wensen voor een vouwwagen van ? 500,-?

Daarnaast zegt de staat van de slaaptent en de bedden al heel wat over de totale toestand. Je kunt eenvoudigweg geen nieuwe vouwwagen verwachten voor 5% tot 10% van de prijs van een nieuw exemplaar. Ook al willen sommige dat nog zo graag.

De kopers van onze vorige vouwwagen (weggedaan voor ? 550,-) hebben er een prachtige wagen aan; maar ik zou hem voor geen goud geheel opgezet hebben. Was een beetje onder het motto 'graag of niet'.

« Laatst bewerkt op: januari 21, 2014, 05:12:55 pm door nunogconway »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2014, 06:27:07 pm »

Neem aan dat een vw uit 2004 wel meer dan 500 euro moet kosten....
Gelogd

Roy S.

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2014, 06:33:40 pm »

Onze vouwwagen heb ik meegenomen en bij mij thuis in de loods heb ik de wagenbak uitgeklapt. Dat zag er allemaal keurig uit. Omdat ik nog niet wist hoe de rest opgebouwd moest worden heb ik het maar voor lief genomen en de vouwwagen gekocht. De prijs was heel gunstig en de vrouw die hem verkocht was de achterbuurvrouw van mijn ouders. :)
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2014, 06:36:32 pm »

Begrijp de reacties, maar kan ze niet altijd volgen. Bij de verkoop van onze vorige vouwwagen hebben wij de voortent niet opgezet. Simpelweg omdat dat bij ons thuis niet kan en ik niet voor een potentiële koper naar een andere plaats ga rijden en "eventjes" een roadmaster met voortent opzet.
De bak hebben we wel opgezet en de voortent in de tuin uitgerold, samen compleet nagekeken en weer ingepakt. Ik weet zeker dat hij er nu een mooie vouwwagen aan heeft. Na 8 jaar kwamen mensen ons immers nog steeds vragen of ie nieuw was.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2014, 06:48:10 pm »

Tja als bij een particulier een vw koopt kun je moeilijk verwachten dat ie een zee van ruimte heeft om de vw volledig neer te zetten. Eea moet gewoon in goed vertrouwen gebeuren.  Bij een dealer kan dit natuurlijk anders gaan. Ivm evt garantie.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.237
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2014, 06:52:36 pm »

Er is toch altijd wel een plekkie te vinden? :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Koen-w

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2014, 08:18:14 pm »

Volledig opzetten vond ik toch ook belangrijk. Hoe kan je anders weten wat de volledige toestand van de vouwwagen is? Het kan je ook een reden geven om de prijs nog wat omlaag te halen.  ;)
Wij hebben trouwens onze vouwwagen maar 500 euro betaald en toch volledig opgezet voor we hem kochten.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2014, 08:19:15 pm »

Wij hadden onze 3 jaar oude jamet ook te koop staan, in de winter. Bij interesse hebben wij ook aangegeven wel de wagentent te kunnen opzetten voor de deur, maar niet de hele voortent. Uiteraard konden ze wel de voortent binnen uitgerold bekijken. In het voorjaar/zomer hadden we gerust naar een veldje gegaan en alles opgezet, maar niet in het najaar/winter.
Hij stond wel voor aardig wat te koop, maar effectief gezien scheelde het ook 'maar' ?500,-- op inruilen bij een dealer. Achteraf is het niet doorgegaan, niet door de kopers, maar omdat we hem voor aanzienlijk meer konden inruilen bij B&A.

Voor mij persoonlijk zou stokken tellen, en de voortent/luifel uitgelegd zien, voldoende zijn.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2014, 08:52:34 pm »

500 euro is voor een vouwwagen dan wel niet veel geld, maar toch op zich best een groot bedrag om risico mee te nemen. Wat als de voortent slecht is? Dan heb je toch wel een miskoop. En als beginner (ben ik ook) is het toch ook wel handig om te zien hoe hij opgezet/afgebroken moet worden. Niet onbelangrijk.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2014, 09:38:53 pm »

Eigenlijk is het zeeeer verstandig om de wagen geheel op te laten zetten. Bij onze eerste hebben we dat ook gedaan. Bij de twee volgende niet. Waarom niet, eigenlijk kan ik daar niet echt ratineel  op antwoorden. Was gevoelsmatig. De Astro kwam van een forumlid, en dan liet ik me leiden door vertrouwen. Onze Spacer is wel helemaal opengeklapt en grondig bekeken op de kritieke punten. We kende het model en wisten waar op te letten. Tijdens het gesprek met de verkoper kregen we ook een goed gevoel en het was niet dat ze de wagen niet helemaal wilde opzetten.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal