Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Geheel opzetten bij kopen  (gelezen 3764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #15 Gepost op: januari 21, 2014, 09:53:57 pm »

Toen wij onze Alpenkreuzer verkocht hadden, regende het behoorlijk.
Met de koper al een eindprijs afgepraat.
In de regen opgezet. Was voor beide partijen belangrijk.
Wat voor de een 'in goede staat' is, kan de ander compleet anders over denken. Ik ,als verkopende partij, nam de moeite van het opzetten.
De koper nam de moeite van thuis weer uitklappen en laten drogen.
Beide tevreden en ook geen gedram achteraf.

Oh ja, hij is toen verkocht voor 1000 gulden.
Misschien had dat 'vroeger' meer waarde dan nu?  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2014, 10:00:19 pm door mars »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #16 Gepost op: januari 21, 2014, 09:59:45 pm »

Ik heb als verkoper ook nooit anders gewild.
Zo konden de wagen in volle ornaat bekijken en dus geen gezeur achteraf.
Mochten ze toch iets hebben tja jammer dan ik heb alles laten zien.

Bij de laatste wagen zelfs de zelf gemaakte gaatje in de keukenraam laten zien.
Wil geen praatjes achteraf.
Kun je niet gebruiken met mijn positie in de vouwwagen wereld. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sunbeam83

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #17 Gepost op: januari 21, 2014, 11:32:07 pm »

Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Het is een vouwwagen van ?2250,- dus dat is echt wel de reden dat wij hem uitgeklapt willen zien.
Zie dat de meningen wat uiteen lopen. Maar gezien ons gebrek aan kennis en ervaring is iedere zekerheid een risico minder.
Ook uit en opklappen is nieuw voor ons...

Hoorde dat iemand zei er staan er genoeg.. Jeetje wat een aanbod, maar we verbazen ons ook enorm hoe snel ze verkocht zijn! Als zoete broodjes over de toonbank... Niet te geloven...
Hopen dat ook wij er binnenkort een op de kop kunnen tikken!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #18 Gepost op: januari 21, 2014, 11:39:10 pm »

Komt vast goed. Er komen er, naar mijn mening, nu meer en meer op mp (en andere websites). En je kunt ook altijd bij dealers voor tweedehandse gaan kijken.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2014, 08:23:12 am »

Voor ? 2.250,- zou ik hem ook uitgeklapt willen zien. Zeker als je geen ervaring hebt met vouwwagens, dan heb je meteen alvast een keer gezien hoe het opzetten/afbreken werkt.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2014, 08:48:01 am »

Ik denk dat je hem altijd helemaal opgezet wilt kunnen zien. Het is tenstlotte veel geld. Een tweedehands auto van 2250 koop je ook niet zonder proefrit  ::)

Maar je moet natuurlijk wel van tevoren weten dat er een grote kans is dat je hem kopen gaat, anders is het niet zo fraai om al dat werk van de verkoper te verlangen. Dus flink doorvragen over staat, problemen, foto's op laten sturen en dat soort zaken.
Daarnaast kun je aan het begin van een bezichtiging ook heel wat punten van de vouwwagen langslopen voordat je op gaat zetten. Denk aan staat van banden en onderstel, rem, rijgedrag achter de auto (ook testen!), staat van de keuken noem maar op.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2014, 08:49:26 am »

Wat ik overigens ook wil aanraden voordat je bij particulieren gaat kijken, is eerst even naar de dealer om gebruikte vouwwagens te bekijken. Dan krijg je meer inzicht in wat je precies zoekt en ook waar je op moet letten.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

DannyST

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2014, 10:18:59 am »

Beetje kort-door-de-bocht-reacties als je het mij vraagt;
 
 
Het zal ook van de prijs afhangen;
 
Hoeveel moeite zal iemand doen voor een vouwwagen van ? 500,-?
Hoeveel mag je eisen/wensen voor een vouwwagen van ? 500,-?

Daarnaast zegt de staat van de slaaptent en de bedden al heel wat over de totale toestand. Je kunt eenvoudigweg geen nieuwe vouwwagen verwachten voor 5% tot 10% van de prijs van een nieuw exemplaar. Ook al willen sommige dat nog zo graag.




Ben ik toch niet helemaal met je eens. Je zult de verkopers de kost moeten geven die hun bezit op Marktplaats zetten en denken: die gebreken... die zijn voor de volgende bezitter.

Je verwacht een vouwwagen te kopen waar je nog minimaal een jaar mee op vakantie kunt; zelfs voor 500 euro.

Even gechargeerd: dan denk je een vouwwagen te kopen blijkt de verkoper een prima aanhanger te verkopen...

Ik zou ook altijd vragen naar gebreken. Is de tent helemaal waterdicht? Is de staat van de wagen nog goed?
Begint de verkoper te draaien en te sputteren dan is dat in ieder geval een signaal.

...al "pak" je met die vragen de verkopers niet die denken: die gebreken zijn voor de volgende bezitter


Toch kijk ik het hele jaar door wel graag op Marktplaats. Je ziet daar alles wel voorbij komen (leuk om je te oriënteren)

http://www.marktplaats.nl/z/caravans-en-kamperen/vouwwagens/2001-2003-2004-heden.html?categoryId=321&priceFrom=1.000%2C00&priceTo=2.500%2C00&attributes=S%2C2024&attributes=S%2C2025&startDateFrom=always
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2014, 03:39:31 pm »

Ik heb als verkoper ook nooit anders gewild.
Zo konden de wagen in volle ornaat bekijken en dus geen gezeur achteraf.
Mochten ze toch iets hebben tja jammer dan ik heb alles laten zien.

Bij de laatste wagen zelfs de zelf gemaakte gaatje in de keukenraam laten zien.
Wil geen praatjes achteraf.

Zo denk ik er als verkoper ook over. Heb mijn verkochte vw's altijd helemaal opgezet. Elk gebrekje en vlekje is getoond. Ik wil een zuiver geweten.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2014, 05:44:49 pm »

Helemaal met Mieke eens. Toen wij onze 25 jaar oude Alpenkreuzer verkochten hem zelfs 2 x opgezet, de eerste keer hebben wij het gedaan, alles uitvoerig voorgedaan, de vw samen met de koper helemaal bekeken, daarna ingevouwen en de koper hem zelf nog eens laten opzetten en invouwen. En dat voor een paar honderd euri, maar wel een goed geweten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

MichelvDijk

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #25 Gepost op: januari 22, 2014, 06:21:39 pm »

Gelukkig stond onze VW geheel opgezet in de achtertuin van de verkoper, en die was maar 375,-. Uit alle keuze die wij hadden op dat moment vonden wij het toch wel een heel belangrijk iets dat deze geheel zichtbaar was. Dat heeft ons een hoop ellende bespaart lijkt mij, want er waren uiteraard wel wat puntjes maar die wisten we voordat ik het geld op tafel had gelegd.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2014, 06:33:50 pm »

Zo denk ik er als verkoper ook over. Heb mijn verkochte vw's altijd helemaal opgezet. Elk gebrekje en vlekje is getoond. Ik wil een zuiver geweten.
Dat geld voor ons ook.  ;)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #27 Gepost op: februari 28, 2014, 04:27:04 pm »

Wij hadden in principe ook afgesproken dat de wagen opgezet zou worden bij het ophalen, maar omdat het die dag stormde (dichtgeklapte wagen van de handrem af begon weg te waaien, en een camplet is nou niet echt een windvanger) hebben we besloten het er maar bij te laten zitten. We hebben een blik naar binnen geworpen en wat we zagen zag er goed uit.
Maar daar komt wel bij, dat we een heel goed gevoel hadden bij de verkopers, en de principeafspraak die we een week eerder hadden gemaakt om de boel op te zetten gaf ook vertrouwen. Die mensen konden er natuurlijk moeilijk op gokken dat het toevallig net op de ophaaldag zou gaan stormen ;)

Wegens andere afspraken afgelopen weekend kunnen we pas dit weekend gaan testklappen. Ik ben gelukkig gezegend met ouders met een grote tuin dus daar gaan we zondag (als het droog blijft…) lekker aan de slag.
Ik heb wel de kriebels hoor, nog 2 nachtjes slapen :+
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Geheel opzetten bij kopen
« Reactie #28 Gepost op: februari 28, 2014, 05:03:39 pm »

Wij hebben zelfs bij een dealer de vouwwagen geheel laten opzetten. En na de koop is er ook nog een beurt gedaan en kleine verbetering gedaan. Was ook onze eerste aankoop, een probeer vouwwagen. Gaan nu hier mee voor het derde seizoen mee op vakantie. Bedrag was daar in tegen ook niet overdreven maar wel voldoende om het geheel goed te zien en te weten hoe alles werkt.
Altijd of bij twijfel zeker laten uitklappen zover je zelf wenselijk acht...
John
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal