Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel een dak koffer mee of niet.......  (gelezen 7294 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Wel een dak koffer mee of niet.......
« Gepost op: februari 14, 2014, 04:08:18 pm »

Onze Manga kan niet alle bagage meenemen die we willen, ik heb een kleine dak koffer.
Ik twijfel over een lel van een dak koffer. Wat zijn jullie ervaringen met (xxxl)dak koffers op de vouwwagen?
Handig of juist mondingen?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2014, 04:22:42 pm »

Ik heb een grote dak koffer en ik vind het ideaal. Wat niet in de vw past gaat daarin zodat ik ook zo min mogelijk in de auto heb. Tijdens de vakantie haal ik hem van de auto en ligt deze onder de vw. Daarin stop ik dan alle lege hoezen. Wij kunnen niet meer zonder.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2014, 04:26:10 pm »

Die ik op het oog heb past niet onder VW, alleen in de breedte.. :J
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2014, 04:30:05 pm »

Ik heb een hele grote dakkoffer waarin ik alleen hele lichte spullen zoals dekbedden, slaapzakken, kussens e.d. meeneem.
Deze laat ik in de vakantie gewoon op mijn auto zitten.
Is dan wel even opletten of ik wel op het parkeerterrein of in de parkeergarage kan. Was tot nog toe geen probleem.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2014, 04:49:20 pm »

Die ik op het oog heb past niet onder VW, alleen in de breedte.. :J

Wat voor dak koffer is het? Dat is dan wel heel groot, haha. Wat WimS ook al zeg, ik doe daar ook meestal slaapzakken, kussens en ander licht spul in.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2014, 05:11:17 pm »

Wij hebben ook een dakkoffer, maar dan op de auto. Deze blijft de hele vakantie zitten.
Anders moet hij voor elke overnachting van de vouwwagen af. Ideaal voor alle lichte spullen.
Op vakantie gaan hier de hoezen, lege tassen e.d. in, ook schoenen en jassen liggen hierin.
Meestal hebben we geen dichte schoenen en jassen nodig op vakantie, maar we kunnen ze ook niet
thuislaten. Toch handig dat die 5 paar schoenen en jassen niet in de weg liggen.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2014, 05:20:12 pm »

Onze Manga kan niet alle bagage meenemen die we willen, ik heb een kleine dak koffer.
Ik twijfel over een lel van een dak koffer. Wat zijn jullie ervaringen met (xxxl)dak koffers op de vouwwagen?
Handig of juist mondingen?
Hou wel je Max toelaatbaar gewicht in de gaten, dakkoffer en Imperial gewicht  gaat af van je Max laadvermogen
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2014, 05:28:45 pm »

Zeker hou ik het gewicht in de gaten, is een thule combi 600, weegt 13 kilo schoon aan de haak...
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2014, 06:09:04 pm »

Wij hebben ook een dakkoffer, maar dan op de auto. Deze blijft de hele vakantie zitten.
Anders moet hij voor elke overnachting van de vouwwagen af. Ideaal voor alle lichte spullen.
Op vakantie gaan hier de hoezen, lege tassen e.d. in, ook schoenen en jassen liggen hierin.
Meestal hebben we geen dichte schoenen en jassen nodig op vakantie, maar we kunnen ze ook niet
thuislaten. Toch handig dat die 5 paar schoenen en jassen niet in de weg liggen.

Wij hebben de Imperial standaard op de klapper, die moet er toch af... Vier schroeven met de hand losdraaien.. Fluitje van een cent..
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2014, 06:10:46 pm »

Wat voor dak koffer is het? Dat is dan wel heel groot, haha. Wat WimS ook al zeg, ik doe daar ook meestal slaapzakken, kussens en ander licht spul in.


Afmeting van deze Ski Box zijn 240 x 95 x 45 cm, goed voor 600 ltr. bagage.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2014, 07:10:44 pm »

We hebben nog een dakkoffer van 500 liter uit onze tenttijd. Maar sinds de vw is deze niet meer gebruikt, daar past bijna alles wel in. Wel afgelopen winter op een vakantie naar Duinrell omdat er nog een puber mee ging en er dus veel spullen mee moesten. Dakkoffer merk je weinig van. Alleen op de huidige C4 wel wat meer geluid van het dak dan op de Roomster die we daarvoor hadden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2014, 08:27:50 pm »


Afmeting van deze Ski Box zijn 240 x 95 x 45 cm, goed voor 600 ltr. bagage.

Dan heeft die volgens mij dezelfde grote als die ik heb. Ik heb hem overigens op de auto. Op de klapper staan bij mij fietsen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2014, 09:12:56 am »

Ook wij hebben een dakkoffer op onze fabia combi liggen, maar houd er wel rekening mee dat er een serieuze beperking is aan aan wat je allemaal in een dakkoffer mag vervoeren.  Je mag namelijk maximaal 50 kg in een dakkoffer vervoeren en dit is inclusief het eigen gewicht van de koffer. Daarom hebben wij een 240 liter koffer waar de weekend tassen, matjes, slaapzakken etc. in gaan.  Van die grote volume dingen met relatief weinig gewicht, tip is om toch een keer de bagage die in de dakkoffer gaat te wegen met bijvoorbeeld een personen weegschaal, dan zul je zien dat 50 kg snel is bereikt. Wat betreft het rijden met een dakkoffer: Tot 100 km/h geen ernstige gevolgen voor de rij eigenschappen, zelfs met zware wind. Brandstof verbruik neemt wel toe, maar in dat komt ook omdat we 4 fietsen bovenop onze klapper hebben staan.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2014, 09:36:39 am »

Misschien is minder meenemen een optie; ik heb nog nooit een gevoel gehad een dakkoffer te missen en ook nog nooit iets gemist tijdens de vakantie terwijl we zelfs 2 tot 3 fietsen en 2 koelkastjes bij ons hebben.
(....nee, we rijden niet met een busje of mpv)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2014, 04:22:36 pm door nunogconway »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #14 Gepost op: februari 15, 2014, 10:26:34 am »

Ik had vorig jaar geen dakkoffer nodig. Nu voor het eerst met de klapper op pad. De bedoeling is dat (bijna)alles in de klapper meegaat. Maar als ik een dakkoffer nodig zou hebben dan zou mijn voorkeur uitgaan om deze op de vw te plaatsen. Redenen? Gevoelsmatig denk ik dat het brandstofverbruik lager zal zijn. Uiteraard enkel lichte maar wel volumevretende zaken ik de dakkoffer. En hoe vallen de tolkosten uit bij een koffer op het autodak?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal