Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel een dak koffer mee of niet.......  (gelezen 7326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2014, 10:36:55 am »

bij ons ging hij altijd mee op de auto, met name omdat ik vrij uitzicht wil en dus de auto hoger laadt dan de achterbank.
dit jaar voor het eerst zonder buggy, dus misschien laten we hem thuis.
tuurlijk verbruik je iets meer brandstof met, maar dat is ook afhankelijk van het model koffer; onze thule spirit is redelijk aerodynamisch en niet al te groot.(slechts 33cm hoog)
Gelogd
live life outdoors

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2014, 10:49:58 am »

Bij ons gaat de dak koffer altijd mee. Daar zitten 4 sport tassen in twee grote en twee iets kleinere. Tussen de tassen liggen nog wat vast gemaakte spullen.
Tijdens de vakantie hebben we de dak koffer onder de klapper liggen.  :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #18 Gepost op: februari 15, 2014, 12:01:01 pm »

enigszins met verbazing zit ik deze topic te lezen. >:(

ik bedoel, we willen allemaal een snelle opzet-klapper, omdat we van de vakantie willen genieten.
daarbij wil de meeste vakantievierder in één ruk naar bestemming rijden, ook om zoveel tijd op vakantieadres te zijn.
en dan zijn we daar, moeten we alles wat er mee is gestouwd uitpakken en uit klappen.
hoe meer je mee wilt nemen hoe meer tijd je bezig bent met.....

mensen, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt.
glamping is leuk, maar in mijn ogen wat overbodig.
kinderen hoeven niet het zelfde speelgoed in alle bakken mee te nemen, immer is er de natuur waar fantasie vrij spel heeft, en samenspelen is juist heel goed.
alle luxe mag je thuis laten, maar het hoeft niet spartaans te worden.
zodra je thuis bent, waardeer je de luxe thuis, de kids waarderen hun eigen speelgoed.

tracht eens kritisch te kijken wat je mee neemt, en laat thuis wat je de vorige vakantie niet gebruikt hebt.

in de vouwwagen past alles voor de vakantie, en kleding-bagage in eigen wagen.

maar goed, is mijn mening.

ik lees graag verder mee en geniet van mijn eigen eenvoud  ;)
 
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #19 Gepost op: februari 15, 2014, 12:26:51 pm »

enigszins met verbazing zit ik deze topic te lezen. >:(

ik bedoel, we willen allemaal een snelle opzet-klapper, omdat we van de vakantie willen genieten.
daarbij wil de meeste vakantievierder in één ruk naar bestemming rijden, ook om zoveel tijd op vakantieadres te zijn.
en dan zijn we daar, moeten we alles wat er mee is gestouwd uitpakken en uit klappen.
hoe meer je mee wilt nemen hoe meer tijd je bezig bent met.....

mensen, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt.
glamping is leuk, maar in mijn ogen wat overbodig.
kinderen hoeven niet het zelfde speelgoed in alle bakken mee te nemen, immer is er de natuur waar fantasie vrij spel heeft, en samenspelen is juist heel goed.
alle luxe mag je thuis laten, maar het hoeft niet spartaans te worden.
zodra je thuis bent, waardeer je de luxe thuis, de kids waarderen hun eigen speelgoed.

tracht eens kritisch te kijken wat je mee neemt, en laat thuis wat je de vorige vakantie niet gebruikt hebt.

in de vouwwagen past alles voor de vakantie, en kleding-bagage in eigen wagen.

maar goed, is mijn mening.

ik lees graag verder mee en geniet van mijn eigen eenvoud  ;)
 


Ik kan me ook zeer goed vinden in bovenstaande tekst, de Manga is een pracht klapper, maar we hebben er geen keuken achter hangen ( bewust) en het heeft de minste laadruimte van de  gang baren Cabanons. Onze stationwagen hebben we bewust verkocht, de ruimte niet nodig, al was het heel handig met de vakantie.  Volgens mij is de oplossing met een grote dak koffer die ook aan de wand kan hangen(of op de klapper blijft) een oplossing voor het ruimte probleem.

Hoop echter wel dat de koffer niet nokkie vol komt, is natuurlijk wel een uitnodiging om teveel mee te nemen.....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #20 Gepost op: februari 15, 2014, 12:41:11 pm »

enigszins met verbazing zit ik deze topic te lezen. >:(

ik bedoel, we willen allemaal een snelle opzet-klapper, omdat we van de vakantie willen genieten.
daarbij wil de meeste vakantievierder in één ruk naar bestemming rijden, ook om zoveel tijd op vakantieadres te zijn.
en dan zijn we daar, moeten we alles wat er mee is gestouwd uitpakken en uit klappen.
hoe meer je mee wilt nemen hoe meer tijd je bezig bent met.....

mensen, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt.
glamping is leuk, maar in mijn ogen wat overbodig.
kinderen hoeven niet het zelfde speelgoed in alle bakken mee te nemen, immer is er de natuur waar fantasie vrij spel heeft, en samenspelen is juist heel goed.
alle luxe mag je thuis laten, maar het hoeft niet spartaans te worden.
zodra je thuis bent, waardeer je de luxe thuis, de kids waarderen hun eigen speelgoed.

tracht eens kritisch te kijken wat je mee neemt, en laat thuis wat je de vorige vakantie niet gebruikt hebt.

in de vouwwagen past alles voor de vakantie, en kleding-bagage in eigen wagen.

maar goed, is mijn mening.

ik lees graag verder mee en geniet van mijn eigen eenvoud  ;)
Allemaal mooi gezegd, maar als een gezin met 3 kinderen op de achterbank heb je geen ruimte meer over. En niet iedere vw heeft veel bagageruimte. En in de natuur valt inderdaad veel te doen. daarom nemen wij kano's mee, een enorme beleving maar neemt wel veel ruimte in. En in een topkoffer kun je veel dingen kwijt die je niet per se hoeft uit te pakken. Dit in relatie tot je opmerking over snelklappen. Overigens gaat er bij ons buiten de koelbox niets meer in de auto of topkoffer maar past alles keurig in de vw omdat die ruimte zat heeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #21 Gepost op: februari 15, 2014, 01:07:42 pm »

exact, veel is afhankelijk van de trekkende auto en het aantal personen en leeftijd. Denk aan babybedjes, kinderstoeltjes etc.
Sommige die nog extra activiteiten beoeferen (canyoning oid) hebben nou eenmaal extra spullen mee.

Niet iedere klapper heeft dezelfde bagage inhoud.
Gelogd
live life outdoors

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #22 Gepost op: februari 15, 2014, 01:20:24 pm »

enigszins met verbazing zit ik deze topic te lezen. >:(

ik bedoel, we willen allemaal een snelle opzet-klapper, omdat we van de vakantie willen genieten.
daarbij wil de meeste vakantievierder in één ruk naar bestemming rijden, ook om zoveel tijd op vakantieadres te zijn.
en dan zijn we daar, moeten we alles wat er mee is gestouwd uitpakken en uit klappen.
hoe meer je mee wilt nemen hoe meer tijd je bezig bent met.....

mensen, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt.
glamping is leuk, maar in mijn ogen wat overbodig.
kinderen hoeven niet het zelfde speelgoed in alle bakken mee te nemen, immer is er de natuur waar fantasie vrij spel heeft, en samenspelen is juist heel goed.
alle luxe mag je thuis laten, maar het hoeft niet spartaans te worden.
zodra je thuis bent, waardeer je de luxe thuis, de kids waarderen hun eigen speelgoed.

tracht eens kritisch te kijken wat je mee neemt, en laat thuis wat je de vorige vakantie niet gebruikt hebt.

in de vouwwagen past alles voor de vakantie, en kleding-bagage in eigen wagen.

maar goed, is mijn mening.

ik lees graag verder mee en geniet van mijn eigen eenvoud  ;)
idd mooi gezegd. Maar de kofferbak van onze auto is niet ideaal.
De achterbank zit ook vol.
En zoals velen nemen wij wel eens wat te veel mee (zal het niet ontkennen)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yvonne01

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #23 Gepost op: februari 15, 2014, 02:12:08 pm »

Omdat wij niet met een volle kofferbak willen rijden, hebben we goud uitzicht en ligt alles netjes onder de hoedenplank ,gaat er een lange smalle dakkoffer mee voor de kleding in de meivakantie en zomervakantie!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #24 Gepost op: februari 15, 2014, 02:37:15 pm »

Snap Retteketd MAAR, topicstarter spreekt nergens over snelklappen en iedereen kampeert duidelijk anders. Ook heb je in niet elke vouwwagen evenveel bergruimte. En goed kamperen met de klapkar moet je leren. Ondertussen hebben wij ook geen topbox meer nodig ;).

De redenen waarom je een box mee wil nemen is niet altijd plaats te kort maar in ons geval had het ook iets met ordelijkheid en structuur te maken. Sommige mensen proppen in elk hoekje nog wel een zakje of... En dan heb je misschien die box niet nodig. Speelgoed, luxe dat sleur ik ook niet mee.
Sommige auto's zie je rijden tot de nok gevuld, achterbank gevuld met kinderen en bagage tussen de kinderen in, hoedenplank ook vol. Ik heb er geen probleem mee dat die mensen dt doen maar voor ons zou dat geen vakantie zijn. Daarom de keuze voor een box.

Wij hebben een jaar een box op de vouwwagen gehad en daarna een jaar op de auto. Onze voorkeur ging naar op de vouwwagen. Maar wij hadden een Hk flyer, systeem ging er gemakkelijk op en af. Wij vervoerden er alleen lichtere logge dingen in zoals  slaapzakken, slaapmat,  kussens dan aangevuld met onze Cobb en wat schoenen.
In beide gevallen ging de topbox op de plaats van de bestemming de topbox onder de vouwwagen als bergplaats.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #25 Gepost op: februari 15, 2014, 03:54:27 pm »

Wij willen wel snelklappen, maar daar helpt de dakkoffer bij!
Wij hebben 3 kinderen, en een skoda fabia als auto. Niet de ruimste auto, maar goed te doen.
Juist voor de kussens en slaapzakken is de koffer ideaal.
Omdat de kinderen ouder worden, hoeft er steeds minder mee, aan bedjes, buggy etc. Maar kledingtassen worden weer iets groter. Met goed inpakken zouden we zonder dakkoffer kunnen, maar we hebben de dakkoffer, en ik vind het gemak ervan opwegen tegen het nadeel. Ik hoef niet te passen en te meten, slaapzakken en kussens hoef ik niet strak op te rollen. En op de een of andere manier lijkt het op de terugweg of van de ene camping naar de andere alleen maar meer te worden. Door wat ruimte over te houden kunnen er nog wat souvenirs mee en lokale specialiteiten.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #26 Gepost op: februari 15, 2014, 06:02:03 pm »

Ik hoef niet snel te klappen en buiten mijn laptop, telefoon en fototoestel hebben wij geen luxe mee. Het is gewoon lekker om zo min mogelijk in je auto te hoeven proppen zodat iedereen lekker kan zitten.

@paul, de dak koffer wordt niet mee geteld bij de tolpoortjes.

Ik merk overigens geen verschil in benzineverbruik met de dak koffer op de auto. Wel met de fietsen op d klapper.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #27 Gepost op: februari 15, 2014, 07:23:06 pm »

We hebben jaren gekampeerd met een grote de-waardtent (vergrote zilvermeeuw) met bijzettent (dwergstern).
we reden met een citroen berlingo, zonder aanhangwagen.
we hebben 3 kids grootgebracht die alle vakanties mee gingen, en hebben heerlijke kampeervakanties gehad waarin niets tekort kwamen.
een dakkoffer werd niet gemist.
Die berlingo werd tot nok toe gevuld met bagage & was wel proppen en stouwen.
heb hiervoor een rek geplaatst waarbij boven de hoofden van de kids de slaapzakken hingen en aan voeteinde elk een bak met speelgoed, knuffel etc.

nu een klapper en kamperen zonder kids, want die gaan niet meer mee (soms komt er één voorbij)
wat een luxe die ruimte, en geen verleiding om meer mee te nemen. ( krat met boeken van bieb...)
we nemen altijd een kleine tent mee, en een matje met slaapzak, want je weet maar nooit of één van de kids spontaan komen slapen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2014, 07:45:08 pm »

.....'
Die berlingo werd tot nok toe gevuld met bagage & was wel proppen en stouwen.
heb hiervoor een rek geplaatst waarbij boven de hoofden van de kids de slaapzakken hingen en aan voeteinde elk een bak met speelgoed, knuffel etc.
Kijk, dit is net wat voor ons een verschrikking is en waarom er bij ons WEL een dakkoffer zou zijn. Ik zou gewoon zot worden, ik kan thuis ook niet tegen rommel. Aard van het beestje verandert niet als je op vakantie vertrekt. Zoveel mensen zoveel meningen. Het gaat me niet over juist of fout.
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #29 Gepost op: februari 16, 2014, 10:51:22 am »

Ik kan me geen reden bedenken om de koffer NIET mee te nemen. Prachtig toch; alles mooi verdelen en beter mee verlegen dan om verlegen?! Ding blijft lekker op de auto, geen last van!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal