Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wel een dak koffer mee of niet.......  (gelezen 7297 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #30 Gepost op: februari 16, 2014, 11:16:39 am »

Ook hier gaat de dakkoffer mee, juist om makkelijk te kunnen verplaatsen. Koffer zit op de auto en blijft daarop. In de koffer gaan de wandelschoenen, slaapzakken, kussens en het grondzeil. We staan de laatste jaren in 3 weken op ongeveer 8 plekken.
Wat extra ruimte zorgt ervoor dat we niet alles heel precies hoeven op te ruimen, waardoor je dus tijd wint.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #31 Gepost op: februari 16, 2014, 11:28:52 am »

Ik kan me geen reden bedenken om de koffer NIET mee te nemen. Prachtig toch; alles mooi verdelen en beter mee verlegen dan om verlegen?! Ding blijft lekker op de auto, geen last van!
Kun je dan wel in parkeer garages? Onze auto is wat hoger en haal de koffer er wel af.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2014, 12:03:28 pm »

Kun je dan wel in parkeer garages? Onze auto is wat hoger en haal de koffer er wel af.
Tip daarbij: Meten en opschrijven hoe hoog je bent. Ik heb een imperiaal en daar vaak een ladder op.
En ik heb in de auto een briefje liggen met zowel de netto maten van alleen de imperiaal, de imperiaal plus ladder én de bruto maten (5 cm veiligheidsmarge ten opzichte van de netto maten) zodat ik zeker weet dat ik nergens de kans loop om opeens geheel onverwacht een schurend geluid te horen en dan vast komt te zitten. :#
Ben je bruto niet hoger dan 1m95 dan kun je in vrijwel elke parkeergarage.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #34 Gepost op: februari 16, 2014, 12:58:00 pm »

Hier ging jaren lang de dak koffer mee op de auto. Ideaal voor de kussens en de slaapzakken en matjes. Maar sinds onze oudste dochter niet meer mee gaat proberen we dat lege plekje in de cocoon dus op te vullen met dat soort spullen. Nu hebben wij als wij rond gaan trekken alleen de groene koelkast/box mee die in de greenbox staat. Maar als wij 3 weken op 1 plek blijven nemen we nog 1 extra koelkastje mee (die staat in de auto met de tas levensmiddelen). Normaal gaat dat prima en hebben wij vorig jaar voor het eerst de dak koffer niet gebruikt maar.... Omdat we dit jaar dus ook ons hondje mee nemen (die in een bench in de auto zit) moeten we dit jaar kijken hoe het gaat. Maar de dak koffer hangt voor het grijpen dus mochten we hem nodig hebben in een hand omdraai zit die erop. Trouwens de gehele vakantie blijft de dak koffer gewoon op de auto zitten.
Gelogd
Jevipro

Kuipje

  • Gast
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #35 Gepost op: februari 27, 2014, 10:50:59 pm »

Ik lees hier geregeld dat een dakkoffer meegaat voor de kussen, slaapzakken etc. Ik leg die thuis al open op de bedden en ze worden dus mee ingeklapt. Niet alleen snel slaap-klaar maar blijkbaar ook plaatsbesparend.

En die koffer op het dak. Wij hebben ook een hoge auto en met het fietsenrek er op, heb ik bijna de ingang van een parkeerplaats aan flarden gereden (of de fietsen/auto). In de allerlaatste seconde bedacht ik mij dat de fietsen er nog opzaten......niet blond, wel vrouw...zou het daarmee te maken hebben?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #36 Gepost op: februari 28, 2014, 05:52:10 am »

niet blond, wel vrouw...zou het daarmee te maken hebben?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #37 Gepost op: februari 28, 2014, 09:10:07 am »



En die koffer op het dak. Wij hebben ook een hoge auto en met het fietsenrek er op, heb ik bijna de ingang van een parkeerplaats aan flarden gereden (of de fietsen/auto). In de allerlaatste seconde bedacht ik mij dat de fietsen er nog opzaten......niet blond, wel vrouw...zou het daarmee te maken hebben?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #38 Gepost op: februari 28, 2014, 10:57:20 am »

Ik lees hier geregeld dat een dakkoffer meegaat voor de kussen, slaapzakken etc. Ik leg die thuis al open op de bedden en ze worden dus mee ingeklapt. Niet alleen snel slaap-klaar maar blijkbaar ook plaatsbesparend.

Beddengoed al in de klapper past bij mij niet. Ik heb er al een extra matras op, daarmee kan ik de klapper net normaal dicht krijgen.  Slaapzakken van de kinderen gaan wel in de klapper, daarvoor heb ik net een gaatje over.

Trouwens de gehele vakantie blijft de dak koffer gewoon op de auto zitten.

Geen last van de wind met een lege koffer? Ik sta meestal 3 weken op een vaste plek en de koffer van en op het dak is nog geen 5 minuten werk. Dit jaar elke staan we elke week op een andere camping, niet handig om dan de dak koffer er af te halen.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #39 Gepost op: februari 28, 2014, 01:23:29 pm »

Beddengoed al in de klapper past bij mij niet. Ik heb er al een extra matras op, daarmee kan ik de klapper net normaal dicht krijgen.  Slaapzakken van de kinderen gaan wel in de klapper, daarvoor heb ik net een gaatje over.

Geen last van de wind met een lege koffer? Ik sta meestal 3 weken op een vaste plek en de koffer van en op het dak is nog geen 5 minuten werk. Dit jaar elke staan we elke week op een andere camping, niet handig om dan de dak koffer er af te halen.
De auto zal iets windgevoeliger zijn met dakkoffer (afhankelijk van type koffer) maar leeg of vol maakt niets uit, tenminste heb er nooit echt verschil in gemerkt als de koffer leeg was.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #40 Gepost op: februari 28, 2014, 11:01:06 pm »


een dakkoffer is voor schoonmoeder mee te nemen, dat weten jullie toch !!  :H :H :H :H :H :zw :zw :zw

 

nee, ik heb zo ding niet nodig en we nemen maar minder mee, eenvoud maakt de mens
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wel een dak koffer mee of niet.......
« Reactie #41 Gepost op: februari 28, 2014, 11:09:53 pm »

een dakkoffer is voor schoonmoeder mee te nemen, dat weten jullie toch !! 
Als je schoonmoeder daar rustig in ligt c.q. blijft liggen, is de kans n.m.m. vrij groot dat je d'r ook niet echt meer hoeft mee te nemen. :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal