Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Harsvlekken  (gelezen 2031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Harsvlekken
« Gepost op: maart 02, 2014, 09:01:10 am »

Goedemorgen iedereen! Wij hebben onze vakantie voor de zomer weer geboekt! Nu zat vorig jaar de vouwwagen en de auto helemaal onder de harsplekken uit de bomen! Bij de tent ging het er gemakkelijk af maar bij de auto niet! Heeft iemand tips om in het vervolg dit evt tegen t gaan?

Groetjes en fijn weekend Marnix


Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Harsvlekken
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2014, 09:15:24 am »

Ik heb altijd een flesjes zuiver alcohol bij me (kun je bij drogist of apotheek halen; waarschijnlijk blijf je daarna wel wat krasjes houden die weg moet poetsen/polijsten. Het helpt wel als je voor de vakantie de auto goed in de was hebt gezet.

Er zijn ook mensen die het met (olijf-)olie doen, wel in laten trekken.

Zie ook: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/90900-harsvlekken-op-auto-verwijderen.html

(die klei waar ze over spreken is voor ervaren poetsers en niet geschikt om op vakantie snel even wat hars te verwijderen.)
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2014, 09:17:10 am door C5CCV »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Harsvlekken
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2014, 10:35:42 am »

Om dit te voorkomen willen wij absoluut niet onder bomen staan. Je hebt dan ook minder last van vogelpoep op je tentdoek of auto. We proberen altijd wel een plekje te vinden waar langs de kant van de plek schaduw is en anders zetten we de tarp op. Nu is het wel zo dat wij niet naar extreem warme gebieden gaan.

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Harsvlekken
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2014, 05:46:06 pm »

Mij is dit overkomen met vogelpoep en niet zo beetje! Nu laatst bij de action een autohoes gezien, die kan soelaas bieden.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Harsvlekken
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2014, 12:14:56 am »

Wij hebben al meerdere keren onze auto gewassen op de vakantie.
Voor de rest idd een hoes of grote bad handdoeken.

Gelogd

Vouwwagennewbie

  • Gast
Re: Harsvlekken
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2014, 10:02:09 pm »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst met de vw weg gegaan. Ook onze auto zat echt helemaal onder! We hebben er bij thuiskomst van alles mee geprobeerd. Lampenolie, speciale verwijderaar, tig keer auto wassen. En na heel lang soppen is het er eindelijk vanaf. Maar was een heel karwei. Op sommige plaatsen zie je het nog.

Voor dit jaar hebben we een hoes gekocht voor over de auto.

De vw is het gelukkig op een enkel plekje na gespaard gebleven *klopt af op hout*
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Harsvlekken
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2014, 10:26:45 pm »

Ik heb het al een flink aantal keren meegemaakt, dat er hars op de auto en op het tentdoek zat.
Hars op de auto haal ik weg met vrij veel spiritus en steeds een ander stukje van je doek gebruiken. Daarna slaat het wit uit en dat krijg je weg met een beetje autowax. Niks meer van te zien.
Hars op het tentdoek helemaal niks aan doen. Na een aantal dagen droogt het in en kan je het tussen duim en wijsvinger breken en valt het vanzelf van het tentdoek af. De zon is de beste reiniger van tentdoek!!
Gelogd
Johan ZRL 2020
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal