Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welk tapijt voor onder de luifel?  (gelezen 5581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jozefien

  • Gast
Welk tapijt voor onder de luifel?
« Gepost op: maart 08, 2014, 10:29:20 pm »


In onze vouwwagen hebben we een tent tapijt van Jolax liggen dat is een geweven tapijt best wel zwaar
Maar nu wil ik graag nog een stuk tapijt voor onder de luifel.
Is het nu verstandig om weer een stuk geweven tapijt te kopen of zou een stuk foam achtig tapijt voldoende zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2014, 10:37:43 pm »

Is het nu verstandig om weer een stuk geweven tapijt te kopen of zou een stuk foam achtig tapijt voldoende zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik weet niet wat je precies met geweven tapijt voor in de tent bedoelt, maar 9 van de 10 kampeerders gebruikt volgens mij het open tenttapijt (gaas met foam omhulsel in beige, groen of blauw).
Het grote voordeel ervan is dat er niks op blijft liggen en het heel makkelijk schoongeklopt en opgevouwen kan worden. :J
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2014, 10:41:16 pm »

Ik wilde net een vraag gaan stellen, ik hoop dat je het ok vind Jozefien als ik "jouw" topic hiervoor gebruik.
Kan je het tapijt ook in de wasmachine wassen? (Het tapijt waar Frankie het ook over heeft)
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2014, 11:11:41 pm »

Dit tapijt hebben we nu. http://www.walker.nl/jolax-tenttapijt/ Maar dit tapijt is best wel prijzig en zwaar.
Dus ik zit er aan te denken om dat open foam achtige te kopen voor onder de luifel. Dat is denk ik goedkoper en weegt minder.
Naar mijn idee kunnen allebei de soorten in de wasmachine.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2014, 11:21:26 pm »

Kan je het tapijt ook in de wasmachine wassen? (Het tapijt waar Frankie het ook over heeft)
Ik denk dat, zolang je het tapijt heel kort en koud wast en niet centrifugeert, dat geen probleem zal zijn. De vraag is wel een beetje of je het (afhankelijk van de maat) wel in de machine krijgt.
Ik denk dat opgevouwen in een teil met water laten weken en/of over de waslijn hangen en afspuiten met de tuinslang effectief hetzelfde resultaat oplevert.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2014, 11:49:20 pm »

Het gweede is idd of het er wel in zou passen. Maar mss bij een wasserette?

Wij hebben zoiets voor in de voortent en luifel:
http://www.dewitschijndel.nl/safarica-safaritex-tenttapijt/

Ik heb die van mp. Dus wat we precies hebben weet ik niet.
En omdat hij van mp is vind ik n x wassen wel zo fris :-)
Gelogd

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2014, 01:23:55 am »

Dat kan je gewoon in de wasmachine wassen op 30 graden doen wij altijd.
moet er inderdaad wel in passen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2014, 07:23:31 am »

Ik denk dat, zolang je het tapijt heel kort en koud wast en niet centrifugeert, dat geen probleem zal zijn. De vraag is wel een beetje of je het (afhankelijk van de maat) wel in de machine krijgt.
Ik denk dat opgevouwen in een teil met water laten weken en/of over de waslijn hangen en afspuiten met de tuinslang effectief hetzelfde resultaat oplevert.
weinig kans dat het past. Wij hingen het tapijt thuis over een noodlijn, waterslang erover, laten drogen en klaar. Niet te veel aan doen. Onder de luifel hebben we overigens niets liggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2014, 07:48:53 am »

Wij hebben het foamtapijt met gaatjes; wij zij aan het derde tapijt toe (ivm met 3e klapper), maar helaas moet ik constateren dat de faomtapijten steeds dunner worden. Ik heb enorm veel spijt dat ik met de verkoop van de vorige klapper ook het tapijt mee heb verkocht. Ik heb echt overal gezocht voor het 'ouderwetste' tapijt, maar dat zal ik nooit meer vinden vrees ik. Het voldoende gewoon comfortabeler aan.

Normaal gooi ik hem met behoorlijk wat Biotex in de badkuip en dat gaat ook goed, maar omdat ik hem afgelopen jaar niet schoon kreeg heb ik het tapijt in de wasmachine gewassen (volgens de leverancier van dat apparaat is er geen betere  ;)), maar daar is ie niet helemaal ongeschonden uitgekomen; op zich niet vreemd, want het is natuurlijk nogal een pakket wat je door dat kleine deurtje naar binnen duwt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2014, 08:26:13 am »

maar daar is ie niet helemaal ongeschonden uitgekomen; op zich niet vreemd, want het is natuurlijk nogal een pakket wat je door dat kleine deurtje naar binnen duwt.
Dan zou een oplossing nog kunnen zijn om 'm in de wasmachine op de camping (of een wasserette) te stoppen. Dat zijn vaak industriele machines met een grotere opening. Maar ik weet niet of daar een programma op zit dat veilig genoeg is voor zo'n tenttapijt. Voor je het weet heb je na het wassen een netje in je handen en zit al het foam van je tenttapijt in het filter van de machine. :#
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #10 Gepost op: maart 09, 2014, 08:42:01 am »

Om zo'n tapijt in de wasmachine te stoppen vind ik nogal wat. Het heeft op de grond gelegen en er zit nogal wat zand op. Da's niet bevorderlijk voor je was machine. Daarbij is het een groot zwaar ding, wat ook niet goed voor je machine is.
Indien nodig hangen wij hem over een draad of balk en spuiten hem af. Ook tijdens de vakantie spuiten we hem wel eens schoon als we veel regen hebben gehad en er modder op het tapijt is gekomen.

O ja, wij hebben zo'n rubberachtig tapijt en dat bevalt goed.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #11 Gepost op: maart 09, 2014, 10:25:26 am »

Waarom niet lekker ouderwets wassen? In het bad doen, (en als je die niet hebt bij een vriendelijke buurman of buurvrouw), wat biotex of ander wasmiddel erbij, en in beweging brengen? Vroeger ging dit met een stamper, maar je voeten kunnen prima als vervanger daarvoor dienen. Dus: lekker door het bad met vloerkleed heenlopen! Heb je de meest milieuvriendelijk wasmachine en groter zijn ze niet te krijgen!  I:
Overigens is je wasresultaat ook sterk afhankelijk van de tijd. Het wasmiddel heeft de tijd nodig om in te werken, dus geef het genoeg tijd daarvoor. Even een  bier of  W: , is denk ik wel genoeg 
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2014, 10:28:01 am door Drikusniet »
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2014, 10:42:46 am »

Op advies van een heel ervaren man ( mr R, van mevr. B., bij een groot aantal van u bekend) heb ik het kleed een poos in een riviertje gegooid..
Daarna zelf in een bad gegooid met afwasmiddel.. Afgespoeld onder de douche.....
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #13 Gepost op: maart 09, 2014, 10:51:11 am »

Bij aankoop van mijn huidige klapper zit zo'n bollon tenttapijt. Aardig verkleurd, dus veel gebruikt. Ik vind het een onding. Iedereen blijft achter de rand hangen en het is niet handig met schuiven van stoelen. Ik gebruik gewoon mijn gaatjes tapijt weer. Blijft goed liggen en wat anderen ook zeggen. Je veegt hem zo weer schoon en als die erg vies is dan neemt mijn ex hem mee naar zijn werk. Daar hangt hij hem in een loods en is ie prima af te spuiten.

Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Welk tapijt voor onder de luifel?
« Reactie #14 Gepost op: maart 09, 2014, 11:08:25 am »

als antwoord op de vraag van de TS: wij gebruiken geen tapijt meer onder de luifel. Toen wij de Roadmaster hadden gebruikten we van dat gaatjestapijt zoals al besproken hier, maar het is weer meer schoonmaken en de ervaring leert dat de grond onder de luifel gewoon droog blijft en gras lekker aanvoelt tussen de teentjes  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal