Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?  (gelezen 13654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast

Ik ben nog steeds zoekende naar een VW, maar vraag me eigenlijk af of het voorkomt dat je op een camping veel bekijks trekt met je VW en dat er campinggasten graag (binnen?) willen kijken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en liet je ze dan ook kijken??
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2014, 07:16:04 am »

Met onze Montana destijds wel veel aanspraak, vooral van medeklappers.

Nog nooit iemand gehad die vroeg of ze binnen mochten kijken.


Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2014, 07:24:22 am »

1) Een paar jaar terug kwam er een wat ouder echtpaar de camping op rijden, met een Cocoon. Wij zaten toen nog in het tenttijdperk. Een klein uurtje later waren ze gesetteld. Wij dachten dat willen we ook! Keuken op zijn plek, fietsen mee, lekker bed, mooie luifel en snel klaar. We hebben toen de mensen het hemd van het lijf gevraagd en alles bekeken.
2) Een jaar later stond er een jong gezin met een nieuwe Cocoon. Goh toch een mooie wagen, nog eens kijken. De eigenaars hebben enthousiast hun wagen laten zien en wij hebben vol belangstelling gekeken. Het gezin had de wagen origineel gekocht en zelf de bak omgedraaid om geen dissel in de voortent te hebben.
3) Op de zelfde camping nog mensen gesproken waarvan vrienden een Aart Kok overwogen. Als je overweegt een Cocoon te kopen moet je ook maar eens bij Aart Kok gaan kijken werd er verteld. De prijs kwaliteit verhouding zou beter zijn?
4) Het volgende seizoen zijn we met een nieuwe Aart Kok Livingstone op vakantie gegaan en redelijk wat bekijks gehad.

Moraal van het verhaal, meeste mensen zijn enthousiast over hun spullen en laten dat graag zien. Zo ook wij.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2014, 07:49:25 am »

We zijn nu 2 keer met de Combi Camp in Spanje geweest en werden daar beide keren een aantal keer gevraagd of men binnen mocht kijken. Een paar keer door Spanjaarden en een paar Nederlanders. Veelal mensen die je hebben zien aankomen rijden met de wagen en vervolgens een paar dagen nieuwsgierig lopen te zijn voordat ze de vraag durven stellen. Andere combi-camper-eigenaren zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de zelfgemaakte keuken die er aan hangt, ze lopen eerst 'tig' keer langs totdat ze hun nieuwsgierigheid niet meer kunnen bedwingen  ;).

Ik heb er geen enkele moeite en vind het zelfs leuk om over de vouwwagen te vertellen en leg graag het e.e.a. uit. Bij Spanjaarden is dan dat nogal apart, de mensen zijn enorm enthousiast en vaak is het de vrouw des huizes die manlief probeert te overtuigen. Terwijl je in je achterhoofd weet dat ze waarschijnlijk nooit een beetje vouwwagen kunnen betalen. De meeste kamperen in vouwwagens die met kunst en vliegwerk nog maar net opgezet kunnen worden. Ik balanceer dan altijd tussen medelijden en mijn enthousiasme, die mensen kijken dan echt verliefd naar zo'n wagen met ogen van 'dat wil ik ook '. Uiteraard verloopt de communicatie gebrekkig Engels, ook dat heeft zijn charme.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2014, 08:42:27 am »

De afgelopen paar jaar met onze Smitveld Ruebist altijd wel aanloop gehad. Mensen die in 1e instantie  dachten dat er een De Waard tent stond maar op een gegeven moment de dissel ontdekten, of zagen dat er een bed in zat.
We hebben dus met iedere vakantie / weekend wel meerdere mensen gehad die graag de wagen wilden bekijken en wij hebben dat altijd met veel plezier gedaan en enthousiast vertelt over de Smitveld.
We vonden het enthousiasme van die mensen dan ook altijd erg leuk.  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2014, 08:50:03 am »

Valt mij nog steeds op dat veel mensen niet weten wat een vouwwagen eigenlijk inhoud.
Vooral als je vroeg en of laat in het seizoen kampeert hebben ze algauw medelijden met je.
Dan willen ze graag zien hoe je die ontberingen uithoud. ;)
Maar als ze dan zien waar je in kampeert weten ze waarom ik roep kamperen doen we allang niet meer met al die luxe.

Als ik vouwwagen bezitter tegen kom die eens binnen willen kijken zeg ik expres niet wie ik eigenlijk ben.
Mijn naam word nog wel eens herkend in de vouwwagen wereld. ;)
Ben jij niet die van................... :P

En tja de beroemde uitspraak kennen de echte vouwwagen liefhebbers wel.
OOOOOOOOOOOOOOOOOO wat leuk zo zijn wij ook begonnen dit waren de leukste tijden van onze kampeer tijden.
Waarop ik dan zeg: Dan snap ik niet dat je een sta achteruit bent gegaan met je caravan.
En ze houden je altijd goed in de gaten want de gem caravan bezitter denkt dat je uren bezig bent met opzetten. :P
Zo jaren 80. ;)





Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Muilwijk

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2014, 09:07:43 am »

Ja hoor, we zijn al meerdere keren aangesproken sinds voorjaar 2012  :J

Eén keer hier in de buurt tijdens het luchten. Wij kwamen aanrijden op een dagcamping aan het water en moesten even snel de wagen openklappen om er nog wat uit te halen en de luifel te bekijken. Komen er ineens een oudere man en vrouw met een kano naar de kant, en komen snel op ons aflopen. Vrouw had ons het terrein op zien komen en tegen haar man gezegd: Kijk, nu zien we er 1 in het echt, gauw het water uit, want die klappen zo snel, anders kunnen we het nog niet zien.  :H
Mensen waren zeer enthousiast en wilden ter plekke een bod doen op onze vouwwagen...

En op de camping vooral mensen die ons hebben zien aankomen en zien hoe de wagen opgezet wordt. Ook met het inklappen komen sommigen nog een praatje maken en staan verbaasd te kijken.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2014, 09:33:47 am »

hier ook regelmatig aangesproken en zelfs mensen die iedere dag even kwamen kijken.
Maar zelf schroom ik ook niet om andere vw eigenaren aan te spreken.
Vorige zomer op een kleine camping (±10 plaatsen) gestaan en 6 of 7 daarvan waren bezet door verschillende vw's.
Gelogd
live life outdoors

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2014, 10:13:58 am »

Wij hebben het wel een keer meegemaakt dat onze overburen met een Cabanon er echt voor gingen zitten om te kijken of het nu zou lukken, een Kyte opzetten in 12 minuten. Tuurlijk lukt dat niet, tenminste niet als je alles meerekent. Werd toch even een opmerking over gemaakt. Maar toen ie stond kwamen ze wel even kijken.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2014, 11:22:12 am »

Hebben we met onze ex Jametic ook 2 maal meegemaakt. Men vond de wagen erg mooi vanwege de lichte kleur en ook toch de ruimte een pluspunt. En het lichte doek vanwege veel licht in de tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

elenp

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #10 Gepost op: maart 29, 2014, 11:34:28 am »

Wij werden vorig jaar aangesproken door een ouder echtpaar met sleurhut die maar niet konden geloven dat onze canyon bijna 20 jaar oud was :zag er nog zo goed uit.  :-) over tweeëneenhalve week hebben wij een Jametic Panorama,  ben benieuwd wat we dan voor reacties krijgen :-)

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #11 Gepost op: maart 29, 2014, 11:58:16 am »

ben wel eens op een meeting geweest. Veel kijkers en bezoekers in de roadmaster gehad.
en aanspraak meer als genoeg  :# ::)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #12 Gepost op: maart 29, 2014, 02:05:22 pm »

Met de klappers nog niet mee gemaakt, maar wel met de tent. Wij waren één van de eerste met de Brixen tunneltent, moest zelfs nog vanuit Amerika komen voor we hem op konden halen. Op de camping veel bekijks en aanspraak. Dan hoorde je de echtparen tegen elkaar zeggen dat zij dat ook wel wilden hebben. Dus zei ik"kopen"???? Tja, dat ging ze toch net te ver, haha.

Maar je ziet met het opzetten wel veel mensen kijken en soms komen ze ook spontaan helpen. En als ie dan staat dan vinden ze hem goed "strak" staan en mooi ondanks de leeftijd.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #13 Gepost op: maart 29, 2014, 02:23:01 pm »

Wat geweldig om te lezen! Dus meestal zijn mensen toch wel nieuwsgierig over het algemeen!

@Alex: Maar eh, wie ben je dan???  :P Haha, geweldig! (maar ik zou dus ook best zo onnozel kunnen zijn hoor, ik kijk vooral naar de "plaatjes" die bij de namen staan en niet verder dan mijn neus lang is zeg maar (maar dus wel naar de plaatsjes omdat ik graag wil weten welke VW er bij de reactie hoort hahahahaha).
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #14 Gepost op: maart 29, 2014, 02:29:20 pm »

Ook al worden klapkarren steeds populairder, ze zijn nog steeds redelijk bijzonder.

Als we in- of uitklappen dan willen mensen graar kijken. Ze willen vooral zelf zien of de filmpjes in campinglife echt zijn. Gelukkig is dit zo :>

Als mensen de binnenkant willen zien is dat natuurlijk prima, dat gebeurd niet zo vaak.

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal