Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?  (gelezen 13657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #30 Gepost op: maart 29, 2014, 09:17:17 pm »

Of dat een kind naar je toe komt waar is jullie grote tent nu gebleven?
Net was hij er nog. :P

 :H
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #31 Gepost op: maart 29, 2014, 09:48:15 pm »

Wij hebben ook eens kijkers ontvangen. Misschien wel iemand van hier?
Het was op Camping Koeksebelt augustus 2012. We hadden onze vouwwagen een week en hadden hem net voor de tweede keer open geklapt
Deze mensen hadden een Jamet Arizona of louisana. En hadden veel zin om ook een Jamet rondo met panorama dak aan te schaffen.
Ze kwamen langslopen toe we net zaten te eten. We hebben toen afgesproken dat ze iets later terug zouden komen om de binnenkant te bekijken.
Hele aardige mensen uit Noord-Holland toen we uit geklets waren over de vouwwagens kwamen we er achter dat de meneer de zelfde auto-immuunziekte had als ik. Dus hebben we veel ervaringen en tips kunnen wisselen heel gezellig allemaal.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #32 Gepost op: maart 29, 2014, 09:49:13 pm »

Met de trigano odyssee toch best vaak mensen gehad die geïnteresseerd waren omdat de wagen best snel stond.
Nu met de kyte ook veel mensen die de wagen erg mooi vinden en zeer benieuwd zijn naar de in en outs.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #33 Gepost op: maart 29, 2014, 11:15:33 pm »

Yep! elk jaar wel een keer :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #34 Gepost op: maart 30, 2014, 07:06:40 am »

Of dat een kind naar je toe komt waar is jullie grote tent nu gebleven?
Net was hij er nog. :P
Herkenbaar, maar dan door volwassenen.
Ook wel eens meegemaakt dat we aankwamen en er al iemand een vw aan het opbouwen was. Onze Jametic stond daarna binnen het half uur en zaten we ook aan het eten. Dat vonden de buren nogal vlot gegaan. de andere vw was overigens nog druk aan het bouwen. Ik had in mijn eentje de Jametic opgezet en mijn vrouw was begonnen met het eten op de keuken die even verderop stond. toch leuk dan die reacties.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2014, 07:10:41 am door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

buzzin

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #35 Gepost op: april 01, 2014, 02:26:56 am »

Misschien niet wat er bedoeld wordt met de vraag, maar wij hebben met onze oude Alpen Kreuzer Select al vele malen de vraag gehad of mensen even binnen mogen kijken, omdat  "ze er ook ooit zo een hebben gehad". Afgelopen jaar in Zweden van een Duitse buurman ook weer, want die had in de fabriek gewerkt, en vond het erg leuk dat ze nog bestonden.

We krijgen ook veel reacties over onze vouwwagen omdat die nog in zo'n goede staat is.

hehe, heel herkenbaar.
M'n Super GT krijgt dezelfde reacties "Ow...zo eentje hadden we vroeger ook, maar die was wel iets ouder".....totdat ik vertel dat ie uit '81 kwam  :+
(Ok, de huidige is 'pas' 24 jaar oud)

Maar heb op de dagcamping hier in nederland ook een paar mensen gehad die wilde kijken, ze waren van buitenlandse afkomst (ik vermoed turks ofzo) en hadden nog nooit zo'n vouwwagen gezien.
Gezien die wagen toch te koop stond heb ik ze uitgebreid laten kijken en daar waren ze erg dankbaar voor :)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #36 Gepost op: april 01, 2014, 09:48:34 am »

Yep! elk jaar wel een keer :J
En omdat wij rond trekken is het op elke camping raak. Kost heel wat bier  ;)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

bosi

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #37 Gepost op: april 01, 2014, 10:14:59 am »

Vorig jaar veel bekijks gehad van een duits stel toen we in Katwijk aan Zee op Zuidduinen stonden. Hun Oceane stond als een nat washandje terwijl de onze mooi strak stond. Na een paar dagen rondjes om onze klapper te hebben gelopen trokken onze duitse buurtjes toch op een avond de stoute schoenen aan en hebben gevraagd hoe wij de onze toch zo strak kregen en of bij ons ook het bed zo scheef stond. We hebben ze toen uitgenodigd, onder genot van een drankje en nadat ik snel even bij hun was wezen kijken, uitgelegd dat je met de uitdraai pootjes en het neuswiel de wagenbak eerst waterpas moest zetten en dat de poten onder de bedplanken in hoogte verstelbaar waren. Ook bleek het voortentframe niet goed parallel en horizontaal aan de wagenbak gekoppeld te zitten waardoor de voortent scheef en met een ingerzakt dak voor de wagentent hing. Bleek hun eerste keer te zijn met de klapper (ze waren door familie al voor gek verklaart om een klapper te kopen en ermee te gaan kamperen).
Volgende dag de voortent neergehaald en het tentframe losgekoppeld. Daarna de wagenbak goed waterpas gezet en plankjes onder de uitdraai poten en poten van de bedplakken gelegd. Voortent frame weer gekoppeld aan de wagenbak gekoppeld en de voortent opnieuw aangerits en goed over het frame gespannen. Bleek ook dat ze de (losse) voorste nokstok niet hadden die bij de voorzijde het tentframe ondersteunt. Vanuit uit eigen voorraad losse stokken en onderdelen een tijdelijke oplossing geknutseld en voila, een strak opgezette klapper.
Daar ik op de forum, toen wij zelf pas begonnen, een volledig van kleuren foto's voorziene opzet en afbreek instructie had gedownload en deze sinds dien altijd in de disselbak meevoerend, heb ik deze aan onze nieuwe duitse vrienden gegeven. Zelden zulke dankbare mensen meegemaakt, terwijl je elkaar als kampeerder toch helpt? Was al met al, mede door het perfecte weer, een heerlijke vakantie.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #38 Gepost op: april 01, 2014, 06:01:23 pm »

Amen!  :O

@Bosi: Wat een mooi verhaal! Het stel was je vast dankbaar! Hopelijk hebben ze geen spijt gehad van hun aankoop!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #39 Gepost op: april 01, 2014, 06:51:09 pm »

Ja zeker hebben we dat gehad. Wel leuk hoor.

Dat begon bij het afwassen  :)  Goh jullie hebben een vouwwagen he, later in het gesprek mag ik even kijken  :J

Zelfs bij onze 20 jaar oude AK hadden we buren (met een nog oudere klapper) die vonden die van ons zo mooi en zo strak op gezet.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

bosi

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #40 Gepost op: april 01, 2014, 08:35:49 pm »

Amen!  :O

@Bosi: Wat een mooi verhaal! Het stel was je vast dankbaar! Hopelijk hebben ze geen spijt gehad van hun aankoop!
Voordat ze met ons hadden gepraat, hadden ze het er al over gehad om de klapper maar weer te verkopen en terug te gaan naar een koepel tent. Nadat de klapper goed stond en met de tips en de duidelijke opzet instructies op papier (met foto's) waren ze helemaal om. Heb ze nog de tip meegegeven om universele ondertentjes bij Obelink in Winterswijk (kende ze al) te kopen zodat je de ruimte onder de bedplanken optimaal kan benutten. Ze gaven aan dat ze wellicht de volgende vakantie met klapper (vonden ze een grappige en typisch Hollandse uitdrukking) naar Frankrijk te gaan als hun auto het zou toelaten.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #41 Gepost op: april 01, 2014, 09:36:05 pm »

@Bosi: Echt zo'n eind goed al goed verhaal haha. Moet vast een goed gevoel hebben gegeven om die mensen zo te hebben kunnen helpen (is dit een correct NL'se zin? haha). Fijn dat ze toch nog positieve punten van hun vouwwagen hebben ontdekt. Hebben jullie niet stiekum nog een kampeerafspraak 5 jaar later gemaakt ofzo, ben wel benieuwd naar hun ervaringen in de loop van de tijd haha (maar jij zelf vast ook!).

Wij hebben een grote tuin, met groot grasveld. We hebben ons wel voorgenomen om eerst minstens 10x de kar in en uit te klappen voor we een voorstelling gaan geven op een camping haha (en natuurlijk ook even proefkamperen in de achtertuin, zullen de kids geweldig vinden  :J). Ik kan er nu al naar uit kijken! (droom er al helemaal over haha -> maar zal ik jullie besparen, tenzij er iemand heel nieuwsgierig is naar mijn dromen  ::)).
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #42 Gepost op: april 01, 2014, 10:50:55 pm »

Leuk Bosi!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #43 Gepost op: april 01, 2014, 11:48:22 pm »

@Bosi, top van je. Helaas gebeurt het toch te vaak dat je staat te tobben met je kampeermateriaal en dat je geen hulp krijgt.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #44 Gepost op: april 02, 2014, 08:18:33 am »

Wij hebben ook al meerere keren een rondleiding gegeven! Wat ons betreft is het alleen maar leuk om je mooie bezitting te showen.
Een aantal zagen eerst niet dat het een vouwwagen was (de dissel zat in de bosjes) en andere waren gewoon erg benieuw naar de binnenkant.

Ik zou dus zeggen, gewoon vragen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal