Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?  (gelezen 13592 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #90 Gepost op: april 25, 2014, 11:16:13 pm »


Of Klapadam en Klapeva. :#
haha

Ik zie toch liever een klapper met tentdoek
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #91 Gepost op: mei 08, 2014, 03:11:34 pm »

we horen graag de uitkomst
Hierbij de reactie van Ad:

Beste Mischa.
Geef ons het chassisnummer van de wagen door. ( staat in linker voorpoothouder).
Dan kunnen wij bepalen hoe oud de wagen is en misschien welk type tent erop zit.
Impregneren van een tent is nooit nodig.
Een tent kan zijn impregnering alleen verliezen door een oliehoudend product bv zeep of olie.
Is dit het geval kan kun je alleen maar doek vervangen. Op deze middelen pakt nl. geen nieuw impregneer middel.
m.v.g.
Ad.
Roadmaster Goirle.


Ik ben er inmiddels achter dat onze RM uit 1999 is. Ik zal binnenkort even het chassisnummer aan Ad doorgeven, mogelijk dat hij nog weet welk type doek erop zit.

Gr. Mischa
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2014, 03:13:06 pm door mischa72 »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.324
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #92 Gepost op: mei 08, 2014, 05:18:12 pm »

Eigenlijk altijd wel meerdere. De eerste zomer aan de linkerkant buren met een De Waard in een aanhangertje en die erg gecharmeerd waren van het model maar ook van de snelheid waarmee het hele circus overeind stond. En de buurman van de andere kant met een Roadmaster die zich met een biertje in de hand bleef verbazen over de tent. Op zich wel geinig maar het hield ook een beetje op :O


Grappig dat degene die altijd een praatje aanknopen met als doel even te kunnen kijken zich vanwege dezelfde eigenschappen aangetrokken voelen als wij toen we 'm kochten. In eerste instantie de vorm van de voortent, met de luifel en de lichte kleuren vervolgens door de ruimte onder de luifel en in de voortent en de uitstraling van het geheel.   Overigens... ik merk dat de meeste kijkers eigenlijk gewoon de normale campingwandelaars zijn die gewoon nieuwsgieirg zijn in het algemeen en de wagen lokt ze kennelijk uit tot het maken van een praatje en ik praat graag terug   (staat op mijn voorhoofd ;) ) afgelopen zomer was het helemaal een drukke boel. Op een gegeven moment (er was een bbq op het veldje aan de gang) stonden er gewoon 4 verschillende gasten tegelijk binnen.  Maar dat zal wel minder worden naarmate de wagen ouder wordt. Tot die tijd hou ik de boel maar een beetje opgeruimd van binnen...  :#

 Toch waren er afgelopen jaar mensen die echt op zoek waren naar een (andere)vouwwagen. Dan vertel ik wel eerlijk dat dat lichte doek ook een groot nadeel heeft en dat is dat het ontzettend lang duurt voordat het droog is. want zelfs in de snelle configuratie (wagentent met luifel) heb je daar toch last van, voor mij het enige echte minpunt.
Gelogd
Adventure Awaits

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #93 Gepost op: mei 09, 2014, 10:45:09 am »

Grappig!

Ik heb de Galleon opgezet bij een VW-workshop in Echt. Mooie VW, maar idd te wit naar mijn smaak en ik vond het persoonlijk teveel stokkenwerk (daarna de mercury opgezet, en met maar 2 boogstokken ging dat een stuk sneller). De olympe was eigenlijk nog gemakkelijker dan de Mercury, maar die indeling vond ik weer minder handig dan de Mercury.....(en ook weer erg licht in kleur).

Ik ben heeeeel benieuwd of wij volgend jaar op de camping bekijks zullen trekken met een vouwwagen (eerst maar eens over tot de aanschaf, tot die tijd alleen maar fantaseren haha).

Nog altijd staat de Chamonix bovenaan onze verlanglijst!
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #94 Gepost op: mei 09, 2014, 10:54:08 am »

KPH, Chamonix inderdaad ook een prachtige klapper!Maar jemig wat een joekel van een ding zeg!! Wij stonden ook in dubio tussen de Mercury en Chamonix maar zijn toch voor de Mercury gegaan.  Doorslag was oa dat we hem toch te groot vinden voor ons gezin. De 10 cm extra in de breedte viel me dan ook een beetje tegen toen ik hem achter een auto zag hangen maar goed dat is persoonlijk..

Ze zijn allebei prachtig!! Succes met het maken van een keuze!!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #95 Gepost op: mei 09, 2014, 11:51:07 am »

Ik vindt ze ook allebei prachtig hoor! Maar de kleuren van de Chamonix vind ik zo mooi, en de optie van horregaas over de hele ingang lijkt me ook handig in de zomer! En tja, grote klappers......maar dat is wel een bewuste keuze met 3 kleine kinderen (en nee, ik wil geen aparte tentjes, de kids zijn 1,3 en 4 jaar die blijven voorlopig nog bij paps en mams in de klapper slapen!).
Enige nadeel vind ik dat je grote staanplaatsen nodig hebt......(boeken in september om bij sommige campings een grote plaats te kunnen krijgen....).
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #96 Gepost op: mei 09, 2014, 12:42:36 pm »

Hier 2 kleine meiden van 6 en 4 dus die gaan ook zeker niet in een eigen tentje slapen ;)

Horregaas is inderdaad erg handig! Aan de andere kant,ik vind het een kleine moeite om de voortent"deur"dicht te ritsen tijdens de avonden..Overigens ritsen we de slaapcabines meteen weer dicht als we uit bed srappen, dus ongedierte in de wagenbak zelf hebben we eigenlijk niet...In de voortent tuurlijk wel eens, maar ach dat maakt ons niet zoveel uit :)  Het is allemaal erg persoonslijk, en waar je voorkeur naar uit gaat..Wat je keuze ook gaat worden, het gaat je zeker niet tegenvallen :# :#
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #97 Gepost op: mei 09, 2014, 01:06:15 pm »

Precies ieder zn keus. We hebben een achtertent, maar sinds pasen slaapt ook de jongste(7) in zn eigen tentje. De oudste slaapt apart sinds hij 5/6 is. Lijkt jong, maar het gaat prima en gaat bij slecht weer wel bij ons. De tentjes staan dicht tegen de onze aan en als er wat is, zijn we er zo.
Voordeel van losse tentjes is dat je flexibeler met je plek kan om gaan. Als we trekken, slapen ze wel bij ons in de kuip vd tent.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #98 Gepost op: mei 09, 2014, 01:21:21 pm »

Wij hebben nog nooit eerder een VW gehad, dus enige ervaring moet nog komen  :J
Mijn kids zijn echt schijtlaarsjes en gezelligheidsdiertjes, dus nee, die zie ik nog niet snel in een eigen tentje slapen (en voor nu (zo zonder werkelijke ervaring) lijkt me dat gewoon ook niet gezellig.....).
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #99 Gepost op: mei 09, 2014, 01:34:37 pm »

Bij ons slaapt de oudste al een paar jaar in zijn eigen tentje. Hij wil het zelf graag, ik moet er elke vakantie weer aan wennen ::) Iets met loslaten, denk ik :? Jongste is 9, slaapt nu in het achtertentje en vindt dat heerlijk. Niet zo dichtbij als eerder in de tent, maar nog wel in de vouwwagen. Zal nog wel een paar jaartjes zo blijven, denk (hoop?) ik.

Terug naar het topic: ook wij hebben onze eerste kijker gehad in de meivakantie. Nog tijdens het opbouwen kwam er al iemand kijken wat dat nu voor wagen was. De Malawi is ook nog niet zo bekend, denk ik. Hij was er verbaasd over hoe snel de wagentent stond, terwijl we het zelf nog niet zo handig deden, vonden we  :N
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #100 Gepost op: mei 09, 2014, 01:51:59 pm »

Paar weken geleden had ik hem samen met geïnteresseerden opgezet. Dan komen de buren toch ook even kijken en dan vooral het campinggevoel op snuiven.  :# Ze zijn dan ook vaak verrast hoe compleet zo'n vouwwagen is.

Ik krijg toch veel vragen van de buren hoe je dat kamperen nou doet met kleine kinderen......... ehhh........gewoon gaan! haha. Toch best vaag, zodra er kinderen komen stoppen sommige mensen met kamperen. Om te "wachten" tot de kinderen wat groter zijn.

Maar toch ook grappig om dan na je verhaal te hebben vertelt te horen dat ze het toch weer gaan proberen.

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #101 Gepost op: mei 09, 2014, 02:07:49 pm »

Ik vind sinds de geboorte van onze meiden juist veel leuker geworden om te kamperen!! Komt de kind in mezelf ook weer naar boven :> :+
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #102 Gepost op: mei 09, 2014, 05:45:36 pm »

Wij zijn juist weer kampeerders geworden nadat we kinderen kregen. Niks leuker voor kinderen dan kamperen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #103 Gepost op: mei 09, 2014, 06:57:09 pm »

Wij zijn juist weer kampeerders geworden nadat we kinderen kregen. Niks leuker voor kinderen dan kamperen.

Jep!  :K

Mijn oudste heeft ook al paar jaartjes eigen tent. Dacht ik eindelijk dat dochterlief(10) in tentje onder de klapper wilde bivakeren.........."nee hoor mam, het is veel te gezellig om bij jou te liggen!!" Zo lief, dan kun je toch geen nee zeggen!  :)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wel eens aangesproken op de camping door mensen die je VW wilden bekijken?
« Reactie #104 Gepost op: mei 09, 2014, 07:24:14 pm »

 :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal