Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: wel of geen keuken  (gelezen 12145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chielH

  • Gast
wel of geen keuken
« Gepost op: maart 31, 2014, 10:45:12 pm »

Beste gevorderde vw kampeerders,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Wij (gezin met 2 jonge kinderen) zijn van plan dit jaar over te stappen van een tent naar een vw
Wij zijn erg gecharmeerd van de combicamp flexi die door Aart kok wordt aangeboden. Deze vw wordt aangeboden op twee typen aanhangers 1 met en 1 zonder doorloopkeuken, het prijsverschil is te verwaarlozen.
Wij vragen ons af:
-Hoe handig is een doorloopkeuken?
-Waar plaats je deze, binnen of buiten? koken in je tent lijkt niet ideaal i.v.m geur

Wat heeft jullie voorkeur een wagen met keuken of 1 zonder en los een skottelbraai o.i.d mee?

Alvast bedankt voor de reacties we kunnen nog wel wat advies gebruiken.



Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: wel of geen keuken
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2014, 10:52:52 pm »

Welkom op ons mooie forum.

Hier is nog een topic over wel of geen keuken.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12919.0

Bij ons staat de keuken gewoon in de daarvoor bedoelde keukenuitbouw.
De keuken word veel gebruikt.
Geen last van geurtjes (BBQ doen we wel buiten op de skottelbraai  :#)

Met de doorloopkeuken hebben geen ervaring.

Suc6 met je zoektocht
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: wel of geen keuken
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2014, 11:07:04 pm »

Wel of geen keuken is toch wat je zelf prettig vind. Ik heb een keuken en kook binnen, maar kan ook buiten. Ik heb een keuken uitbouw waar een raam gedeelte met hor zit. Dat doe ik open met koken, dus geen luchtjes verder in de tent. En ik heb ook een skottel. Deze gebruik ik wel vaker dan mijn keuken, maar als ik een aantal dingen tegelijk wil maken gebruik ik beidde.

Maar wat ik al zeg, wat vind je prettig. Heb je meerdere pitten nodig om te willen koken, of doe je eenvoudig dan kun je het af met een skottel. Binnen of buiten is ook een eigen keus. Dat is iets wat je zelf moet ontdekken.
Hoe deed je dat in de tent?

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: wel of geen keuken
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2014, 11:13:31 pm »

Wij hadden een Smitveld vw, zonder keuken dus, een vouw / keuken meubeltje met een gasstelletje er op. Veel de skottel gebruiken.

Nu hebben we een CC met keuken, afgelopen weekend voor het eerst gekampeerd met de CC. En dus de keuken gebruikt.

Ik heb de afgelopen jaren met de Smitveld altijd geroepen, IK MIS DIE KEUKEN NIET, gaat prima zo !!!!! We hebben ons ook altijd prima gered, geen enkel probleem. OK, het kost wat extra tijd om die "keuken"  op te bouwen. Maar dan red je het daar ook echt wel mee.

Nu we echter de CC hebben merk ik dus hoe ideaal het is, de CC (basis) staat in 5 minuten en dan kunnen we dus slapen, zitten en KOKEN !!

En de CC heeft natuurlijk als voordeel dat je niet hoeft te zeulen met de keuken, open klappen en gebruiken, geweldig. 

Onze conclusie nu we kunnen vergelijken ...................  ga voor een keuken  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wel of geen keuken
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2014, 11:20:28 pm »

Wij vragen ons af:
-Hoe handig is een doorloopkeuken?
-Waar plaats je deze, binnen of buiten? koken in je tent lijkt niet ideaal i.v.m geur
Die geur zal wel meevallen, want je kookt niet altijd met knoflook ;) en een doorloopkeuken kun je ook  afkoppelen en vervolgens onder de luifel zetten. Het bezwaar (maar dat is persoonlijk) wat ik ertegen heb en wat ik van anderen ook nog wel eens hoor is dat je met een doorloopkeuken in feite het middendeel 'kwijt' bent voor de keukenfunctie. Je kunt er als je 'm binnen aangekoppeld gebruikt bijvoorbeeld geen Dometic neerzetten. Maar als je de keuken onder de luifel zet zou dat weer wel kunnen. Maar dan is het in feite ook geen doorloopkeuken meer.
 
Wat heeft jullie voorkeur een wagen met keuken of 1 zonder en los een skottelbraai o.i.d mee?
Zelf hebben wij een vaste keuken (Livingstone) én een skottel.
Maar als ik voor een doorloopkeuken gekozen zou hebben zou ik ook én de skottel én de keuken doen. Maar dat zijn heel persoonlijke keuzes, die niet zozeer met ervaring van doen hebben, maar meer met de manier waarop je wilt kamperen.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2014, 11:22:18 pm door Frankie »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: wel of geen keuken
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2014, 11:25:28 pm »

Tja, wij hadden een vouwwagen met keuken; dat gesjouw met die keuken waren we compleet beu, dus bij aanschaf van de volgende vouwwagen hoefden wij geen keuken meer, we deden toch het meeste met de skottel. Redelijk ad-hoc een nieuwe CC gekocht, ........ en zoals we voor onze zoektocht af hadden gesproken .......... zonder keuken. Totdat we ons (na aanschaf) gingen realiseren dat je bij een CC de keuken niet hoeft te verslepen ......... toen snel alsnog een keuken achter CC gemonteerd ............ en die zouden we niet willen missen.

Mijn mening: een vaste keuken is prima, een keuken waarmee gezeuld moet worden zouden wij in ieder geval nooit meer nemen, dat gaat je na verloop van tijd echt tegen staan, ons in ieder geval wel.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: wel of geen keuken
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2014, 11:42:35 pm »

Zelf hebben wij een vaste keuken (Livingstone) én een skottel.
Maar als ik voor een doorloopkeuken gekozen zou hebben zou ik ook én de skottel én de keuken doen. Maar dat zijn heel persoonlijke keuzes, die niet zozeer met ervaring van doen hebben, maar meer met de manier waarop je wilt kamperen.
Mee eens Frank. wij zijn hartstikke blij met de vaste keuken van de CC maar zullen zeker ook de skottel blijven gebruiken, gewoon omdat het leuk en lekker is om zo buiten te staan kokkerellen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

chielH

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2014, 12:13:50 am »

Bedankt voor jullie reacties (zo laat nog:))
In de tent gebrukten wij een los twee pits gasstel. De keuken willen we er bij de flexi inderdaad wel afhalen. en bij voorkeur zelf buiten zetten al het mooi weer is maar als ik de reacties goed lees is het verplaatsen van zo'n keuken geen feest en dus zeker ongeschikt om afwisselend binnen en buiten gebruiken.  's nachts buiten laten staan lijkt me ook niet goed voor de keuken.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wel of geen keuken
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2014, 12:50:23 am »

's nachts buiten laten staan lijkt me ook niet goed voor de keuken.
Echt buiten staat zo'n keuken bijna nooit. Veel vaker zal-ie een plekje onder de luifel hebben, omdat je dan ook geen (of althans veel minder) last van de wind hebt bij het koken. En onder de luifel kan zo'n keuken prima overnachten. :J
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2014, 01:14:16 am »

Ik zou zeggen: doen!
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: wel of geen keuken
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2014, 01:36:11 am »

Wij hebben ook naar flexi gekeken. Ook getwijfeld over de keuken wel of niet.
Enerzijds vonden wij het prijsverschil erg groot, anderzijds vinden wij de wagen zonder keuken een stuk mooier. Uiteindelijk nu een Holtkamper met Basekitchen gekocht. Deze keuken zat er bij, maar bij een nieuwe zouden wij nooit 2500€ neertellen voor de keuken. Dan zouden we een andere oplossing bedenken...
Hetsjouwen met de keuken vonden wij bij de Jamet echt een minpunt. Met een doorloopkeuken is dat opgelost.


Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wel of geen keuken
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2014, 02:41:49 am »

Hetsjouwen met de keuken vonden wij bij de Jamet echt een minpunt. Met een doorloopkeuken is dat opgelost.
Ja, dat is opgelost  als je wilt koken in de tent en je er geen probleem mee hebt dat het middenstuk ongebruikt moet blijven omdat je anders je bed of het zitgedeelte niet meer in kunt...
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: wel of geen keuken
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2014, 07:11:02 am »

Ik heb een Jamet en het gezeul met een keuken heb ik niet. De keuken heeft keukenwieltjes. Ideaal gewoon.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: wel of geen keuken
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2014, 07:28:57 am »


Ja, dat is opgelost  als je wilt koken in de tent en je er geen probleem mee hebt dat het middenstuk ongebruikt moet blijven omdat je anders je bed of het zitgedeelte niet meer in kunt...

Ik zou inderdaad ook niet in de tent willen koken...


Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: wel of geen keuken
« Reactie #14 Gepost op: april 01, 2014, 09:42:05 am »

Wij hebben een Kavango (Aart Kok) met doorloop keuken. De Kvango en de Flexi  lijken heel veel op elkaar dus ik denk dat onze ervaring met de doorloopkeuken wel handig is. Het loskoppelen van de keuken is inderdaad geen pretje en het verplaatsen niet zonder wielen ook niet. De keuken is van metaal en betonplex en weegt dus aardig wat. Wij gebruiken de keuken dus inderdaad echt als doorloop keuken. Dat heeft 2 voordelen: de opstap naar het bed is lager en dus is 1 opstapje voor het andere bed genoeg. En wat al eerder gezegd werd: als de tent staat staat ook de keuken.

De doorloopkeuken heeft ook een nadeel: de achterkant van de wagen is zwaar waardoor je dus goed moet opletten met inpakken. De koelkast gaat als laatste de keuken in en volledig beladen heeft dat een flinke invloed op de kogeldruk. Het is maar dat je het weet! De eerste keer dat wij met de Kavango weg gingen kreeg ik de kogeldruk niet goed en hebben we uiteindelijk een betontegel voorop de wagen gelegd om de koelkast te compenseren. Uiteraard op de terugweg de wagen anders ingepakt (daar had ik 's ochtends om 4 uur bij het vertrek nou net geen zin in)  en de betontegel lekker achter gelaten  :zw

De koelkast zetten wij trouwens op een opklapbaar onderstel in de tent, dan kan je onder de koelkast nog voorraad leggen. En kookluchtjes hebben wij geen last van met het panoramadak. Daarbij ben ik kookluchtjes gewend met een openkeuken thuis.

Onderweg heeft de keuken trouwens ook nog een gebruiks voordeel omdat je het doek weg kan slaan, klep open en je kan bij het eten en drinken. En je hebt geen koelbox in de auto nodig, elke stop lekker gekoelde drankjes :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal