Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?  (gelezen 4026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wiend

  • Gast
Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Gepost op: april 30, 2014, 09:29:27 pm »

Om eens te kijken of kamperen echt zo leuk is als ze zeggen, hebben we een paar dagen geleden een Jamet Canyon vouwwagen gekocht. Helemaal kompleet, alles erop en eraan. Erg goedkoop. De vouwwagen is natuurlijk wel al een jaar of 15 oud.

Eergisteren de complete vouwwagen al eens opgezet (ja ja, dat ging zonder problemen  :+ ) .  De technische staat viel mij heel erg mee.  Het enige wat echt op korte termijn noodzakelijk is, is het vervangen van elastieken en rubbers want die zijn bijna allemaal verweerd en haast niet meer bruikbaar.

Maar ik wil ook wel wat klusjes gaan doen en ik heb al wat ideeën om dingen aan te passen, te modificeren en leuker te maken. Daarnaast is het misschien wel goed om het tentdoek een keer opnieuw te impregneren.

En dan rijst bij mij de vraag waar je dat doet? We hebben een voortuin annex parkeerplaats, maar die is te klein om de vouwwagen kompleet op te zetten. Bos en velden zijn er genoeg in de buurt, alsmede een ruime dagkampeercamping, maar daar is geen elektra en stromend water. En elektra is toch wel handig voor elektrisch gereedschap.

Hoe doen jullie dat, als je zelf wat wil gaan klussen aan je vouwwagen? En vooral: waar dan?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2014, 09:44:08 pm »

Wij hebben een speelveld achter het huis ideaal. Daar worden wel vaker tenten en vouwwagens opgeknapt en of getest.

Reparaties aan de wagenbak doe ik op de parkeerplaats voor de deur. De keuken die in zelfs gewoon binnen of achter thuis.

Misschien heb je wel een kennis of familie die een stuk ruimte naast het huis heeft waar je reparaties uit mag/kan voeren.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2014, 10:06:52 pm »

De onze kan ook niet helemaal open op onze parkeerplaats maar dat houdt mij niet tegen om zo wat te knoeien.
Keuken gaat idd in de garage.
De boer naast ons heeft een wei, als de koeien in een andere wei staan dan vraag ik dat onze klapper daar enkele dagen mag staan en dan knutsel ik daar. Verlengkabel tot daar en ....
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2014, 11:28:33 pm »

Bij ons staat de klapper in de stalling, uitzetten dat doen we bij kennissen met een boerencamping en nu staat hij tijdelijk in de garage/schuur gestald. Niet optimaal eea is krap, maar ik kan nu wat klussen. En in mei klaar maken voor het voorjaarspectakel. Dan maar terugbrengen naar de stalling om hem weer op te halen een week voordat wij op 12 juli afreizen naar Frankrijk. Een beetje uitklappen kan gelukkig net aan voor de garage zodat we hem kunnen inladen. En dan stallen in de garage/schuur.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2014, 06:02:02 am »

Op de oprit thuis. Is niet groot, maar kon wel met de Jametic. de Cocoon zal daar ook wel passen. En anders in overleg met de buurman, want we hebben samen wel een grote ruime oprit. In de garage kan ik verder lekker klussen aan kleine dingen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2014, 11:59:13 am »

In de parkeergarage onder onze flat. Of als de wagen uitgeklapt moet worden, dan bij mijn vader in de achtertuin, want helaas hebben wij zelf niet de luxe van een tuin.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2014, 03:31:14 pm »

Hoi

Gewoon thuis.

50 vierkante meter bestrating en nog eens het zelfde aan gras.
Ook nog 2 tuinhuizen van 4x6 meter voor kleine werkjes,hoef ik hem niet buiten ten halen.
Is wel handig als dat thuis kan,heb je ook alle gereedschap in de buurt liggen.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

jelijn

  • Gast
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2014, 10:27:03 pm »

Op de camping ;-)
In het voorjaar staan wij altijd dichtbij huis, dan zitten we in de wagen en bedenken dan weer een nieuw projectje dat we ter plekke uitvoeren. (Mijn man rijdt elke dag naar zijn werk en rijdt dan langs ons huis en neemt dan gereedschap mee en mee terug ;-) )

Nu wil ik nog de keukenlaatjes lakken en een afdek/ aflegplank maken en lakken voor op de kookplaat/ koelbox van onze ccc. Dit doe ik gewoon thuis.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2014, 10:32:51 pm »

Eh, het meeste doe ik met de klep dicht tot nu toe, dus dat gaat of in de tuin, of in de garage.
Opzetten gebeurt altijd op de dagcamping hier in de buurt.

Geen elektra, maar die heb ik nog niet nodig gehad voor klussen....
Deel gaat op batterij gereedschap of met de hand....groter als dat heb ik nog niet hoeven doen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2014, 10:43:59 pm »

Ik kan het bij ons achter op de parkeerplaats, ruimte genoeg(als er geen auto's staan). Verder op de camping. Gereedschap gaat gewoon mee indien nodig.

Ik moet ook alle rubbers vervangen, maar dat doe ik op de camping. Niet echt een fijn klusje, dus steeds een paar. Of ik moet er zin in hebben als ik de klapper op zet.

Onder mijn keukentje komen wieltjes, dus is mij gevraagd de pootjes er uit te halen, dat doe ik gewoon thuis.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2014, 09:23:14 pm »

of bij de stallingsruimte bij een boer, maar vaak voor op straat op parkeerplaats voor de deur.
altijd gezellig, echter lastig als het gaat regenen.
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2014, 09:14:36 pm »

Onze vw staat gestald op de zaak,  daar kan ik hem ook geheel uitklappen en eigenlijk zelfs compleet opzetten binnen. Alleen die haringen gaan zo moeilijk die betonnen vloer in ;-)
Maar voor klussen is daar alles bij de hand. ( is e-installatiebedrijf)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2014, 09:39:18 pm »

Maar voor klussen is daar alles bij de hand. ( is e-installatiebedrijf)
Eigen zaak? Dan wel even bij aangifte corrigeren voor privé gebruik zakelijke investeringen. :#
Geen eigen zaak? Dan is stallings- en reparatiefaciliteit op de zaak te beschouwen als loon in natura. :P
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2014, 09:42:18 pm »


Eigen zaak? Dan wel even bij aangifte corrigeren voor privé gebruik zakelijke investeringen. :#
Geen eigen zaak? Dan is stallings- en reparatiefaciliteit op de zaak te beschouwen als loon in natura. :P
hoe veel % bijtelling heeft een klapper :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Klussen aan je vouwwagen, waar doe je dat?
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2014, 09:51:59 pm »

Camper 25%
Caravan 20%
Klapper 14%
Tent 0%
??????
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal