Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?  (gelezen 6311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2014, 10:02:23 pm »

Persoonlijk zie ik geen probleem om een vouwwagen op een seizoensplek te zetten. Natuurlijk kan je je de vraag stellen of ze er voor gemaakt zijn maar die vraag kan je je over een (trek)caravan ook stellen.
Volgens mij moet je gaan naar vouwwagens met een kwalitatief sterk tentdoek. Je noemt daar De waard tenten, idd dat zijn tenten uit zwaar sterk katoen. Een polyester tentje zal het daar geen 20 weken volhouden volgens mij. Ik denk dus dat vouwwagens zoals bv een Holtkamper en een aart kok zeker kunnen voldoen. Je wil aan de kust gaan staan daar moet je zeker ook rekening houden met zand en zout dat toch wel wat aan je tentdoek en aan je stokken vreet. Neem dan nog de wind die op een eiland waait dan moet je gaan voor voldoende stevigheid en een beetje een aerodynamisch model als je snapt wat ik bedoel. Ik weet bv niet dat een bungalowmodelletje het lang zou volhuden als er eens 7 beaufort langskomt.

Welk merk van vouwwagen hebben jullie nu gehuurd? Misschien is dat een leidraad.

Enkele afwegingen van mijn kant.
Als je de aankoopprijs van de vouwwagen rekent. Het feit dat de vouwwagen niet zo lang zal meegaan ivm weersinvloeden en gebruiksduur. Ik reken een aankoop van 6000 euro met heel veel geluk gaat de wagen 4 seizoenen mee (een seizoen 15 weken) en dan ben ik heel gul,  Dan ben je 1250 euro per jaar kwijt. Is dit het je waard?
Waarom wil je voor een vouwwagen gaan en kies je niet voor een degelijke De Waard tent als ik vragen mag? Eventueel met goede bedden, en de nodige luxe in,
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2014, 10:15:01 pm »

Wij stonden jaren achter elkaar met onze Trigano Vendome bj 2002 vanaf begin/half april t/m zomervakantie op de camping. (om daarna nog 3 weken met zomervakantie te gaan) Genoeg plek binnen met slecht weer. Deze stond met extra tussenstokken bij het voortent dak als een huis. Luifel haalden we wel af als we er niet waren i.v.m. windgevoeligheid.
Uiteraard heeft het tentdoek hiervan wel te lijden gehad maar: het blijft een gebruiksvoorwerp en voor de prijs gebruik je hem dan wel goed! Vrienden van ons deden hetzelfde met een Trigano van nog een paar jaar ouder.
(en zij hebben hem nog steeds  :), wij verkochten hem in 2011 omdat we iets kleiners zochten) Wij zorgden wel altijd dat we een zonnige plek hadden zodat het doek, als er ook maar een beetje zon was, tussendoor goed kon drogen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2014, 10:20:46 pm »

Als je dan toch voor een vouwwagen kiest zou je, zoals Mieke al zei, moeten letten op zware kwaliteit doek, wind / storm bestendigheid etc. En dan is er volgens mij 1 merk dat er met kopen schotel   :P  boven uit steekt en dat is een Smitveld. Sterk zwaar tentdoek, zware dikwandige, gepoedercoate buizen. Pure kwaliteit en erg, heel erg stormvast.
 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

muis

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2014, 02:57:58 am »

Ik zou ook minimaal voor een all season doek gaan.
  :J

ik heb er meerdere gezien die als seizoensplek stonden.  Je moet wel bedenken dat als je naar voren huis gaat bv een luifel eraf is en dat je de scheerlijnen goed wijd zet ivm evt wind. Afspannen scheelt ook veel.

Als je voor gewoon katoen kiest heeft het weer over zo'n periode zeker zijn weerslag. Het "slijt"  veel sneller.  Meestal gaan mensen tussen de 2 en de 5 weken per jaar op pad met een vouwwagen, als je hem een vol seizoen neerzet (maart t/m sept) is dat rond de 24 weken per jaar.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #19 Gepost op: mei 11, 2014, 08:16:16 am »

Meestal gaan mensen tussen de 2 en de 5 weken per jaar op pad met een vouwwagen, als je hem een vol seizoen neerzet (maart t/m sept) is dat rond de 24 weken per jaar.
En met gewoon klappen kies je uit de aard der zaak niet de beroerdste weersomstandigheden uit, terwijl je bij een heel seizoen staan ook alle slechte dagen meeneemt.
Gelogd

chocoboy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2014, 09:27:24 am »

Hoi Dirk,

Wij hebben drie jaar lang op een seizoensplaats gestaan met onze Jamet Arizona All season uit 2006
Periode 2008-2011.
Op zich gaat dat prima hoor. De tent staat als een huis.
Wel merk je dat het vocht na verloop van jaren wat plekjes gaat geven.
Naar mijn beleving is een vouwwagen een gebruiksartikel, dus dat boeit mij niet echt.
En in een Jamet heb je lekker de ruimte!!
Wij hebben toch voor een caravan gekozen, omdat deze makkelijker warm te stoken is in de periode maart-april en september-oktober.
Jaaaaa wij zijn echte lang kampeerders!!

De vouwwagen hebben we gehouden, want er gaat natuurlijk niets boven klappen in Frankrijk, maar de weekenden pakken we in Nederland!

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2014, 01:47:44 pm »

De grote Cabanons (Columbia etc) zijn volgens mij erg geschikt om er een seizoen mee te staan. Wij doen dat nu ook, en het gaat prima. Het is ideaal om zo op vrijdag er heen te gaan en op zondag weer terug, zonder de wagen op te hoeven bouwern of af te breken. Je hoeft je ook geen zorgen te maken of je de wagen nat in klapt.

Door de tunneltent kan de Cabanon goed tegen wind. Bij de Cabanon zoals wij hebben zit een 'luifeltje' die je niet kan verwijderen. Mijn ervaring met de grote luifel er aan vast is dat een harde wind geen probleem is. Wat ik nu wel doe is als we weg gaan de grote luifel er af en de kleine luifel met extra banden vast zetten.
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #22 Gepost op: mei 14, 2014, 02:05:30 pm »

Dank je wel voor alle reacties.
Ik ga een kijken naar een Jamet.

Het zou inderdaad ook een tent kunnen worden. Daar ga ik me ook op orienteren.

De vouwwagen die wij gehuurd hadden was een gertjak tago.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #23 Gepost op: mei 14, 2014, 03:04:08 pm »

Een klapkar kan klappen en dat klappen is bedoeld om makkelijk te kunnen rijden, snel op te zetten en een kampeergevoel.

Een seizoen plek neem je voor langere tijd in, je reist relatief weinig met die kar en een kampeergevoel in Nederland, brrrrr

Een klapkar is mijn inziens dus geen kampeermiddel voor een seizoensplek, daar is een caravan toch veel geschikter voor. Een caravan is luxer en het comfort tijdens koude en natte dagen en/of is toch een stuk groter.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #24 Gepost op: mei 14, 2014, 03:27:22 pm »

Een caravan is luxer en het comfort tijdens koude en natte dagen en/of is toch een stuk groter.
Maar je hebt ook minder bewegingsruimte in de caravan. Dus zet je er weer een voortent voor en dan is het verschil met tentdoek van de vouwwagen weer nihil  :).
 
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #25 Gepost op: mei 14, 2014, 03:40:08 pm »

Een voortent is n zijn geheel van all season doek en dat maakt op den duur wel uit. Ieder zijn ding maar ik zou mijn klapper niet een heel seizoen wegzetten ik ben bang dat je hem en na 2-3 jaar moet vervangen maar ik kan het mis hebben
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2014, 03:40:41 pm »

Zeker, maar wat dacht je van in de caravan zitten in de treinzit, deur dicht, ringverwarming aan, TV aan, koffie pruttelt en daarna nog een potje kaarten?

Daar heb je allemaal weinig ruimte voor nodig....

Begrijp me goed, wij hebben een klapkar omdat we dat vele malen leuker vinden, maar k(r)amperen in Nederland laat staan een seizoen plaats daar is een klapkar echt minder geschikt en is een caravan een betere optie.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2014, 04:36:59 pm »

Zeker, maar wat dacht je van in de caravan zitten in de treinzit, deur dicht, ringverwarming aan, TV aan, koffie pruttelt en daarna nog een potje kaarten?


Met 4 personen......Tja daar krijg ik het al benauwd van........zo zie je maar......is zo persoonlijk.....

In ieder geval is onze ervaring met een vouwwagen op een voorseizoens(&zomer)plek erg positief. Eentje met voldoende binnenruimte (tafel en stoelen binnen en nog voldoende speelplek voor de kinderen) is dan wel erg fijn. Ook de kwaliteit van het doek is wel belangrijk; wij hebben Jamet(ic) en Trigano doek ervaring en zijn positiever gestemd over die laatste.

« Laatst bewerkt op: mei 21, 2014, 04:53:55 pm door jelijn »
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2014, 09:20:24 pm »

Wij hebben maar weinig klapervaring. Dus advies kan ik je niet geven, maar in de beschrijving van onze Jamet Ariziona staat dat hij door het all season tentdoek zeer geschikt is voor seizoensgebruik.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: seizoensplaats welke vouwwagen geschikt?
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2014, 10:33:06 pm »

Wij hebben maar weinig klapervaring. Dus advies kan ik je niet geven, maar in de beschrijving van onze Jamet Ariziona staat dat hij door het all season tentdoek zeer geschikt is voor seizoensgebruik.
Wat in mijn ogen nog steeds niet betekend om tentdoek maanden achter een open geklapt te laten staan.
All seasons betekend volgens mij gewoon dat je er ook bijvoorbeeld in de winter mee kunt kamperen.
Ik heb bij de stalling een klapper gezien die 1 jaar op een camping heeft gestaan. Totaal verwaarloost. Was al wel een wat oudere klapper maar zag er echt niet meer uit.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal