Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dekzeil bij regen  (gelezen 1882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweron

  • Gast
Dekzeil bij regen
« Gepost op: mei 15, 2014, 12:42:04 pm »

Hallo,

Wij zijn zoals eerder gezegd helemaal nieuw en onervaren in vouwwagenland. Wij vroegen ons af, na al de verhalen te hebben gelezen van inklappen met regenweer en problemen bij drogen indien geen ruimte hiervoor. Is het mogelijk om de avond voor vertrek bij droog weer en ze geven regen, om een groot dekzeil over de wagentent te halen zodat deze niet nat wordt? En dan maar wachten tot het ophoudt met regenen ( tenzij ze de hele dag regen natuurlijk)? Wat denken jullie?
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2014, 01:27:30 pm »

Ik zou zelf geen zeil gaan spannen. De wagen wordt toch wel nat/vochtig.
Je moet je er ook niet al te druk over maken.
Wij kijken wel altijd naar de weersverwachtingen. Wanneer op dag van vertrek regen op gegeven wordt, pakken we een dagje eerder in.
Thuis de wagen open zetten doen we altijd. De ervaring leert dat wanneer je 's ochtends vroeg inklapt, de wagen eigenlijk altijd wel vochting is. Tot nu toe hebben we altijd de voortent droog ingepakt.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2014, 02:07:31 pm »

Ik zou ook geen zeil spannen. Is nog al een gedoe en mogelijk dat tijdens het inpakken het als nog regent.
Een betere optie is om wat eerder of later te vertrekken, als mogelijk.

Ook moet je niet onderschatten hoe snel de tent droogt. Ik heb het nu twee keer meegemaakt dat het in de ochtend nog regende maar het daarna droog werd en we ronde 12:00 alles droog ingepakt hadden. Tegen alle verwachting in.
Een beetje zon en vooral wat wind doet wonderen!
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2014, 04:07:39 pm »

In het begin waren wij panisch over nat inklappen... nergens voor nodig, is hooguit ietwat ongemak. De Manga kunnen we nat inklappen, het interieur blijft droog door de constructie. Het opzetten van de wagen (om te laten drogen) duurt nog geen vijf minuten, dan kan hij drogen.. Wel halen we indien mogelijk de voortent er van af als het droog is, doen dan de luifel er voor..

Onder een kleed wordt de wagen idd sowieso vochtig, uitklappen blijft dan noodzakelijk..   :** bij regen, geeft niets.... 
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2014, 07:01:01 pm »

Ik maak me er ook nooit zo druk over. Als er regen verwacht word haal ik een avond voor vertrek de voortent al weg, dan heb ik alleen een natte luifel.

In de meeste gevallen doet een zonnetje en een briesje al wonderen en kan ik de boel weer droog meenemen. Zo niet dan klap ik de vw thuis zo snel mogelijk weer uit. Maar zeil spannen doe ik ook niet. Het wordt daaronder toch broeierig en ik wil schimmels geen kans geven.

Als ik het bed in geklapt heb en ik zit met natte spullen leg ik een bouwzeil op het bed en daarop het natte spul zodat ik dat thuis als eerste dat spul uit kan hangen/leggen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2014, 06:28:07 pm »

Wij hebben tot nu toe altijd alles droog in gepakt.
In het begin waren we daar ook panisch voor.

We kijken idd hoe het weer op de vertrek dag gaat worden en als het ver slecht uit ziet vertrekken we een dag eerder.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Angel

  • Gast
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2014, 01:26:10 pm »

Wij hebben ook nooit iets van een zeil of iets dergelijks gespannen. Wat wij wel hebben gedaan (als je dan toch gedoe wilt hebben) is een (in ons geval) tentje gekocht voor 4 personen en daar sliepen we dan de laatste nacht in en konden we ook de volgende ochtend vroeg vertrekken. moet zeggen dat dat wel een beetje behelpen is aangezien je dan vanuit de auto moet leven.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Dekzeil bij regen
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2014, 03:45:49 pm »

Wij hebben bijna elke vakantie ingepakt met regen op de laatste dag (dit jaar tot nu toe uitgezonderd). Maar eerlijk gezegd ben ikzelf altijd nog het natste, en de vouwwagen maar een klein beetje. Je moet hem inderdaad bij de volgende plaats of thuis nog even weer uitklappen, maar dan is hij ook snel droog. En omdat we altijd thuis toch de dingen uitpakken en even goed schoonmaken waar nodig, is het totaal geen extra werk of tijd.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal