Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: alleen opzetten?  (gelezen 13590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: alleen opzetten?
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2014, 10:40:13 am »

De Cabanon Malawi vindt ik heel gemakkelijk met 1 persoon op te zetten. Geen zwaar deksel, en omdat de buizen niet lang zijn, heb je weinig kracht nodig om het geheel omhoog te krijgen. De keuken kun je verplaatsen (met wielen heel makkelijk) of laten hangen. De Raclet Panama is vergelijkbaar, zit de keuken vast. De Trigano Odyssee die we hiervoor hadden, heb je wat meer kracht nodig bij het omhoogtrekken, en met 1,61 heb je wellicht niet helemaal de goede hoek te pakken hiervoor. 
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2014, 01:38:24 pm »

grr.. getypt berichtje weg :(

Zoals al aangehaald, en uit eigen ervaring Holtkamper Spacer en Flyer zijn als vrouw alleen op te zetten. Spacer is gemakkelijker omdat je de keuken desgewenst op de dissel kan laten staan. Er komen bij beide geen losse stokken aan te pas.
Het inklappen doe ik altijd met een stok (soms de bostel) tussen de klep en de bak. Daarna doe ik mijn toertje en veeg ik alle tentdoek binnen en klap ik toe. Alleen achteraan durft er al eens een zijflapje moeilijk doen.
Ik geef wel grif toe dat met twee opzetten altijd gemakkelijker is dan alleen. Al is het maar om eens iets vast te houden.

Er zijn zeker nog andere klappers die als vrouw te doen zijn. Maar ik heb alleen met deze twee ervaring.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: alleen opzetten?
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2014, 04:56:56 pm »

Wij hebben een Combi Camp Venezia van 2004 en die zet ik (man) heel makkelijk in m'n eentje op.En dat is zeker ook voor een vrouw goed te doen.
Makkelijk en snel op te zettten, keuken niet verplaatsbaar en altijd bereikbaar en gebruiksklaar.

http://youtu.be/yvPR_WxvOkg
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Drees

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2014, 10:21:13 pm »

De Cabanon Malawi vindt ik heel gemakkelijk met 1 persoon op te zetten. Geen zwaar deksel, en omdat de buizen niet lang zijn, heb je weinig kracht nodig om het geheel omhoog te krijgen. De keuken kun je verplaatsen (met wielen heel makkelijk) of laten hangen. De Raclet Panama is vergelijkbaar, zit de keuken vast. De Trigano Odyssee die we hiervoor hadden, heb je wat meer kracht nodig bij het omhoogtrekken, en met 1,61 heb je wellicht niet helemaal de goede hoek te pakken hiervoor.

De wagentent van de Malawi is heel goed te doen alleen, maar de voortent wordt lastiger, bovendien hebben wij dan een opstapje nodig. Hoe het met de luifel zit weet ik niet, maar volgens mij is dat vergelijkbaar met de voortent.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: alleen opzetten?
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2014, 07:25:11 am »

Drees schreef:
Citaat
De wagentent van de Malawi is heel goed te doen alleen, maar de voortent wordt lastiger, bovendien hebben wij dan een opstapje nodig. Hoe het met de luifel zit weet ik niet, maar volgens mij is dat vergelijkbaar met de voortent.

Ik denk dat de luifel inderdaad vergelijkbaar is met de voortent. Alleen de (optionele) voorwand zit er niet vast in. Ik ben wat langer dus kan het zonder opstapje doen. Voor het (alleen) opzetten van de luifel, hang ik de rechte buizen in de gaten van de wagentent, maak de voorbuizen klaar, en kan dan 1 voor 1 de buizen vastzetten, beginnend met de middelste hoge, dan de 2 buitentst en tenslotte de extra in het midden. Het dak dan over de buizen leggen / uitrollen en vastritsen en vervolgens de voorwand erin ritsen. Dit kan alleen, maar met zijn 2-en is natuurlijk wel handiger, vooral bij nat opzetten en/of afbreken. Ik vouw overigens het dak van de luifel op, liggend op de wagentent (2x in de lengte dubbelvouwen en dan 'oprollend opvouwen en tegelijkertijd over het dak heentrekkend'. Geen problemen met doek dat op de grond komt.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2014, 07:27:51 am door Drikusniet »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2014, 11:54:19 am »

De combicamp kan ik, als vrouw, in mijn eentje opzetten. Ook de voortent is makkelijk te doen door het aparte dak, voor en zij wanden.
Gelogd

nouckski

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #21 Gepost op: juni 11, 2014, 07:56:37 pm »

Wat een hoop reacties! Dank jullie wel! Weet ik in ieder geval een beetje in welke richting ik moet zoeken. En dat ik mijn opstapje niet moet vergeten! 8)
Gelogd

nouckski

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #22 Gepost op: juni 11, 2014, 07:58:44 pm »

Nou ben ik mijn bericht kwijt! Dank voor de vele reacties! Nu weet ik een beetje in welke hoek ik moet gaan zoeken! Mijn dank is groots en eeuwigdurend! 8)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: alleen opzetten?
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2014, 08:12:14 pm »

Wat een hoop reacties! Dank jullie wel! Weet ik in ieder geval een beetje in welke richting ik moet zoeken. En dat ik mijn opstapje niet moet vergeten! 8)

Vooral een hoog opstapje. Ik ben ook 1,61 en heb zelfs 2 opstapjes nodig. ;-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: alleen opzetten?
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2014, 08:34:38 pm »

Om opstapjes, stokken en zware keukens te vermijden hebben wij juist gekozen voor de Cocoon XL.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #25 Gepost op: juni 11, 2014, 09:51:33 pm »

Ik heb ook ggen opstapje nodig om de boel op te zetten , wel om in het bed te klimmen :(
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: alleen opzetten?
« Reactie #26 Gepost op: juni 11, 2014, 09:57:25 pm »

Wij laten bij onze vw de doorloopkeuken aan de wagen hangen. Geen gesjouw met zware spullen, en we kunnen door de keuken in ons bed zonder opstapje.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Jansje53

  • Gast
Re: alleen opzetten?
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2014, 10:14:41 pm »

Bij t alleen opzetten en afbreken gaat t niet alleen om kracht en lengte.... Je moet er ook in je eentje voor zorgen dat je niets vergeet... Daar zie ik voor mezelf nog het grootste risico ;-)!
En t filmpje van bensi van de verkoopster van Aart Kok met de CC laat zien dat dat "niets vergeten" nog niet zo makkelijk is.... ze is/zijn vergeten de klem van het neuswiel (voldoende) aan te draaien ;-)!!
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: alleen opzetten?
« Reactie #28 Gepost op: juni 11, 2014, 10:19:02 pm »

hahahahaha klopt, zag ik ook. Dat zou ik nou nooooooit vergeten  :?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: alleen opzetten?
« Reactie #29 Gepost op: juni 11, 2014, 10:19:44 pm »

En t filmpje van bensi van de verkoopster van Aart Kok met de CC laat zien dat dat "niets vergeten" nog niet zo makkelijk is.... ze is/zijn vergeten de klem van het neuswiel (voldoende) aan te draaien ;-)!!

 :H   :H    :J   Was mij ook al opgevallen    :H
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal