Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Dekbed of slaapzak  (gelezen 9193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miertje

  • Gast
Dekbed of slaapzak
« Gepost op: juli 18, 2014, 10:00:33 am »

Hoi hoi,

Even een vraagje: wij gaan over een paar weekjes voor het eerst met onze klapper op vakantie. We hebben er zin in en vinden het super spannend. Wel hadden mijn man en ik gisteren even een discussiepuntje. Ik ben van plan om gewoon onze dekbedden mee te nemen. We slapen toch op de klep en ik heb het idee dat het niet zo heel koud is....
Mijn man heeft daar twijfels over. Hij is bang dat een dekbed te koud is, zeker voor de kinderen. Zij slapen ook op de klep. (eerst was de bedoeling in de ondertentjes, maar we zagen dat die niet helemaal geweldig waren, er zitten hier en daar gaten in).
We gaan op vakantie naar de Eiffel.
Hebben jullie hier ervaring in? Wat is wijsheid?

Groetjes Miranda
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2014, 10:03:11 am »

Wij nemen altijd de dekbedden mee, ook voor de kinderen .......... ik(wij) vind(-en) een slaapzak(-ken) echt helemaal niks
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2014, 10:09:10 am »

Wij hebben slaapzakken, maar niet omdat een dekbed te koud zou zijn. Eerder vanwege de ruimte.
Wel hebben wij xxl slaapzakken, zodat als hij dichtgeritst zit, je je nog wel kunt omdraaien...  Mochten we ooit ruimte genoeg krijgen (lees als de kinderen niet meer meegaan) nemen we lekker ons dekbed mee!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2014, 10:13:28 am »

Wij liggen allemaal op de klep (dubbelklapper) maar wel lattenbodem, denk dat dat iets scheelt ivm lucht isolatie. Wij liggen onder een dekbed ,gewoon een extra dikke meenemen of een fleece deken als extra deken doen wij ook voor de zekerheid. Zelfs in Mei niet nodig gehad toen het toch wel fris was s'nachts.
De kleine ligt in een slaapzak vindt ze zelf leuker en is warm genoeg. Dekbed en slaapzak gaan ingeklapt op het bed mee, wel handig is bed al opgemaakrt als je aankomt.
Maar denk dat het erg persoonlijk is wat warm genoeg is......
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2014, 10:29:37 am »

Wij slapen ook heerlijk onder dekbedden, heb altijd wel een fleece dekentje mee maar eigenlijk nooit nodig gehad.
De kids (eentje slaapt in een onder-tentje de ander in een bijzet tent) hebben nog ieder een slaapzak.
Gelogd

miertje

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2014, 10:51:11 am »

dank je wel voor jullie reacties!

Ik ga dus mooi de dekbedden meenemen. Ik neem dan gewoon de dikkere mee (wij hebben van die 4-seizoenen dekbedden die bestaan uit een dik en een dun dekbed). kan ik inderdaad mooi alvast de bedden opmaken  8)

nog een weekje werken en dan nog een weekje thuis en dan gaan wij ook. de vouwwagen staat al thuis en ik ben elke dag wel bezig met iets te doen met de vouwwagen. elke keer uitklappen, leeg halen, kijken wat er allemaal bij zit. gisteren de gordijnen eruit gehaald en even netjes gestreken haha. en zo blijf ik bezig met de vouwwagen.

gisteren zijn we er dus achter gekomen dat de ondertentjes niet meer goed zijn. wel jammer... ik heb wel tegen mijn man gezegd dat ik er nu geen ga kopen. we gaan nu voor het eerst met de vouwwagen weg. als het wel bevalt heb ik een jaar de tijd om 2 ondertentjes aan te schaffen. daar heb ik nog wel een vraag over: kunnen die universele ondertentjes onder elke vouwwagen??

groetjes miranda
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.782
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2014, 11:52:45 am »

Echt een vraag met uiteenlopende antwoorden, de een vind dit, de ander dat. Wij hebben maar een keer gekampeerd met onze dekbedden en direct daarna goede slaapzakken gekocht! Nooit meer onder dekbed in de vouwwagen, maar dat is dus zo persoonlijk! Wij gaan wel vroeg in het seizoen t/m laat in het seizoen op pad.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2014, 01:39:49 pm »

Wij hebben ook dekbedden. Kinderen hebben het vaak warmer dan ouderen. Voor de koude nachten hebben fleece deken bij ons.
Gelogd
Groeten,

Erik

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2014, 05:22:55 pm »

Wij nemen de dekbedden mee. De kinderen hebben nog wel slaapzakken.
Zoals Klavertjes als zegt: het is zeer persoonlijk. Dekbedden bevallen ons meer dan prima.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Henk CC

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2014, 08:50:41 pm »

wij nemen een zomerdekbed mee, nooit last gehad van koude nachten. We kamperen veel in de hogere bergen en ook pas 2e helft aug begin sept.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2014, 09:45:39 am »

Niks dekbed :) wij nemen onze slaapzakken, lakens en een ouderwetse deken mee.
Waarom een deken, wij vinden ze veel minder volumineus dan een donsdeken en moest iemand kou hebben kan ze vlug op en af.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2014, 10:50:59 am door Mieke »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2014, 10:05:16 am »

Ik neem slaapzakken mee die volledig opengeritst op de bedden liggen. Is het koud? Dan is een kwestie van dichtritsten en erin kruipen.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #12 Gepost op: juli 20, 2014, 10:43:15 am »

Ook al heb je al een keuze gemaakt.... :P

Ik neem ons 2-persoons donzen dekbed mee...door het dons is ie redelijk klein op te vouwen. En als we rondtrekken dan blijft ie op het bed liggen. Voor onze zoon een katoenen slaapzak. ook neem ik onze hoofdkussens van thuis mee...flink pakket, maar zou niet anders willen.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2014, 10:53:33 am »

De laatste keer keer hebben wij alle drie onze slaapzak open geritst als dekbed en dat is zeer goed bevallen. Zelfs in een XB slaapzak wurm ik mezelf vast en bovenop de rits. Voor het koude voorjaar extra dikke slaapzakken, de komende vakantie gaan de normale slaapzakken mee. De matrassen in de vouwwagen hebben we voorzien van extra tricot hoeslakens zodat de originele bekleding netjes blijft. Ideaal zo voor ons.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2014, 10:55:56 am door elenp »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2014, 10:30:39 pm »

Ik ben pro dekbed. De eerste x dat we gingen kamperen was het s nachts erg koud. Toen hebben we een dikke slaapzak opengeritst en daar zijn we op gaan liggen met een dekbed. Dit isoleerde goed en maakte het warmer.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal