Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Dekbed of slaapzak  (gelezen 9175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #30 Gepost op: februari 19, 2015, 04:58:47 pm »

Wij sliepen vorig jaar ook onder een dekbed, maar dit was toch te koud. We slapen namelijk op luchtbedden en daardoor kregen we de kou vanonderen. Voor komend jaar zijn we nog aan het brainstormen. Ik heb hier een paar echte koukleumen.
Als wij met de tent kamperen dan leggen wij onze topdekmatras op het luchtbed. Ik heb geen last van op trekkende kou.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #31 Gepost op: februari 19, 2015, 09:26:28 pm »

Wij sliepen vorig jaar ook onder een dekbed, maar dit was toch te koud. We slapen namelijk op luchtbedden en daardoor kregen we de kou vanonderen. Voor komend jaar zijn we nog aan het brainstormen. Ik heb hier een paar echte koukleumen.

Mocht geld geen issue zijn dan zijn dons gevulde luchtbedden/matjes het overwegen waard.

Zie: https://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matjes/slaapmatten/exped-downmat-ul-9

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #32 Gepost op: februari 19, 2015, 10:33:07 pm »

Mocht geld geen issue zijn dan zijn dons gevulde luchtbedden/matjes het overwegen waard.

Zie: https://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matjes/slaapmatten/exped-downmat-ul-9

Zien er wel gaaf uit, maar mij te duur als ik er 5 moet kopen. Heb ik onderhand een betere klapper voor. We gaan kijken voor ons een topper of matrassen en de kids denk ik een deken om het luchtbed voor het klapweekend. We krijgen voor die tijd niet alles geregeld of we moeten toevallig een goede aanbieding treffen met de maten die we nodig hebben.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #33 Gepost op: februari 19, 2015, 10:36:16 pm »

Zien er wel gaaf uit, maar mij te duur als ik er 5 moet kopen. Heb ik onderhand een betere klapper voor. We gaan kijken voor ons een topper of matrassen en de kids denk ik een deken om het luchtbed voor het klapweekend. We krijgen voor die tijd niet alles geregeld of we moeten toevallig een goede aanbieding treffen met de maten die we nodig hebben.

Heb je voor jullie 140 X 200?? Dan heb ik nog wel een topdekmatras voor je te leen voor het klapweekend. Kun je dat later aanschaffen en eerst een oplossing voor de kinderen vinden.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #34 Gepost op: februari 19, 2015, 10:44:35 pm »

Heb je voor jullie 140 X 200?? Dan heb ik nog wel een topdekmatras voor je te leen voor het klapweekend. Kun je dat later aanschaffen en eerst een oplossing voor de kinderen vinden.

Wij slapen in de aangepaste wagenbak. We hebben bij de bankjes en plank tussen gemaakt, zodat de opervlakte van de wagenbak ons bed is. Ik geloof dat dit iets meer is dan 1.50 bij 2.00. We moeten even kijken hoe we het gaan doen, we hebben nog eventjes. De kleintjes zullen uiteindelijk wel bij ons liggen/kruipen in de nacht. De oudste is erg warmbloedig, die sliep vorig jaar zelfs op de grond en nog niet wakker worden van de kou. Hij schoof heel de tijd van zijn luchtbedje af, waar we zo'n zelfopblassende matje onder lag en volgens mij een oude slaapzak op de grond.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #35 Gepost op: februari 19, 2015, 11:24:31 pm »

Wij ook onder een dekbed, ligt standaard in de vouwwagen, kussens ook. We hebben eens een extra set beddengoed aangeschaft voor de vw. Een extra wollen deken voor als het kouder is hebben we altijd bij ons. Onze zoon slaapt in een mummieslaapzak op een si matje. Is wel een vrij warme slaapzak, als het te warm krijgt ritst hij hem open. Ik ben de koukleum van ons drietjes, dus het wolletje ligt meest dubbel op mij. Lekker hoor.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2015, 08:36:36 am »

Wij hebben standaard voor alle drie een zomerdekbedje (ooit in de aanbieding gekocht bij Vrijbuiter) in de vouwwagen liggen. In de auto heb ik standaard 3 fleecedekens mee (ook als we niet kamperen). In voor- en najaar nemen we ook nog slaapzakken mee. Onze kleine jongen en mijn man slapen daar dan in, ik kan niet in een slaapzak slapen, dus ik gebruik hem dan als dekbed met eventueel het zomerdekbed er nog bovenop.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2015, 09:50:14 am »

Wij slapen in de aangepaste wagenbak. We hebben bij de bankjes en plank tussen gemaakt, zodat de opervlakte van de wagenbak ons bed is. Ik geloof dat dit iets meer is dan 1.50 bij 2.00. We moeten even kijken hoe we het gaan doen, we hebben nog eventjes. De kleintjes zullen uiteindelijk wel bij ons liggen/kruipen in de nacht. De oudste is erg warmbloedig, die sliep vorig jaar zelfs op de grond en nog niet wakker worden van de kou. Hij schoof heel de tijd van zijn luchtbedje af, waar we zo'n zelfopblassende matje onder lag en volgens mij een oude slaapzak op de grond.

Hou het in gedachte, meenemen is een kleine moeite. ;-)
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #38 Gepost op: februari 20, 2015, 04:00:15 pm »

Hou het in gedachte, meenemen is een kleine moeite. ;-)

Zullen we zeker doen, alvast bedankt
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2015, 04:24:04 pm »

Zullen we zeker doen, alvast bedankt

Graag gedaan.  :)
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #40 Gepost op: februari 20, 2015, 05:35:04 pm »

Wij slapen op een matras van ikea en onder een dekbed (4 seizoen, herfst/voorjaar gaat mee) er zijn nog twee slaapzakken mee voor de koude nachten mocht het nodig zijn.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #41 Gepost op: februari 20, 2015, 06:35:33 pm »

Mocht geld geen issue zijn dan zijn dons gevulde luchtbedden/matjes het overwegen waard.

Zie: https://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matjes/slaapmatten/exped-downmat-ul-9
Pfff idd als geld geen rol speelt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #42 Gepost op: februari 23, 2015, 02:16:54 pm »

Een selfinflatable is ook beter tegen de kou vergeleken met een luchtbed heb ik altijd begrepen:

Selfinflatable: lucht staat stil, daarom warmer
Luchtbed: lucht kan bewegen, daarom ouder

Het is natuurlijk persoonlijk, maar zelf kies ik ook voor het lig comfort voor een selfinflatable. Een luchtbed beweegt mee veel te veel...
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #43 Gepost op: februari 23, 2015, 08:00:41 pm »

Een selfinflatable is ook beter tegen de kou vergeleken met een luchtbed heb ik altijd begrepen:

Selfinflatable: lucht staat stil, daarom warmer
Luchtbed: lucht kan bewegen, daarom ouder

Het is natuurlijk persoonlijk, maar zelf kies ik ook voor het lig comfort voor een selfinflatable. Een luchtbed beweegt mee veel te veel...

Toen wij een selfinflatable aangeschaft hebben zei de verkoper dat ook daar verschil inzit.
Dat er ook selfinflatable's zijn die absoluut niet isolerend zijn en ook gewoon koud optrekken.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #44 Gepost op: februari 24, 2015, 09:32:59 am »

Een topper van de leenbakker voor 49€ en een donsen 4-seizoenen dekbed 240x220 erop. Onze oudste ligt op een synmat met slaapzak in de slaapcabine en de baby in een deryan tentje. Niemand heeft het koud. En we laten alles (behalve de deryan) gewoon liggen tijdens het klappen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal