Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Dekbed of slaapzak  (gelezen 9199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #45 Gepost op: februari 24, 2015, 05:00:30 pm »

Toen wij een selfinflatable aangeschaft hebben zei de verkoper dat ook daar verschil inzit.
Dat er ook selfinflatable's zijn die absoluut niet isolerend zijn en ook gewoon koud optrekken.
Dat was altijd de redenen dat wij onder het luchtbed eerst een isolatiedoek legden (aluminium) en daarover een plaid.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #46 Gepost op: februari 24, 2015, 05:49:08 pm »

Kom ik weer met mijn dons gevulde luchtbedjes: wanneer een schuimmatje slaap/rugtechnisch niet (meer) kan dan is zo'n donsmat echt een aanrader. Ze zijn licht en zeer klein pakbaar; vele malen kleiner dan een Thermarest. Belangrijker: je krijgt geen koude rug want het isoleert echt. Een slaapzak (dons of synthetisch) wordt op de drukvlakken plat gedrukt en werkt dus niet. In de donsmat blijft de isolatiewaarde gelijk. Er zijn van het zelfde merk ook luchtbedden met synthetische vulling leverbaar. Ze zullen best even goed zijn maar ik heb er geen ervaring mee.

En nee, ik heb er geen belang bij.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #47 Gepost op: februari 24, 2015, 07:17:16 pm »

Dat was altijd de redenen dat wij onder het luchtbed eerst een isolatiedoek legden (aluminium) en daarover een plaid.
Prima oplossing
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #48 Gepost op: februari 24, 2015, 07:29:29 pm »

Dat was altijd de redenen dat wij onder het luchtbed eerst een isolatiedoek legden (aluminium) en daarover een plaid.

We hebben vorig jaar aan zitten denken om van dat isolatiemateriaal wat je achter verwarmingen kan doen op de planken vast plakken/nieten. Ik weet niet of dat zal helpen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #49 Gepost op: februari 24, 2015, 09:42:46 pm »

We hebben vorig jaar aan zitten denken om van dat isolatiemateriaal wat je achter verwarmingen kan doen op de planken vast plakken/nieten. Ik weet niet of dat zal helpen.
Volgens mij is dit niet sterk genoeg. Ik denk een isomat Bijv. http://www.riendewolf.nl/kamperen/slaapartikelen/iso-mat-195x140 beter is.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #50 Gepost op: februari 24, 2015, 09:46:59 pm »

Volgens mij is dit niet sterk genoeg. Ik denk een isomat Bijv. http://www.riendewolf.nl/kamperen/slaapartikelen/iso-mat-195x140 beter is.

Die ziet er ook groot uit. Maar hoe maak je die dan vast?? Lijmen, nieten of iets anders.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #51 Gepost op: februari 24, 2015, 10:25:14 pm »


We hebben vorig jaar aan zitten denken om van dat isolatiemateriaal wat je achter verwarmingen kan doen op de planken vast plakken/nieten. Ik weet niet of dat zal helpen.
Dit lijkt mij niet verstandig.
Tenminste als je een "gewoon" matras op de plank hebt liggen. Want dan wil je juist ventilatie omdat anders het vocht niet uit je matras weg kan.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #52 Gepost op: februari 25, 2015, 11:30:48 am »

Dit lijkt mij niet verstandig.
Tenminste als je een "gewoon" matras op de plank hebt liggen. Want dan wil je juist ventilatie omdat anders het vocht niet uit je matras weg kan.

Wij gebruiken luchtbedden. Deze hebben weken op de plank gelegen, zonder dat er iets aan de hand was. Ik heb het wel in de gaten gehouden. We hebben geklapt met erg vochtig weer.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Dekbed of slaapzak
« Reactie #53 Gepost op: februari 25, 2015, 09:39:32 pm »


Wij gebruiken luchtbedden. Deze hebben weken op de plank gelegen, zonder dat er iets aan de hand was. Ik heb het wel in de gaten gehouden. We hebben geklapt met erg vochtig weer.
Met luchtbedden zal je dat probleem niet(snel) hebben. Gewone matrassen nemen vocht op wat er ook weer uit moet. Dat heb je niet bij luchtbedden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal