Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?  (gelezen 2054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juliajerome

  • Gast
Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Gepost op: juli 20, 2014, 11:11:16 am »

Wij gaan morgen vertrekken..en dan zal het net als vandaag weer regenen.. iedereen adviseert gewoon in te pakken endan thuis de tent te laten drogen..ehm..maar wij gaan wel 1 nacht in een hotel eerst omdat de tocht anders te lang is.. Hoeveel kwaad kan het je natte doek een dikke anderhalve dag ingepakt te laten? Met twee dagen al schimmel of valt het mee? Graag advies zsm!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2014, 11:30:11 am »

De afgelopen 2 jaar hebben we ook redelijk nat ingepakt. Nat van condens dan wel, maar wel waarbij het hele dak aan de buitenkant vochtig was. Vanuit Hongarije in 2 dagen naar huis gereden met hotel overnachting. Wel zetten we thuis gelijk de wagen open, ongeacht de tijd dat we thuis komen.
Zolang je hem gelijk openklapt is er weinig aan de hand!
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2014, 11:59:54 am »

Ik zie dat jullie zeil over de wagen hebben als deze ingeklapt is. Lijkt mij dat het enig zins wel een beetje ventileert, vooral tijdens het rijden.
Misschien tijdens de pauzes het zeil voor een gedeelte even losmaken zodat de warme vochtige lucht die bovenin het zeil zit er uit kan?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2014, 12:03:07 pm »

14 dagen terug onze laatste nacht in Frankrijk regen, dus tent nat. Volgende dag was bewolkt, dus tent wilde niet drogen. Nat ingepakt en naar huis gereden. Een aantal dagen geen tijd gehad de tent op te zetten, dus eerst na 4 dagen tent opgezet en laten drogen. Geen enkel probleem.

Wij hebben dit in het verleden ook eens gehad met onze Alpenkreuzer. Deze heeft toen ruim een week ingeklapt gestaan voordat wij hem konden opzetten. Ook toen geen enkel probleem.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2014, 12:13:33 pm »

hou wel in de gaten dat nat doek zwaarder is dan droog.
Wel binnen een dag of 4/5 laten drogen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2014, 02:30:19 pm »

Je zal niet anders kunnen als hem zo lang ingepakt laten tenzij je overnacht aan een hotel waar er ruimte is om hem open te klappen en wat te laten uitwaaien.

De wagen vier dagen, 5 dagen of een week ingeklapt laten zoals sommige forumleden hier schrijven vind ik toch wel heel riskant hoor :? Dat noem ik veel geluk gehad hebben als er daar niks mis gegaan is.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2014, 03:48:17 pm »

In mijn herinnering zat er een sticker aan de binnenzijde van onze Flyer, waarop stond binnen 12 uur uitklappen, na nat inpakken.
Dat leek ons erg aan de korte kant. Maar ik zou zeker niet langer wachten dan 48 uur.
Liefst binnen 1 dag.
4 of 5 dagen is volgens mij erg riskant.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2014, 03:59:24 pm »

...of in plaats van een hotelletje een camping pakken om te overnachten. Als het regent dan is het tentdoek toch al nat, is het mooi droog weer dan kan het tentdoek alvast drogen.  :)
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2014, 04:21:54 pm »

...of in plaats van een hotelletje een camping pakken om te overnachten. Als het regent dan is het tentdoek toch al nat, is het mooi droog weer dan kan het tentdoek alvast drogen.  :)

inderdaad, of eventueel onderweg bij droog weer een ruime pauze nemen en hem even losjes openklappen. Weet niet of dat heel veel werk is, maar met een snelklapper is dat goed te doen.
Gelogd

juliajerome

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2014, 05:35:09 pm »

Wij gaan maandagochtend rijden en hopen toch wel dinsdagavond thuis te zijn. Als anderhalve dag bij de meeste geen probleem is dan gokken wij het daar ook maar op. Langer zullen we hem niet dicht laten zitten..beloofd :-) Onderweg openklappen is geen optie omdat wij nogal wat dingen op de klapper leggen voor het zeil erover gaat..(tafel, stoelen, droogrek, stretcher :-) steeds met een dekbed ertussen..)

Na deze vakantie toch nog wel wat meer vragen over vocht/regen gekregen, maar dasr kom ik in de loop vd week op terug. Superbedankt voor alle hoopgevende reacties! Ik zag ook dat het al heel wat scheelt trouwens als je het natte doek met een badlaken droogt wrijft eerst.

Tot ziens!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2014, 12:30:47 pm »

Kijk uit met die badlaken. Als er nog zeepresten in zitten, tast dit de waterdichtheid van je doek aan!

Verder kun je de wagen echt gewoon 1,5 dag nat ingeklapt laten (4 tot 5 dagen zou ik alleen niet doen). Thuis gewoon gelijk open zetten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Met regen inpakken en dan een hotel overnachting..oei?
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2014, 01:35:22 pm »

2jaar gelede naar Kroatiƫ met elke overnachting op de heen en terug weg regen gehad.
In Kroatiƫ helemaal niks geen regen.
Maar onderweg gewoon opgezet en slapen hoor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal