Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?  (gelezen 1647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frans013

  • Gast
VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Gepost op: juli 29, 2014, 03:36:58 pm »

Ik was vast van plan enkel een vw te kopen met deksel zodat alles afgesloten kan worden. Nu ben ik echter helemaal weg geraakt van een Cabanon Malawi en die heeft een soft top.


Nu was het plan in maart af te zakken naar Spanje. Grote kans dat het in Frankrijk nog vriest dan en dan zouden we liever in een hotel zitten dan met 4 graden op de camping (sorry winterkampeerders  :O).

Hoe doe ik zoiets veilig? Hebben mensen hier ervaring mee?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2014, 04:07:51 pm »

Wij overnachten wel vaker in wen hotel, meestal een campanile. De enige voorzorgsmaategelen die ik neem zijn het plaatsen van een disselslot. Alle waardevolle spullen liggen tijdens de reis in de auto en gaan mee naar de hotelkamer. Daarbij hebben we dan ook een tas met voor iedereen voldoende kleding. Ik sluit de klep van de klapper ook niet af met een slot ofzo.

Trouwens wij hebben een kavango met een dekzeil.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Conway Cruiser

  • Gast
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2014, 08:34:13 pm »

Ik zou ook zeggen om alle waardevolle spullen in de auto te vervoeren en mee te nemen het hotel in.
Een disselslot erop lijkt me verstandig.
Voor de rest is het in mijn opinie zo dat als ze ergens in willen er toch wel inkomen. Dus een harde klep zouden ze ook kunnen openbreken.
Ik denk dat je met een dekzeil nog het minste schade oploopt aan je vouwwagen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2014, 09:31:09 pm »

Wij hebben ooit (weliswaar niet met de vouwwagen maar wel een volgepakte auto) een tussenstop in een hotel gemaakt dat een parkeerplaats achter deuren had die tussen 23:00 en 07:00 gesloten werden. Je zou kunnen kijken of het hotel waar je van plan bent te overnachten die faciliteit biedt. Of omgekeerd: tevoren een hotel uitzoeken dat die faciliteit heeft.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2014, 09:38:24 pm »

Wij hebben al heel wat keren overnacht in Campanile hotels. Wel altijd een disselslot gebruikt maar verder geen problemen gehad en misschien belangrijker ook geen "onveilig" gevoel.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2014, 10:13:09 pm »

Wij hebben dit jaar en vorig jaar zo'n 5x overnacht in een Premiere Classe of Ibis Budget hotel in Frankrijk. Onze Jamet heeft ook een dekzeil. Bij beide hotels worden de parkeerterreinen 's nachts afgesloten. De disselbak gaat op slot en het disselslot gaat erop. Onder het zeil van de vouwwagen liggen eigenlijk alleen maar kampeermeubels en grondzeil, dus dat is niet de moeite waard om te stelen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Frans013

  • Gast
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2014, 10:46:02 pm »

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik ben hierdoor wel gerust gesteld. Ik had hele visioenen van aan flarden gesneden dekzeil of half opengeklapte tent stromende regen of bij -4 en stevige sneeuwval op een municipal op het asfalt.

Dekzeil en hotel onderweg hoeft mekaar dus niet te bijten. En inderdaad Campanile, of blauwe, rode Ibis daar slapen wij meestal.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2014, 11:05:46 pm »

Wij gaan dit jaar voor het eerst ook een overnachting doen. Tenminste met de vw. Met de motor was het bij ons gewoon. Maar ik heb nogal een slecht vertrouwen in de criminele medemens. Daarom hebben wij gekozen voor een bed met onbijt (chambres d'hotes) Wij hebben de ervaring dat je daar meestal leuk bij kunt parkeren en vaak liggen ze een beetje afgelegen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2014, 09:04:18 am »

Als je toch nog twijfels hebt, of om andere redenen: zet je klapper achteruit stijf tegen een hek/boom/muur. Dat maakt en het afkoppelen een stuk lastiger (uiteraard heb je ook een disselslot) en de keuken kan niet worden opengemaakt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frans013

  • Gast
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2014, 09:08:17 am »

@CEO: Dat was sowieso de bedoeling. Ik was alleen bang dat zo'n afdekzeil vandalismegevoelig zou zijn en dat schijnt erg mee te vallen begrijp ik uit de reacties.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2014, 09:14:58 am »

Vandalisme gevoelig... de bisonyl zeilen zijn erg stevig. Het valt me verder ook op dat als de klapkar langs de weg staat, hij eigenlijk geen aandacht trekt. Alsof hij niet gezien wordt... Alleen wij klappies zijn blijkbaar getriggered door een klapkar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2014, 10:26:53 am »

Dat maakt en het afkoppelen een stuk lastiger (uiteraard heb je ook een disselslot) en de keuken kan niet worden opengemaakt.
Voor gevallen waar ik ondanks 'gewone' maatregelen toch onzeker ben heb ik een wielklem. Zaak is dan wel om voor de zekerheid een papiertje met het woord 'wielklem?' o.i.d. op je stuur te plakken. :#
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: VW met afdekzeil en dan hotelovernachting. Hoe kan dat het beste?
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2014, 04:15:39 pm »

Wij hebben talloze malen in een hotel overnacht, van F1 tot Novotel en alles daar tussen in.
De racefietsen blijven gewoon op de dissel, uiteraard wel met een goed slot. De keuken is gewoon toegankelijk.
Evenals de vouwwagen zelf.
Wij laten de wagen aangekoppeld met het disselslot erop. Het liefst dicht bij de hotelingang.
Gelukkig nog nooit iets meegemaakt.
Moet je ook niet al te benauwd voor zijn, dan kun je n.m.m. beter niet gaan kamperen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal