Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Stormschade  (gelezen 4553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kweep

  • Gast
Stormschade
« Gepost op: augustus 01, 2014, 03:35:56 pm »

We hadden twee weken geleden een vlotte reis naar Lignac, vouwwagen stond netjes en een mooi zonnetje. Helaas gooide het einde van de dag met een tornado roet in het eten. Het voorlopige einde van onze Safari Lodge... de portapotti vloog door de lucht, voortent waaide alle kanten op, zelfs de wagen is een stuk opgeschoven... frame is compleet vervormd, voor- en wagentent gescheurd. Wagenframe en stokken die de bedden ondersteunen ook krom. Met een door de ANWB vergoede tent van de Decathlon konden we de vakantie gelukkig afmaken. Het onderstel is nog nagekeken en gisteren zijn we weer thuisgekomen. Nu is het afwachten hoe groot de schade is, dat gaan we komende week zien... toch wel blij met m'n verzekering tegen nieuwwaarde. Al met al de tweede stormschade dit jaar, ofwel genoeg pech gehad... of we blijven klappen weten we nog niet, maar het zal niet meer met deze wagen zijn...

http://www.lanouvellerepublique.fr/Indre/Actualite/Faits-divers-justice/n/Contenus/Articles/2014/07/24/Tornade-seuls-face-aux-elements-dechaines-1994185
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2014, 03:47:02 pm »

En een foto...
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2014, 04:19:12 pm »

Jeetje wat een ravage en wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik snap dat je gaat twijfelen of je nog gaat klappen.
Maar ik denk dat met wat voor kampeermiddel dan ook, geen tornado tegen kan houden.
Ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt gehad.
Veel sterkte met de afwikkeling met alles.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Stormschade
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2014, 04:26:03 pm »

Poe hee, dat is niet niks. De schrik zal er goed in zitten. Wel fijn dat jullie de vakantie hebben af kunnen maken en hopelijk valt de schade mee. Sterkte!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Stormschade
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2014, 04:39:42 pm »

Oef. Sterkte!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2014, 04:50:13 pm »

De tent die we gekocht hebben was best ruim. Een 6-persoons. Omdat we helaas maar met 3 ipv 4 waren ging dat prima, behalve dat we wat moesten wennen aan de in de haast gekocht luchtbedjes. Helaas waren er alleen dunne nylon tenten beschikbaar dus dat geeft geen enkele bescherming tegen de zon en 's ochtends veel condens. Maar voor nu was het een prima uitkomst en als ie binnenkort op marktplaats gaat zal ik t linkje posten...

Voor nu hebben we zoiets in gedachten: http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunneltenten/redwood-outdoor-maclura-390/
(of misschien lopen we ergens tegen een leuke Holtkamper aan....)

Gelogd

mars

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2014, 05:52:31 pm »

Zo'n HK Utopia XL tent zijn ook mooi en erg degelijk.
Worden op mp met enige regelmaat aangeboden.
Gelogd

miertje

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2014, 06:20:55 pm »

Vrienden van ons hebben ook net een nieuwe tunneltent gekocht van het merk Vango volgens mij. Wij zien hem over een paar dagen op de camping. Zij zijn er in ieder geval enthousiast over. Ik ben erg benieuwd naar de tent. Ik zal wel laten weten hoe die bevalt.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2014, 07:23:52 pm »

Een tunneltent gaat het niet worden miertje. Ik heb altijd ruzie met die ringetjes waar je de stokken mee spant...

Begin volgende week gaat de vouwwagen naar De Wit en nemen we de schade even door voor als de expert va de verekering daar komt kijken. Net nog even wat spullen er uit gehaald en toen zag ik dat in de stangen waarmee je de wagentent uitklapt (vanuit die rechte kokers op de hoek) zelfs inkepingen zitten en in een zelfs een gat...
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2014, 10:46:45 pm »

So de knetters..........
Wordt deze alleen vergoed wanneer je je vouwwagen verzekrd hebt of ook door een eventuele reisverzekering?
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2014, 11:01:29 pm »

Onze standaard reisverzekering zou dit niet dekken, de "caravanverzekering" wel... lopen allebei bij de ANWB (Unigarant)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2014, 02:08:35 am »

Jeetje, sterke gewenst
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Stormschade
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:46:10 am »

Oei sterkte gewenst
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yvonne01

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2014, 09:48:14 pm »

Wat een ellende.... succes met de afwijkkeling
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Stormschade
« Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:15:59 pm »


So de knetters..........
Wordt deze alleen vergoed wanneer je je vouwwagen verzekrd hebt of ook door een eventuele reisverzekering?

Nope, alleen een caravanverzekering. Zou niet best zijn dat een reisverzekering dit ook zou vergoeden.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal