Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Stormschade  (gelezen 4554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #15 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:56:34 pm »

Dat is schrikken! Hier (Pals, Spanje) klapte het gisteren ook als een gek ( veel mensen waren lichtelijk in paniek omdat deze camping vorig jaar getroffen is door extreem noodweer wat zelfs de nederlandse tv heeft gehaald) maar dat is niets vergeleken met jullie! Veel sterkte en hopen dat alles netjes wordt afgewikkeld.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2014, 08:11:16 pm »

Vanochtend de vouwwagen bij De Wit neergezet en de schades toegelicht. Vanmiddag belde de expert voor de afspraak, a.s. maandag. "Waar gaat het om, dit is geen auto denk ik, een caravan of zo.." ... nee, een vouwwagen... "Nou ja dat maakt ook niet zoveel uit... " ... "Of we er nog mee weggingen"... lekker subtiel... nee dat kan niet meer... "oooh, waarom niet?".... zucht... maar aangegeven dat ik het niet zo'n sympathieke vraag vond... "waar de vouwwagen nu staat?".. bij De Wit, de werkplaats is open vanaf 9:30... kunt u dan zorgen dat de vouwwagen daar naartoe gaat en maandag om 8:30 beschikbaar is... "hij staat er al, maar dat zei ik net ook al"... "oh fijn, maar maakt niet uit als ie maandag maar beschikbaar is om 8:30"... "ze zijn vanaf 9:30 geopend, maar dat zei ik al, wilt u het telefoonnummer?"... "ze staan in ons systeem, maakt u zich geen zorgen..."....

Nou, ik hoop dat die expert weet wat een vouwwagen is.... wordt vervolgd.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Stormschade
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2014, 08:42:05 pm »

Nou, ik hoop dat die expert weet wat een vouwwagen is.... wordt vervolgd.
Ben benieuwd. Neem toch aan dat De Wit zijn inschatting hier toch ook van geeft? De expert werkt tenslotte in opdracht van de verzekeraar en hoewel hij bij hoog en bij laag zal ontkennen, kan er bij een dergelijke verhouding geen sprake zijn van onafhankelijkheid...
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Stormschade
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2014, 08:43:18 pm »

Oei, zou in die expert niet veel vertrouwen hebben.  :? Succes of eigenlijk.....sterkte!
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2014, 08:45:54 pm »

Zo'n expert kan hooguit een gevoel hebben bij de bedragen die De Wit opgeeft, lijkt me... zal wel goedkomen, maar heb zelf eigenlijk wel een voorkeur voor een uitkomst die ons wat keuzevrijheid geeft...
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2014, 08:55:15 pm »

Misschien kan je een oud gordijn ophangen bij De Wit, zo te horen kun je die expert wel wijsmaken dat dat ooit jullie vouwwagen was....ben benieuwd hoe dit afloopt, maar hoop voor jullie, goed!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Stormschade
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2014, 10:07:26 pm »

maar heb zelf eigenlijk wel een voorkeur voor een uitkomst die ons wat keuzevrijheid geeft...
Er is bij verzekeringen is als ik me goed herinner een soort regel dat je bij vergoeding van schade geen voordeel mag hebben o.i.d. Maar daar zullen anderen meer van weten. De keuzevrijheid zal dus niet veel anders zijn dan voor je vakantie. Dus of repareren c.q. een nieuwe tent, of geld incasseren en de beschadigde klapper verkopen.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2014, 10:13:42 pm »

Verzekerd tegen nieuwwaarde Frankie. Dus of repareren of als de reparatiekosten te hoog zijn de nieuwwaarde uitgekeerd krijgen, werkt anders dan bij autoverzekeringen. Dan is het dus geen voordeel, maar iets waar je premie voor betaald hebt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Stormschade
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2014, 10:42:15 pm »

Verzekerd tegen nieuwwaarde Frankie. Dus of repareren of als de reparatiekosten te hoog zijn de nieuwwaarde uitgekeerd krijgen, werkt anders dan bij autoverzekeringen. Dan is het dus geen voordeel, maar iets waar je premie voor betaald hebt.
Tuurlijk. Maar de vraag daarbij is wat je bedoelt met 'te hoog'. Te hoog ten opzichte van wat?

Uitsluiten doe ik het niet, maar het zou me verbazen als het plaatsen van een nieuwe tent plus frame duurder is dan een nieuwe wagen.

Nieuwwaarde uitkering zal n.m.m. veel eerder (lees: pas) plaatsvinden bij diefstal of 'in het geheel niet meer te repareren' (wat iets anders is dan 'total loss', wat gaat over reparatiekosten vs dagwaarde). Want dan is het verzekerde voorwerp volledig verloren gegaan.

De verzekeringsmaatschappij zal n.m.m. uit financieel oogpunt redeneren: 'zolang reparatie goedkoper is dan de nieuwwaarde heeft reparatie de voorkeur'.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2014, 10:50:20 pm door Frankie »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #24 Gepost op: augustus 05, 2014, 01:40:42 pm »

Lees dit nu maar pas. Heftig verhaal! Die foto spreekt voor zich. Ik ben blij dat jullie gezin er met de schrik vanaf gekomen is. Nu maar hopen dat de verzekering doet waarvoor je ze genomen hebt, succes!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Stormschade
« Reactie #25 Gepost op: augustus 05, 2014, 02:10:04 pm »

Tjonge, wat een verhaal zeg, zoiets hoop je eigenlijk nooit mee te maken. Gelukkig is de klapper verzekerd.

Heel veel succes met de afwikkeling en met de keuze voor een nieuw kampeermiddel.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Stormschade
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:23:56 am »

Ligniac.. Camping Chantegrill soms? Heb daar vorig jaar nog een heel gezin te logeren gehad in mijn voortent omdat hun tenten het noodweer ook niet overleefden. Dat was een code Rood En zag je 's morgens overal geknakte luifels en ingezakte (voor)tenten.

Maar echt waardeloos voor jullie. Hoop dat het goed komt en dat je, je portie stormschade nu wel gehad hebt.

Gelogd
Adventure Awaits

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #27 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:54:12 am »

Nee was camping Puylagorge in Lignac in de Indre. Ligniac is in de Dordogne toch?

Merendeel op deze camping is grote safaritenten, maar ook die hadden problemen, maar dat was vooral natte spullen en hooguit een paar poten wat verschoven of een losgechoten touw. meeste schade verder was wat ingezakte bijzettentjes, een gecheurde voortent bij een caravan en een Active Leisure tunneltent waarvan alle aluminium stokken verbogen waren. Die was gelukkig nog provisorisch te herstellen.

Verder nog een paar nylontenten van de vrijwilligers (waarvan sommige nog nooit gekampeerd hadden en net aangekomen waren...) gescheurd (was geen beste kwaliteit) dus die hebben we allemaal vervangen voor kleine Quechua pop up tentjes. Ze stonden wel even te kijken bij de Decathlon toen we zeiden dat we 15 tenten nodig hadden... omdat ze niet genoeg hadden van de tentjes die we wilden kregen we leuke korting op duurdere tentjes met ingebouwde verlichting...
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2014, 04:45:19 pm »

Inmiddels het eerste taxatierapport binnen. Helaas ontbreekt er nog het een en ander wat ik met de reparateur wel dorogenomen had. Met de expert afgesproken dat ik dit zelf met de reparateur doorneem en dat die een aanvullende opgave doet, waarna de schadetaxatie aangepast wordt. Het lijkt er op dat het alsnog repareren wordt, dus binnenkort een bijna nieuwe Safari Lodge in de verkoop.

Zelf hebben we inmiddels besloten dat het weer een tent wordt en vanochtend hebben we in Emmen een Holtkamper Utopia XL gekocht. Nog even overwogen of het een gebruikte of nieuwe moest worden, maar de aanbieding die nu loopt is zodanig dat die afweging snel klaar was. De XL kost nu € 1.695 ipv € 2.795 en wordt geleverd inclusief high tech tentdak, wat normaal € 975 zou moeten kosten.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Stormschade
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2014, 04:49:48 pm »

Komt allemaal goed.
Mooie tent gekozen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal