Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Kan onze auto een vouwwagen trekken?  (gelezen 12944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #60 Gepost op: september 16, 2014, 11:48:01 am »

Nooit te laat hoor, de eerst volgende keer dat ik de bergen weer in ga duurt nog 10 maanden.  :)

Ik kreeg te horen dat het voor de motor beter is om naar boven terug te schakelen. Maar in mijn geval ging de snelheid verschrikkelijk naar beneden en maakte die toch 6000 toeren.  :?

Volgende week gaat de auto naar de garage aan de computer. Ben benieuwd wat er uit gaat komen, ook mijn vader heeft eindelijk door dat de auto met aanhanger slecht trekt.

Het is bijna te voor de hand liggend, maar trap je dan het gaspedaal wel tot de bodem?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #61 Gepost op: september 16, 2014, 11:55:06 am »

Het is bijna te voor de hand liggend, maar trap je dan het gaspedaal wel tot de bodem?

Jep, nog net niet door de bodem. ;-)
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #62 Gepost op: september 16, 2014, 03:55:30 pm »

andere vouwwagen??? onze camplet is leeg maar 250 kilo. We hebben ook een combinatie gehad van Suzuki wagon 1.0 l met een alpenkreuzer allure (zo'n 475 kilo leeg), dat was bij Luik wel peentjes zweten hoor, daarna combi gehad van caradinges van zon 575 kilo achter een honda  1.5 l, die had het ook erg zwaar bij Kassel (das ook een rotweg), nu met een 2.0 L voor een campletje van 250, maak ik me geen zorgen meer. :J
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #63 Gepost op: september 16, 2014, 04:36:01 pm »

Jep, nog net niet door de bodem. ;-)

Dan is je auto stuk. 122 paarden, zelfs als ze een beetje bejaard zijn moeten jouw vw makkelijk omhoog kunnen sleuren en juist bij die 6000 toeren zouden ze allemaal wakker moeten zijn.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #64 Gepost op: september 16, 2014, 08:04:51 pm »

Dan is je auto stuk. 122 paarden, zelfs als ze een beetje bejaard zijn moeten jouw vw makkelijk omhoog kunnen sleuren en juist bij die 6000 toeren zouden ze allemaal wakker moeten zijn.

Dat zei ik mijn vader ook al omdat ik een buurman op de camping had die me vertelde precies dezelfde auto te hebben gehad en uit het zelfde jaar. En dat het zo'n fijne trekauto was!!! :? Volgende week zullen we het weten.  :)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #65 Gepost op: september 25, 2014, 08:32:51 pm »

Vandaag ging de auto naar de (volvo)garage voor algeheel onderzoek. Auto aan de computer geweest, versnellingsbak nagekeken, cillinders enz. gecontroleerd en wat er allemaal nog meer bij hoort om te zien waarom de trekkracht zo slecht is. Uitslag..........de auto mankeert niks! De auto is al wat ouder(16 jaar) en staat er toch om bekend niet al te best te trekken in de bergen en ik moet nog eerder terug schakelen naar low. Met dat laatste zou de auto toch redelijk naar boven moeten komen met de klaphut.

Dus mijn vader maar gezegd dat we dat ergens in het voorjaar maar eens moesten uitproberen!!!  :#
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #66 Gepost op: september 25, 2014, 09:22:34 pm »

Vandaag ging de auto naar de (volvo)garage voor algeheel onderzoek. Auto aan de computer geweest, versnellingsbak nagekeken, cillinders enz. gecontroleerd en wat er allemaal nog meer bij hoort om te zien waarom de trekkracht zo slecht is. Uitslag..........de auto mankeert niks! De auto is al wat ouder(16 jaar) en staat er toch om bekend niet al te best te trekken in de bergen en ik moet nog eerder terug schakelen naar low. Met dat laatste zou de auto toch redelijk naar boven moeten komen met de klaphut.

Dus mijn vader maar gezegd dat we dat ergens in het voorjaar maar eens moesten uitproberen!!!  :#

Om wat voor een auto gaat het dan precies?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #67 Gepost op: september 25, 2014, 09:58:22 pm »

Om wat voor een auto gaat het dan precies?

Volvo V40 1.8 station automaat
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #68 Gepost op: september 27, 2014, 09:49:00 am »

Wat een bizar verhaal zeg een Volvo V40 moet toch ondanks de leeftijd toch makkelijk een vouwwagen van zo'n 750 kg ( beladen) moeten trekken?  Natuurlijk ligt het er ook aan wat het beladen gewicht van de auto is. Of anders zou je bijna gaan denken of je met de handrem erop aan het karren bent  :#
In ieder geval succes.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #69 Gepost op: september 27, 2014, 02:59:40 pm »

Wat een bizar verhaal zeg een Volvo V40 moet toch ondanks de leeftijd toch makkelijk een vouwwagen van zo'n 750 kg ( beladen) moeten trekken?  Natuurlijk ligt het er ook aan wat het beladen gewicht van de auto is. Of anders zou je bijna gaan denken of je met de handrem erop aan het karren bent  :#
In ieder geval succes.

Mijn idee...
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #70 Gepost op: september 27, 2014, 03:53:57 pm »

Ik zou de vraag ook eens neerleggen op dit forum: http://www.volvo-forum.nl/ Als er ergens veel (gratis) kennis is te halen....
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #71 Gepost op: september 27, 2014, 04:01:53 pm »

Klinkt mij niet vreemd, een kennis van ons heeft er ook 1 gehad met het zelfde probleem. Zij hadden een 1800 uit 1999, wel is waar geen automaat, en een Trigano vouwwagen.
Henk
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kan onze auto een vouwwagen trekken?
« Reactie #72 Gepost op: september 27, 2014, 04:07:18 pm »

Wat een bizar verhaal zeg een Volvo V40 moet toch ondanks de leeftijd toch makkelijk een vouwwagen van zo'n 750 kg ( beladen) moeten trekken?  Natuurlijk ligt het er ook aan wat het beladen gewicht van de auto is. Of anders zou je bijna gaan denken of je met de handrem erop aan het karren bent  :#
In ieder geval succes.

Ik blijf het ook vaag vinden. Ik laat mijn vader volgend jaar naar de Ardenne rijden, kan hij het zelf beleven haha.
Zit er een handrem op????  :#

Ik zou de vraag ook eens neerleggen op dit forum: http://www.volvo-forum.nl/ Als er ergens veel (gratis) kennis is te halen....

Ik was daar al aan het zoeken geweest. Probleem nog niet neergelegd, ik had geen zin om te registreren. Maar is nog wel een optie.

Klinkt mij niet vreemd, een kennis van ons heeft er ook 1 gehad met het zelfde probleem. Zij hadden een 1800 uit 1999, wel is waar geen automaat, en een Trigano vouwwagen.
Henk

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Misschien een auto met dezelfde productiefout?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal