Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wassen ondertent  (gelezen 1797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas

  • Gast
Wassen ondertent
« Gepost op: augustus 10, 2014, 10:37:40 am »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb direct een vraagje. Wij hadden een ongenode gast in de ondertent tijdens onze vakantie in Frankrijk namelijk een eekhoorn en hij heeft helaas ook wat uitwerpselen achtergelaten. We hadden de ondertent niet dichtgeritst in het begin, alleen het schort wat daarvoor hangt wel.
We gebruiken de ondertent niet om in te slapen maar voor opslag van tassen, e.d. maar toch..we willen volgend jaar liefst weer een brandschone ondertent.
Kun je de ondertent gewoon in de machine wassen of is een meer specifieke behandeling noodzakelijk?

Groeten Thomas
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Wassen ondertent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:32:16 am »

Bij mijn weten kun je zo'n ondertentje gewoon wassen, maar ik zou dat dan wel met een handwas doen en bijbehorend wasmiddel gebruiken. De machinewasmiddelen zijn zogenaamd zacht voor je was, maar stiekem best agressief. Dus dat lijkt me voor je grondzeil wat aan je ondertentje vast zit niet heel verstandig. 
Gelogd
Adventure Awaits

bosi

  • Gast
Re: Wassen ondertent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:39:34 am »

Gewoon in de wasmachine met een fijn wasmiddel en bij lage temperatuur.  Niet laten centrifugeren. De ondertenten zijn van linnen met een PVC of bizonyl kuipgrondzeil. Het linnen is krimp gevoelig en ook het grondzeil kan niet tegen hoge temperaturen.
Gelogd

Thomas

  • Gast
Re: Wassen ondertent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:51:27 am »

Gewoon in de wasmachine met een fijn wasmiddel en bij lage temperatuur.  Niet laten centrifugeren. De ondertenten zijn van linnen met een PVC of bizonyl kuipgrondzeil. Het linnen is krimp gevoelig en ook het grondzeil kan niet tegen hoge temperaturen.

Dat klinkt heel logisch. Dank je wel  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal