Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Einde van de vakantie,en dan regen  (gelezen 4888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Einde van de vakantie,en dan regen
« Gepost op: augustus 16, 2014, 08:36:55 pm »

Ik ben benieuwd hoe jullie forum leden dit oplossen,

Wij zijn de deze vakantie voor het eerst met de vouwwagen naar zuid Frankrijk geweest namelijk naar de Drome,weer viel een beetje tegen,wel goede temperaturen maar vaak bewolking.

Maar goed,op de dag van vertrek zou er in de ochtend veel regen gaan vallen,dus toen hebben we besloten om een dag eerder te vertrekken,op onze overnachting camping was het droog,maar daar zou het ook vanaf de volgende dag vrij onbestendig worden (we zouden twee dagen blijven staan) gelukkig bleef het tot de volgende ochtend droog dus toen zijn we weer vertrokken.

Het gevolg was dat we twee dagen eerder thuis waren,en daar baal ik best wel een beetje van,ondanks een verder top vakantie
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2014, 08:39:35 pm »

Zit hier met een nog net niet droog genoeg geworden vouwwagen.
Wij maken ons er niet druk om want morgen zet ik hem even een uurtje op zodat hij kurk droog kan worden.
Voor het weer gaan we niet eerder weg zonde van de tijd. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2014, 08:48:19 pm »

Maar een natte vouwwagen of tent moet toch binnen 24 uur weer opgezet worden om hem te laten drogen?

Wij hebben geen nieuwe vouwwagen,en ik wil er nog wel wat jaartjes plezier van hebben :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2014, 08:49:59 pm »

Klopt dat moet.
Als het dus morgen weer nat word duurt het gewoon wat langer dat hij weer droog is. :P
Maar neem van mij aan het is altijd wel een uurtje droog zodat de tent droog word.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:04:58 pm »

Wij zijn 2 dagen eerder naar huis gegaan ivm het nog slechtere weer, dat er aan kwam.
Geen probleem hoor. Er komen nog meer dagen om te kamperen. Lekker belangrijk. :P :P
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:12:23 pm »

Een optie is om onderweg de vw los uit te klappen en te laten drogen op een aire en gelijktijdig te lunchen. Mijn ervaring is dat op een reisdag door Frankrijk het altijd wel ergens een paar uurtjes droog is.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:20:47 pm »

dilemma's. Wanneer het echt kletsnat is vertekken wij eerder. Zo mogelijk naar een bestemming waar het beter is (zo stonden wij dit jaar onze laatste 3 nachten opeens in Beieren Duitsland). Toch komen wij nagenoeg iedere keer vochtig tuis, al is het maar van de ochtenddauw. Vaak is er altijd wel een moment te vinden op de dag om hem even te drogen. Met buienradar ernaast gaat het tot nu toe altijd nog goed bij ons.
Gelogd
live life outdoors

jackodb

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2014, 10:03:04 pm »

Hier bijna hetzelfde. Geen regen, maar wel de boel nat door de ochtenddauw. Pas rond de middag pas droog. We hebben tot 11 uur gewacht. Alles behalve de wagentent was al droog opgeruimd, maar we hebben het slaapgedeelte uiteindelijk enigszins vochtig ingeklapt.
Dezelfde dag 's avonds na thuiskomst nog opengeklapt. En de volgende dag in een mooi zonnetje kurkdroog opgevouwen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2014, 10:07:43 pm »

Wij vertrokken van onze laatste camping om 7.30u met inderdaad een kletsnatte wagen door de dauw.
's avonds laat thuisgekomen en de volgende dag hadden we prachtig weer om alles op te laten drogen.

Inderdaad als je een lange regenperiode treft is het vervelend als je nergens overdekt kunt openklappen om te laten drogen.
Je moet toch klappen om te luchten - ook al blijft het maar regenen - en dan de volgende dag nog eens proberen....
Desnoods onder een viaduct in de buurt kan ook nog een oplossing zijn!
Of als je vrienden/familie hebt met een garage of bedrijfshal of wat dan ook. Wees creatief :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2014, 10:51:42 pm »

Vanuit Noorwegen gekomen met een kletsnatte tent :) Vandaag met behulp van buienradar in 2 etappes mooi droog gekregen. Wat wind en geen regen en met een goed uurtje was ie droog. Anders duurt het gewoon iets langer :P
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2014, 11:18:34 pm »

Tot nog toe (klop klop op een stukje hout) hebben wij het altijd droog weten te houden. Inderdaad wel door de vakantie aan te passen aan het weer door soms eerder te vertrekken of soms langer te blijven.
De klamme ochtend-dauw tent hebben we tot nog toe gewoon opgelost als we de klapper uitpakken en hem dan deels uitzetten voor de deur.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PetraL

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2014, 11:51:14 pm »

Wij zouden dit jaat op donderdag vertrekken, woensdag opruimen en met luxe luifel op gaan staan.
De nacht van dinsdag op woensdag en woensdagochtend zou het gaan regenen (wat ook bleek te kloppen). We hebben daarom dinsdag al alles opgeruimd en de luxe luifel opgezet. De voortent mooi en droog ingepakt vinden wij het belangrijkste. Geen zin om die thuis open te moeten vouwen ed.
Woensdagmiddan was het weer lekker weer en besloten toen om de rest op ons gemak schoon te maken en in te pakken. We hadden zo alle tijd ipv voor een bepaalde tijd weg te moeten zijn.
Dat was super fijn! Alles is nu zo goed en schoon ingepakt (en droog) dat we er thuis niks meer aan moeten doen.  En das ook relaxed.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2014, 07:39:53 am »

Vriend van ons is boer/ondernemer. Die heeft als het nodig is wel een plaatsje over ergens in één van de schuren om de Camplet een paar dagen uitgeklapt weg te zetten. Opslag daarna gewoon weer in de eigen garage. Tot nu toe nog niet nodig geweest.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2014, 07:58:18 am »

Ik maak me er niet zo druk over. Fietsen uit de garage en ik kan de cocoon openklappen in mijn garage om te drogen. Kan alleen de luifel niet opzetten, maar wel losjes ophangen. Scheelt een hoop zorgen. Ook heb ik naast een bijzet tent van mijn zoontje nog een popup tent. Als we slecht weer verwachten kunnen we 1 nachtje in die tentjes slapen en is de vouwwagen al ingeklapt. Maar dat is dus meer voor het gemak dan om de vouwwagen droog mee te krijgen. Overigens nog nooit gedaan
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:22:12 am »

Ik maakte mij er vroeger ook heel druk in. Is nu overgewaaid. Kletsnat in de gietende regen inpakken hebben we nog nooit moeten doen gelukkig maar al wel vaak een natte vouwwagen toegeklapt. als ze bv de volgende dag hevige storm en regen voorspellen pakken we misschien de avond voordien alles wel in maar de vouwwagen blijft gewoon staan om in te slapen.
Thuis klappen we hem dan wel open en kan hij dan drogen, we zijn toch max. 24u tot 30u onderweg om thuis te komen dat kan hij wel aan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal