Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Einde van de vakantie,en dan regen  (gelezen 4920 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 17, 2014, 09:52:40 am »

Soms zit het mee, soms zit het tegen. De ene keer klappen we de boel droog in en de andere keer nat/vochtig. Dan gaat ie de volgende dag thuis weer open om te drogen. En als het in Nederland dan ook regent, dan zorg ik dat ie inde garage een beetje open staat zodat het kan luchten.
Tot nu is het altijd goed gegaan en hebben we vw droog voor de winter de garage weer in.
We hebben zelfs een keer in Zuid Duitsland in de regen moeten inklappen. Dat is geen pretje maar ook toen is het gelukt om de boel de dag erna in Nederland de boel weer op te klappen om te laten drogen. Zelfs als de zon niet schijnt is het doek met een beetje wind na een uurtje toch wel weer droog.
Buienradar is tegenwoordig toch een geweldig hulpmiddel!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.337
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:14:50 am »

Ik ben benieuwd hoe jullie forum leden dit oplossen,

Het gevolg was dat we twee dagen eerder thuis waren,en daar baal ik best wel een beetje van,ondanks een verder top vakantie

Ik plan mijn vakanties altijd zo dat ik niet op de uiterste dagen zit. Het is vakantie dus wil ik rust. Dat wil dus zeggen, dat ik de Vouwwagen pas inpak als ik al vakantie heb en dat ik ook achteraan een paar dagen overhoudt. De laatste dagen op de camping hou ik de weersvoorspelling een beetje in de de gaten. En zo zou het kunnen dat ik ook kan besluiten om gewoon wat langer te blijven.  Ben je opeens 2 dagen later thuis!

Als regen zich aankondigt rondom het vertrek neem ik wel altijd het zekere voor het onzekere en gaat de voortent er af.  En dan hangt het er een beetje vanaf hoe laat ik van de camping af moet zijn en hoe vochtig het 's nachts is.

Ook op de camping geldt: Regeren is vooruitzien.
Gelogd
Adventure Awaits

Mieke

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:45:58 am »

Ik denk toch dat er een groot verschil van vouwwagen tot vouwwagen op zit. Ik bedenk me door alle reacties te lezen dat wij het wel gemakkelijk hebben. Geen voortent af te ritsen, hooguit een extra voorluifel. Wij kunnen zelfs eventueel onze voorwand gewoon al opbergen. Eens thuis hoeven we alleen de wagenbak open te klappen de twee stokken uit te zetten, luifel er wat over te trekken misschien 4 piketjes kloppen en de wind doet de rest wel.
Enig nadeel van onze Spacer is dat de katoen traaaag droogt en de flappen onderaan ook.

Kan me voorstellen als je thuis weer een hele opbouw moet doen dat je er dan anders over denkt.
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:57:10 am »

En dan thuisgekomen regent het behoorlijk?
De Ikea is tegenwoordig 7 dagen per week open en heeft meestal een behoorlijke grote parkeergarage waar meestal wel een rustig hoekje te vinden is. Zoek wel de meest de winderige plek uit en dan moet het ook redelijk snel drogen.
Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar verwacht niet dat Ikea er moeilijk over zal doen. En er moet natuurlijk wel een Ikea in de buurt zijn.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 17, 2014, 11:03:22 am »

Die van mij is weer droog en staat weer onder zijn dekkleedje  :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 17, 2014, 12:48:48 pm »

En dan thuisgekomen regent het behoorlijk?
Als we nat hebben ingepakt gaat hij thuis in de regen weer open. We laten hem nooooit nat ingepakt staan. Dan nog liever thuis voor de deur enkele dagen in regen en wind. Blijft hij wel nat maar kan hij niet schimmelen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 17, 2014, 01:06:13 pm »

Gelukkig heb ik in de jaren dat ik klap maar 1 keer mee gemaakt. Een paar jaar terug de klapper drijfnat in moeten pakken en heeft die 3 dagen zo achter het huis gestaan. Toen hadden we 1 dag droog weer en heb ik in mijn eentje de vouwwagen met voortent op moeten zetten. 3 Uur over gedaan en binnen half uur droog. Geen last gehad van muffe luchtjes of schimmel. tent is ook prima waterdicht gebleven in tijd daarna.

Nu ruim ik een dag voor vertrek het meeste op en haal ik de voortent eraf en laat ik alleen de luifel zitten. De dag zelf heb ik eigenlijk altijd het geluk dat de ochtenddauw snel weg is en heb ik de tent altijd droog mee.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 17, 2014, 01:27:05 pm »

Wij hadden mazzel met een droge, winderige ochtend. Dus niks uitslapen, meteen Cocoon open geklapt op de oprit en rond de middag voor het begon te spetteren weer dicht. Ik wil eigenlijk alleen het grondzeil er nog af hebben omdat het nogal ruikt van de nattigheid in Frankrijk. Maar het wil maar niet droog blijven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:20:02 pm »

Wij hadden mazzel met een droge, winderige ochtend. Dus niks uitslapen, meteen Cocoon open geklapt op de oprit en rond de middag voor het begon te spetteren weer dicht. Ik wil eigenlijk alleen het grondzeil er nog af hebben omdat het nogal ruikt van de nattigheid in Frankrijk. Maar het wil maar niet droog blijven.

Misschien toch een idee om het grondzeil eruit te ritsen op de laatste camping?
Het is mij goed bevallen en (nat) inklappen stelt dan niks meer voor.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:22:33 pm »

Moet je wel de ruimte hebben om die kuip te vervoeren.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:32:40 pm »

Moet je wel de ruimte hebben om die kuip te vervoeren.
In een plastic zak en past makkelijk onder het dekzeil. We hadden nu ook ca. 30/40 cm troep onder het dekzeil. Kano's en toebehoren, tafel, stoelen etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:45:27 pm »

Tja bij jullie maar bij de 2002 versie met stoelen tafel en tenttapijt voor onder de luifel is dit anders.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:54:48 pm »

Of vastzetten bij op de fietsendrager?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:24:54 pm »

Tja bij jullie maar bij de 2002 versie met stoelen tafel en tenttapijt voor onder de luifel is dit anders.
Ik sprak in Die met Bensi. Hun Cocoon van 2010 heeft ook nog niet een verhoogd dekzeil. daar passen ook net een paar stoelen en een tafel onder.
Wellicht is een aanhangernet een simpele en goedkope oplossing. Kosten niet zo veel, maar met een elastiek span je die natuurlijk zo over de Cocoon.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2014, 08:26:45 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:28:48 pm »

Nee ik kan er zo mee leven.
Wil geen lelijke dingen op mijn wagen.
En de boel is nog niet zo smerig geweest dat ik dacht kom laat ik de kuip er uit ritsen.

Maar laten weer on topic gaan. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal