Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Einde van de vakantie,en dan regen  (gelezen 4929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:00:13 pm »

 :off wat een cocoon problemen allemaal dat heb je allemaal niet bij een Spacer :# (sorry)
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:12:14 pm »

Ik zie ons al aankomen bij Ikea. Hihihi volgens mij is de garage niet hoog genoeg daar. Zit je klem met klapper. Maar het is een bekend gevoel, zeker nu we een nieuwe hebben. Deze vakantie de middag ervoor vertrokken omdat er een lange natte periode aan zou komen met veel neerslag.
Gelogd

jim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:22:31 pm »

Leuke reacties, bedank allemaal, WW WW er zitten wel een aantal goede ideeën tussen. :J

Maar eigenlijk komt het er op neer, dat je je niet te te veel moet laten leiden door allerhande weer app's ::)

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.266
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:27:55 pm »

Nee joh zeker niet.
Maar als echte klapper heb ik makkelijk praten.

Moest wel lachen dit jaar.
Vele caravans eerder weg zien gaan en juist de vouwwagens bleven tot het laatste.
Tsss mietjes die caravaners.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:31:50 pm »

Dat zagen wij dus ook gebeuren op de camping,misschien heb ik me daar wel teveel door laten leiden :(

Maar goed alle begin is moeilijk,als je voor het eerst met je net aangeschafte vouwwagen op vakantie bent, ben je misschien wat te voorzichtig. :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.266
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:33:41 pm »

Nou het valt en staat of je ruimte hebt om hem bij thuiskomst kunt luchten.
En komt nog bij dat jij all weather doek hebt dit kan ook weer iets meer hebben dan katoen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 18, 2014, 06:25:14 am »

Nee joh zeker niet.
Maar als echte klapper heb ik makkelijk praten.

Moest wel lachen dit jaar.
Vele caravans eerder weg zien gaan en juist de vouwwagens bleven tot het laatste.
Tsss mietjes die caravaners.
Verwend volk die caravaners.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 18, 2014, 07:38:23 am »

Nee joh zeker niet.
Maar als echte klapper heb ik makkelijk praten.

Moest wel lachen dit jaar.
Vele caravans eerder weg zien gaan en juist de vouwwagens bleven tot het laatste.
Tsss mietjes die caravaners.

Wij hebben ons verbaasd over een caravan met alleen een (kunststofdoek) luifel die 2 dagen van te voren opgevouwen werd omdat het misschien ging regenen en ze niet met een nat doek(je) thuis wilden komen.  :N :X :O :? ::)

Wij hebben (kurk)droog een week later in kunnen klappen, maar wel in een keer naar huis gereden omdat het hoger in Frankrijk nogal vochtig was.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:00:10 am »

Wij hadden besloten om een dag eerder uit Castellane te vertrekken omdat er slecht weer werd voorspeld. Alles afgebroken op het slaapgedeelte na. Kregen we de laatste avond alsnog een flinke (niet voorspelde) regenbui op ons dak :( Dus de volgende ochtend toch alles nat in moeten pakken en een dag eerder vertrokken ::) Volgende keer laten we ons niet meer door de weersvoorspellingen leiden en pakken we desnoods nat in, het tentdoek kan er tegen. Thuis zet ik hem dan op om te drogen en laat hem eventueel een paar dagen staan, net zolang totdat hij droog is.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:31:23 am »

Gewoon nat inklappen en thuis weer uitklappen..Wij hebben deze hele zomer geen druppel regen gehad behalve op on de terug weg bij onze overnachtings camping in z-duitsland..Met bakken kwa het uit de lucht en hebben we ingepakt..En dag later thuis hebben we het slaap gedeelte weer opgeklapt en uurtje later was tie droog..

Kortom maak je niet druk, eenmaal thuis kun je hem zolaten drogen :)
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #40 Gepost op: augustus 18, 2014, 12:56:53 pm »

Wij proberen zo droog (en schoon) mogelijk te pakken :O. Dus vaak de avond ervoor de luifel al eraf (als die droog is natuurlijk) en soms ook het grondzeil al. Dat poetsen we ook altijd extra goed voordat het weer een jaar de stalling ingaat. Als we 's ochtends toch een vochtige of natte tent hebben vanwege regen of dauw dan is onze ervaring dat een klein uurtje uitgeklapt in zon of wind al genoeg is. En dat lukt altijd wel ergens op een parkeerplaats langs of in de buurt van de snelweg. Onze Settler heeft overigens all-seasons doek, dat is wat sneller droog dan doorweekt katoen is mijn ervaring.
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Emma

  • Gast
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #41 Gepost op: augustus 19, 2014, 01:22:02 pm »

Ook wij hebben een net niet droge vouwwagen in geklapt. Zojuist een ruim uurtje tussen de buien door op de oprit weer opengeklapt. Helaas is ie nog niet helemaal droog. Morgen misschien weer meer kans?
Ik word daar wel een beetje nerveus van. Steeds maar op de buien radar kijken. Kan het nu nog wel weer wachten tot morgen?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Einde van de vakantie,en dan regen
« Reactie #42 Gepost op: augustus 19, 2014, 03:16:32 pm »

In de handleiding van onze vouwwagen staat dat hij maximaal 48 uur nat ingeklapt mag zijn. Voor de rest zou ik me echt niet ongerust maken, tenslotte heb je ook tijdens de vakantie wel eens dat er meerdere dagen regen is.

Tot nu toe hebben we altijd op de laatste dag wel regen gehad. Thuis gewoon de vouwwagen weer even helemaal uitgeklapt (we hebben/hadden wel een redelijk makkelijke snelklapper, dus staat volledig in maximaal 15 minuten). Doen we toch na het leeghalen om alles even rustig nog te controleren en schoon te maken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal