Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waterdichte bagagetassen  (gelezen 2515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Waterdichte bagagetassen
« Gepost op: september 17, 2014, 11:25:23 am »

Hallo mede-klappers,

Tot en met dit jaar hebben we de ruimte op het deksel van onze RM Family S gebruikt om de matrassen met daartussen de tafels en een wasrekje te vervoeren. Nu willen we misschien volgend jaar onze fietsen meenemen op onze RM, dus dan vervalt deze optie. De dunne RM-matrasjes blijven sowieso thuis, wij slapen op een dikke matras van Ikea en de kinderen liggen liever op een luchtbed. De losse spullen moeten dan in de bak van de wagen komen te liggen, waardoor er bagageruimte verloren gaat.
Nu was ik aan het denken om eventueel met spanbanden een paar grote waterdichte bagagetassen tussen de fietsen vast te trekken op het deksel. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Een andere optie is het verplaatsen van onder andere de tentstangen naar een paar buizen onder de VW, maar ik heb geen idee hoe hieraan te beginnen en of dat een beetje te doen is in verband met de bodemvrijheid.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2014, 11:56:46 am »

Hallo Mischa,

Toen onze kinderen nog mee gingen hadden gebruikte we waterdichte zakken, die we vast maakte op de deksel van onze combi camp. Dit werkte perfect.
We zorgde wel altijd dat de sluiting niet in de rijwind lag.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2014, 12:00:42 pm »

Dank je Koos voor je reactie. Ik heb al wat gezocht, en ook gevonden. Het gaat mij voornamelijk om goede of slechte ervaringen met bepaalde tassen. Het was iets wat nog niet eerder bij me is opgekomen, maar je kunt zo toch nog heel wat liters bagage (lees: kleding, beddegoed, handdoeken etc) meenemen.

Gr. Mischa
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2014, 12:05:34 pm »

Allereerst: wij limiteren onze bagage tot de ruimte die we hebben. Dat scheelt een hoop gedoe.  :O

Wel hebben we enige ervaring met 'waterdichte' tassen. Onze kids zitten allemaal op Scouting, en dit jaar hebben we nieuwe, waterdichte tassen voor ze gekocht. Waterdicht? Ja, behalve de ritsen. Het gaat om Wildebeast tassen van 90(!) liter. Verkrijgbaar bij Perry Sport, V&D en dergelijke. Redelijke prijzen en in veel verschillende maten te koop. Bedenk wel: hoe meer ruimte je hebt, hoe meer zooi je meeneemt...

Zelf heb ik nog geen waterdichte tassen gezien die ook een waterdichte rits hebben.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2014, 12:14:42 pm »

Er bestaan van Ortlieb ook waterdichte tassen, die gebruken geen rits maa een rolsluting. dat is aanmerklijk beter dan een rits. Ortlieb is wel prijzig over het algemeen. Ik gebruik Ortlieb tassen op de fiets en ben daar heel blij mee.
Let wel op, Ortlieb tassen staan bekend als duur en goed. Kan me dus heel goed voorstellen als je die dingen vol in het zicht hebt liggen dat wel diefstalgevoelig is. De inhoud zal niemand boeien, de tas zelf wel.
Gelogd
Adventure Awaits

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2014, 12:39:05 pm »

Ik heb zelf ook Ortlieb tassen voor op de fiets, dus ik ken het principe. Ik wist nog niet dat ze ook grotere bagagetassen hebben.

@CEO: Kun je dat ook op een dusdanige manier aan mijn vrouw uitleggen dat die dat ook wil aannemen? Mij lukt het niet  :N We hebben altijd ruimte genoeg gehad, maar als de fietsen meegaan is de ruimte op de bak een stuk kleiner geworden  :J

Gr. Mischa
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2014, 02:07:54 pm »

van 5 tot 109 liter


Gelogd
Adventure Awaits

Angel

  • Gast
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2014, 03:55:58 pm »

Ik zat van de week naar Expeditie Robinson te kijken en die hadden denk ik ook zulk soort tassen. Die sprongen vanaf de boot in het water en gingen zwemmen met die tas. Ik ga er vanuit dat ze dan wel waterdicht waren?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2014, 06:31:00 pm »

Onze Gumotex kano's zitten in waterdichte rugtassen. weet niet precies hoe groot die zijn, maar je kunt altijd even zoeken op internet. wellicht dat Arjan Bloem ze ook verkoopt. Het zijn stevige canvas rugtassen met een rolsluiting. Klepje voorop voor kleine spulletjes. En je kunt ze op je rug doen. Ik gebruik zo'n tas ook altijd als we een canyon in gaan, kan veel in en alles blijft droog. En je gaat niet kopje onder als je van een rots springt. En ze kunnen een stootje hebben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2014, 06:57:47 pm »

Dank jullie allemaal, met deze info ga ik eens even verder.

Gr. Mischa
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #10 Gepost op: september 17, 2014, 07:43:41 pm »

Dank jullie allemaal, met deze info ga ik eens even verder.

Gr. Mischa
Weet niet of je in de buurt van Heerhugowaard woont, maar laatst in de outlet van Theo Stet lagen ook wat grote waterdichte rugtassen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #11 Gepost op: september 17, 2014, 07:48:14 pm »

Bijna, is maar 245km rijden  :H

Mijn vraag was informatief, we zijn nog aan het rondkijken voor een andere VW. Onze RM Family S is verkocht en we zijn op zoek naar een jongere Family S, dus met veren in het deksel, wielen onder de keuken en het liefst met hogere bak.
We hebben dus mogelijk geen tassen nodig als we een hogere wagen vinden die toch weer meer ruimte heeft.

Gr. Mischa
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #12 Gepost op: september 17, 2014, 07:49:26 pm »

Kijk ook eens bij motoraccessoires zaken. Zulke tassen worden ook vaak achterop de motor gebruikt. Ikzelf heb er 1 van de, jawel, Aldi!
Ik heb hem al jaren en vrienden van mij ook en nooit problemen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2014, 08:54:34 pm »

@CEO: Kun je dat ook op een dusdanige manier aan mijn vrouw uitleggen dat die dat ook wil aannemen? Mij lukt het niet  :N We hebben altijd ruimte genoeg gehad, maar als de fietsen meegaan is de ruimte op de bak een stuk kleiner geworden  :J

Lees even in dit topic http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12110.msg153963#msg153963 . Het idee is juist van mijn vrouw :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Waterdichte bagagetassen
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2014, 09:00:30 pm »

Gezien en een goeie tip  :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal