Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: slapen  (gelezen 1870 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

simonep

  • Gast
slapen
« Gepost op: oktober 10, 2014, 09:34:28 pm »

hallo allemaal,

ik heb een vraagje over slapen.
het is voor mijn zoontje van dan 9 jaar. ik heb een is mat en een slaapzak gevonden op internet en wilde graag jullie mening of dit goed is.
ik heb geen flauw idee van dit soort dingen. het is ook voor in de meivakantie dus moet warm genoeg zijn.

dit is de slaapzak:
http://www.outdoorstunter.nl/index.php?item=dutch-mountains-slaapzak-xl-envelop&action=article&group_id=10000077&aid=6033&lang=nl

en dit de mat:

https://www.outdoorstunter.nl/index.php?item=abbey-zelfopblaasbaar-luchtbed-10cm&action=article&group_id=10000077&aid=7822&lang=nl

of raden jullie anders aan ? heeeelp !
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: slapen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2014, 10:33:52 pm »

Hoe lang is je zoon? De slaapzak is een extra lang model en als hij niet zo groot is blijf er zoveel ruimte in de slaapzak over dat hij de warmte niet goed vast kan houden.

De mat is prima.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2014, 12:08:14 am »


Hoe lang is je zoon? De slaapzak is een extra lang model en als hij niet zo groot is blijf er zoveel ruimte in de slaapzak over dat hij de warmte niet goed vast kan houden.

De mat is prima.

De lengte is eventueel op te lossen door het voeteneind op te binden met een touwtje oid, als het een rustige slaper is dan kan je hem opvouwen aan het voeten eind.

Wij maken de zak ook een stuk korter door een halve meter vanaf het voeteneind in te snoeren, bevalt de kleine man uitstekend tot op heden.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2014, 08:34:33 am »

Hij is zo 1.35 \.1.40.op dit moment. Ik kijk even of hij er ook kleiner is en anders bind ik hem inderdaad vast bij uiteinde.hij is best woelig dus invouwen gaat hem niet worden.hoeveel ruimte moet ik overhouden ?

Maar de mat is dus gewoon prima ?

Dank jullie wel !
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: slapen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2014, 08:38:17 am »

houdt er rekening mee dat je deze matten in "opgeblazen" toestand moet bewaren thuis. Je hebt er dus wel de ruimte voor nodig. 10cm is erg dik voor zo'n mat, dus zal prima liggen.
Gelogd
live life outdoors

John Boender

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:09:34 am »

Wij gebruiken ook dit soort matrassen maar dan met een extra hoes, van Human Comfort Soft Foam Cover 65.
Dit slaapt perfect. Ook onze zoon slaapt er prima op.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:09:59 am »

Kan ik ze niet in de vouwwagen laten ?
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:11:44 am »

Als je ze maar plat laat liggen dus niet opgerold, dat gaat prima. Wij laten ze op het bed liggen, wel de ventielen los. Door de druk kan de lucht eruit waardoor ze dunner zijn als je de vw inklapt, wel zo handig die cm minder.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2014, 09:14:48 am door John Boender »
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:14:47 am »

Jeetje wat heb ik nog veel te leren
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:23:08 am »

Ik heb nog een vraagje ,er zat een ondertentje bij toen we hem kochten,met lussen kan ik me herinneren.maar hoe Maak je dat vast? ZIt er standaard iets onder het deksel? Ik heb nl volgens mij helemaal niets zien zitten waar je het aan vast zou kunnen maken.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: slapen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:48:54 am »

Wij gebruiken al 8 jaar de matjes, maar ik heb hem nooit uitgerold opgeruimd! Ik heb hem dan ook standaard opgerold in de vouwwagen. Geen probleem.

Ik had altijd slaapzakken naar de lengte van de kinderen met ongeveer 50 cm over. Het is idd een idee om hem op te binden, maar als ze zo woelen kunnen ze zich er helemaal in vast rollen.

Onder het matje hebben we nog zo'n aluminium thermo matje(4 euro bij kampeerwinkel) en iets van en onderlaken.

Aan die lussen van het onderentje zitten ook haken. Die hang je aan de voor of zijkant van de bak. Ik kreeg een tip om hem vast te nieten, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je onder het bed ligt en niet onder de klep. Bij mijn vorige klapper haalde ik de riemen van het bed(als je hem inklapt) door de lussen.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: slapen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2014, 01:58:17 pm »

dank je wel Yolanda,

dus dat tentje doe je aan voor en achterzijde aan de rand zeg maar en dan trek/span je hem ook zo strak dat het er niet afvalt ? begrijp ik dat goed ?
dat laatste met de riemen gaat volgens mij niet in deze VW, maar ik kan eens goed kijken als we hem gaan openen het voorjaar...

ik ga toch inderdaad voor een wat kortere slaapzak, mijn zoon gaat ook op scoutingkamp en dan ben ik er niet bij.gewoon 2m dan heeft hij genoeg ruimte over mocht hij komende 8 maanden een groeispurt krijgen  :)

die thermomatjes is in elk geval een goed idee. want ze liggen toch op de grond en ieder beetje helpt :-)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: slapen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2014, 03:10:24 pm »

Wij hebben een 10 cm matje gekocht bij Obelink wat ook isoleert. Daar gaat ook nog een overtrek overheen.
Ook bij ons word deze opgerold bewaard. Een paar dagen voor gebruik laten we de mat eerst weer volledig opblazen.

De Slaapzak is prima, ik zou nu geen kleine meer kopen maar idd met een touw in korten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal