Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: kan punto jamet arizona trekken?  (gelezen 4415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: kan punto jamet arizona trekken?
« Reactie #30 Gepost op: december 02, 2014, 02:03:07 pm »

Toch mee oneens, ik heb al veel gereden met een lichte auto (1.4 liter 8 klepper met 60 pk in een stationcar)en een Alpen Kreuzer erachter, en ik heb geen helling vooruit hoeven "kruipen". Gewoon op tijd terugschakelen. Wat misschien een idee is: als je het wilt weten hoe het rijdt, haak er gewoon eens een aan, en kijk hoe het gaat. PK's zeggen helemaal niet zo heel veel, er zijn veel meer factoren, de overbrengingen per versnelling, de eindoverbrenging, koppel, etc. De fabrieksopgaven zijn altijd wat aan de veilige kant, en soms zelfs per land verschillend (in Duitsland mag de nieuw Zafira bi-fuel bijvoorbeeld 1500 kilo trekken, maar in Nederland maar 1100, komt door milieuregels). Als je maximaal trekgewicht geremd meer is dan 500 kilo, dan kan het gewoon, want anders geeft een fabrikant dat niet aan, die heeft er ook geen belang bij dat jij je auto naar de getver helpt. En daarbij: een auto met een onveilig hoog trekgewicht krijgt helemaal geen typegoedkeuring.


Ps en  :off Ik vind het erg makkelijk veroordelen als je zelf wel die grote sterke auto kunt veroorloven (ik dus niet). Wij hebben heel erg veel lol gehad van onze (in jullie ogen totaal ongeschikte) trekauto. En moet daar direct aan toevoegen, wij hebben nu een 1.6 liter Combo Tour, en die trekt wel beter.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: kan punto jamet arizona trekken?
« Reactie #31 Gepost op: december 02, 2014, 02:11:51 pm »

Go cahummel go schimmel!  Hahahaha
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: kan punto jamet arizona trekken?
« Reactie #32 Gepost op: december 25, 2014, 01:31:40 pm »

Lang leve de kleinere trekautos
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: kan punto jamet arizona trekken?
« Reactie #33 Gepost op: december 25, 2014, 09:00:00 pm »

Ik heb eerst ook sterkere / zwaardere trekauto's gehad, maar nu een Mitsubishi Colt 1.1 Mivec bj 2005.

Mag op papier 1000 kg geremd trekken. Nu maar eens kijken in de praktijk. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal