Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Waar trekhaak laten plaatsen  (gelezen 8120 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Waar trekhaak laten plaatsen
« Reactie #45 Gepost op: maart 11, 2015, 12:00:10 am »

Hallo!

Ik dacht dat dit topic vooral betrekking had op de bedrijven waaruit je kan kiezen voor het laten monteren van een trekhaak, maar ik zie dat er ook veel algemene info in staat! Handig, heb er net eigenlijk ook een topic over gestart.

Als ik een vw uit 2002 heb met 7polig, heeft het dan zin om een 13p op de auto te zetten (met een verloop ertussen)?
Ik lees hier steeds over koude koelkasten onderweg, lijkt me heerlijk, maar geldt dat alleen voor vaste koelkasten die zich standaard in de vw-keuken bevinden en op e.e.a. manier dan vanzelf aangesloten zijn? Of kan dat ook met een losse koelkast (bijvoorbeeld in de dissel)? Loopt er in het tweede geval dan een draadje tussen je auto naar je dissel? Moet je koelkast dan een speciale aansluiting hebben, 12v?

Sorry hoor, het is me gewoon nog niet helemaal helder...

Groet,
Caroline
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar trekhaak laten plaatsen
« Reactie #46 Gepost op: maart 11, 2015, 08:51:22 am »

Het praktische verschil tussen een 7p en 13p is vooral de extra aansluitingen voor achteruitrij licht en een extra voor 12V, waar je bijvoorbeeld een koelkast op kan aansluiten. Let wel op: als je die extra 12V wilt gebruiken moet je auto een extra (dikke) draad hebben, niet elke auto heeft dit standaard. Alternatief is om die koelkast vanuit een sigaret aansluiting van stroom te voorzien, maar dat gaat dan buiten de 7 of 13p stekker om.
Waar die koelkast je VW staat maakt verder niets uit..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal