Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: De vouwwagen verzekeren  (gelezen 4749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: De vouwwagen verzekeren
« Reactie #15 Gepost op: maart 27, 2017, 03:43:13 pm »

Vraag aan jullie: hoe lang houden jullie de vouwwagen verzekerd. Ik heb een verzekering lopen via de Europese en heb de verzekering nu 8 jaar lopen, ook tegen schade. Wat krijg je dan terug als je vouwwagen een flinke schade krijgt. De restwaarde van de vouwwagen wordt immers ook steeds minderWe hebben een Zambezi Original.
ik zou je polis voorwaarden bekijken, zoals hierboven omschreven is het eea mee verzekerd, maar zullen ze de VW niet meer (geheel) vergoeden omdat die te oud is.
Inventaris etc. zal ook wel op de reisverzekering verhaald kunnen worden mocht er iets misgaan tijdens de vakantie.
Wij hebben de onze nieuwe VW ook weer verzekerd tegen nieuwwaarde. De vorige VW was nieuw gekocht en net geen 3 jaar oud en tijdens onze vakantie door een malloot vanachter aangereden. Toen waren we wel blij met de nieuwwaarde dekking in de verzekering, en vandaar dat we dat nu weer hebben bij de europeesche
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: De vouwwagen verzekeren
« Reactie #16 Gepost op: maart 27, 2017, 10:20:49 pm »

Om een zinnig antwoord te kunnen geven is het handig als je even vertelt welke polisvoorwaarden van toepassing zijn. Verder is het vooral een kosten-/batenanalyse om de klapper wel of niet te verzekeren. Daarbij moet je ook je eigen financiële situatie even betrekken.

Om een voorbeeld te geven: ik heb een keer een auto van 8 jaar oud en € 4.500 dagwaarde nog volledig casco ('all risks') verzekerd. Het premievoordeel was namelijk niet groot genoeg om de auto niet te verzekeren. Ik betaalde toentertijd zo'n € 225,00 meer ten opzichte van een beperkt cascodekking ('WA+'). Voor mij was het premieverschil te klein om de auto niet volledig te verzekeren. En dit laatste kun je alleen zelf bepalen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: De vouwwagen verzekeren
« Reactie #17 Gepost op: april 15, 2017, 02:23:29 pm »

Voor de goede orde een vouwwagen verzekering ( caravan verzekering ) is bedoeld voor schade die ontstaat als de wagen is afgekoppeld  ( hagelschade , brandschade , stormschade enz.) Voor een nieuwe wagen is all-risk een goede dekking . Voor een wagen van 5 jaar of ouder is een gewone dekking voldoende .als de waarde van je wagen onder of rond de duizend euro komt is het de vraag of verzekeren wel interessant is .De inboedel borden pannen enz. Vallen nooit onder je reisverzekering ( hooguit dat ze het uit coulance doen ) ! Als de wagen is aangekoppeld aan de auto valt hij onder de auto verzekering ( kun je zien op je groene kaart staat AF op dan ) dus bij aanrijdingen moet je daar zijn niet bij je caravan verzekering die is daar niet voor .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: De vouwwagen verzekeren
« Reactie #18 Gepost op: april 15, 2017, 03:59:49 pm »

Voor de goede orde een vouwwagen verzekering ( caravan verzekering ) is bedoeld voor schade die ontstaat als de wagen is afgekoppeld  ( hagelschade , brandschade , stormschade enz.) Voor een nieuwe wagen is all-risk een goede dekking . Voor een wagen van 5 jaar of ouder is een gewone dekking voldoende .als de waarde van je wagen onder of rond de duizend euro komt is het de vraag of verzekeren wel interessant is .De inboedel borden pannen enz. Vallen nooit onder je reisverzekering ( hooguit dat ze het uit coulance doen ) ! Als de wagen is aangekoppeld aan de auto valt hij onder de auto verzekering ( kun je zien op je groene kaart staat AF op dan ) dus bij aanrijdingen moet je daar zijn niet bij je caravan verzekering die is daar niet voor .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Helaas klopt je verhaal niet. Een aanhanger (vouwwagen of caravan) is slechts op de autoverzekering meeverzekerd voor het WA risico, voor schade aan derde. Bijvoorbeeld bij het achteruit rijden of losraken van de auto.

De schade aan je eigen aanhanger is nooit gedekt op je autoverzekering. Of je besluit om je vouwwagen wel of niet te verzekeren is heel persoonlijk. Kun je het risico zelf dragen als er onverhoopt wat mis gaat of verzeker je hem liever voor de dagwaarde tegen een geringe premie. Het verhaal van Klapband is dan ook volledig juist:

Om een zinnig antwoord te kunnen geven is het handig als je even vertelt welke polisvoorwaarden van toepassing zijn. Verder is het vooral een kosten-/batenanalyse om de klapper wel of niet te verzekeren. Daarbij moet je ook je eigen financiële situatie even betrekken.

Om een voorbeeld te geven: ik heb een keer een auto van 8 jaar oud en € 4.500 dagwaarde nog volledig casco ('all risks') verzekerd. Het premievoordeel was namelijk niet groot genoeg om de auto niet te verzekeren. Ik betaalde toentertijd zo'n € 225,00 meer ten opzichte van een beperkt cascodekking ('WA+'). Voor mij was het premieverschil te klein om de auto niet volledig te verzekeren. En dit laatste kun je alleen zelf bepalen.

Twijfel je wat in jouw geval verstandig is? Vraag dan eens advies bij iemand die er verstand van heeft. Zelf zoeken op internet is gedoemd te mislukken. Omroep Max had daar in het verleden een goed voorbeeld van. De moeite waard om eens terug te kijken:
https://www.npo.nl/groeten-van-max/13-08-2012/POW_00476715?start_at=1497
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal