Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Achteruit rijden met de vouwwagen  (gelezen 7760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oomkoen

  • Gast
Achteruit rijden met de vouwwagen
« Gepost op: maart 16, 2015, 10:29:26 pm »

Vroeger hadden mijn ouders ook een Alpen Kreuzer. Het gevloek van m'n vader ken ik nog als hij bij het achteruit rijden de pen weer brak.

Doordat de vw geremd was, kon je er niet zomaar mee achteruit rijden. Er was dan een of andere pen die je in moest schuiven. En volgens mij werd dan de rem uitgeschakeld. Deed hij dat niet, dan brak die pen en kon hij hem weer vervangen.

Is dat nog steeds zo het geval met de geremde vw's?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2015, 10:33:48 pm »

Geen last van.  :)
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2015, 10:47:55 pm »

Tegenwoordig gaat dat automatisch, als nu iets afbreekt heb je een groter probleem :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2015, 11:51:01 pm »

Is dat nog steeds zo het geval met de geremde vw's?
Nee, dat is bij moderne vouwwagens (of andere aanhangers) niet meer zo. Kort gezegd komt het erop neer dat de remschoenen niet werken als de wielen terugdraaien.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2015, 08:28:49 am »

Het "echte" probleem is meer dat mensen niet kunnen en/of durven achteruitrijden.....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2015, 08:34:44 am »

Het "echte" probleem is meer dat mensen niet kunnen en/of durven achteruitrijden.....
:H Inderdaad. Die rijden liever vier keer linksaf een blokje om dan dat ze tien meter achteruit rijden. :)
Gelogd

Sparky

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2015
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2015, 08:40:14 am »

Ik heb een AK uit 1990 en rij zonder problemen achteruit.
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2015, 09:17:09 am »

Achteruitrijden is bij mij ook het probleem niet.

Behalve die keer in hartje Parijs naar het zoeken van de camping in Bois de Bologne: tijdens het achteruitkeren raakte ik me met een uitdraaipootje de hoge stoeprand..... bigfoot kapot. Dat was even balen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2015, 10:05:49 am »

Als ik thuis kom mag ik altijd gelijk achteruit fileparkeren met de combinatie. Direct mooie oefening. sowieso oefen ik het wel eens op een leeg parkeerterrein. Kan ook geen kwaad ik heb al eens gehad dat ik op een overvolle "luchtplaats" links een vrachtwagen had staan, rechts een vrachtwagen en vlak voordat we wilde vertrekken parkeerde er een of andere goochemerd voor mij.  Tja.. toen was alleen achteruit dus een optie. en ik was er enigszins scheef ingereden. Wel prettig als je het achteruit rijden dan een beetje onder controle hebt. Als zal ik het nooit zo goed kunnen als de echte vakmannen.
Gelogd
Adventure Awaits

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2015, 11:13:19 am »

Als ik thuis kom mag ik altijd gelijk achteruit fileparkeren met de combinatie. Direct mooie oefening. sowieso oefen ik het wel eens op een leeg parkeerterrein. Kan ook geen kwaad ik heb al eens gehad dat ik op een overvolle "luchtplaats" links een vrachtwagen had staan, rechts een vrachtwagen en vlak voordat we wilde vertrekken parkeerde er een of andere goochemerd voor mij.  Tja.. toen was alleen achteruit dus een optie. en ik was er enigszins scheef ingereden. Wel prettig als je het achteruit rijden dan een beetje onder controle hebt. Als zal ik het nooit zo goed kunnen als de echte vakmannen.

Zodra ik de klapper ophaal oefen ik ook meteen weer het achteruit rijden. Voor mijn scheiding reed ik eigenlijk nooit met de klapper en als dat wel zo was reed ik altijd vooruit. Omdat ik het nu allemaal zelf moet doen kon ik het achteruitrijden ook niet meer vermijden. Vorig jaar mei me eigen suf geoefend met achteruit inparkeren met de klapper. Het heeft heel wat pogingen geduurd, maar na veel oefenen heb ik het aardig onder de knie vind ik zelf. Als ik hem nu ophaal zal ik zeker weer even moeten inkomen.

Aangezien ik van de techniek weinig weet is dit ook weer een prima topic om bij te leren.  :J
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2015, 03:09:40 pm »

:H Inderdaad. Die rijden liever vier keer linksaf een blokje om dan dat ze tien meter achteruit rijden. :)
Hahahaha nee hoor die koppelen hem af hahahaha ik spreek even uit eigen ervaring hahaha en anders laat ik het lekker aan Jan over. Maar de momenten dat ik alleen weg ga... koppel ik hem af draai de vw en de auto en dan er weer aan net zo makkelijk en net zo snel ::) :O
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2015, 03:11:24 pm door jari »
Gelogd
Jevipro

s.hendrickx

  • Gast
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2015, 08:09:32 pm »

Ik heb zelf nooit problemen met achteruitrijden. Maar ja ik rij dan ook normaal een trekker oplegger.
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2015, 08:12:13 pm door s.hendrickx »
Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2015, 08:14:01 pm »

Ik heb zelf nooit problemen met achteruitrijden. Maar ja ik rij dan ook normaal een trekker oplegger.

Ik wil de tent wel eens zien die daaruit klapt!  8) ::)
Gelogd

s.hendrickx

  • Gast
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2015, 08:15:06 pm »

Ik wil de tent wel eens zien die daaruit klapt!  8) ::)
ja dat kan nog wel eens een flinke tent zijn hahhaahahhhaj
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Achteruit rijden met de vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2015, 08:22:15 pm »

Vroeger hadden mijn ouders ook een Alpen Kreuzer. Het gevloek van m'n vader ken ik nog als hij bij het achteruit rijden de pen weer brak.

Doordat de vw geremd was, kon je er niet zomaar mee achteruit rijden. Er was dan een of andere pen die je in moest schuiven. En volgens mij werd dan de rem uitgeschakeld. Deed hij dat niet, dan brak die pen en kon hij hem weer vervangen.

Is dat nog steeds zo het geval met de geremde vw's?

Vroeger werden er inderdaad vaak blokkeerpennen gebruikt:



tegenwoordig inderdaad zoals eerder gezegd remschoenen die niet oplopen als de trommel andersom draait als normaal. Onze Camplet heeft beide niet, maar vorig jaar wel een defecte oploopdemper. Leverde behoorlijk hete remmen op in de bergen, af een toe een paar gillende bandjes bij harder remmen en terug rijden was een crime. Ding werd direct en stevig op de rem gedrukt...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal