Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Servicebeurt  (gelezen 9699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Servicebeurt
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2015, 11:12:58 pm »

Ik heb het op het forum al eerder aangegeven maar ik ga naar de Witte Smid. Gevraagd wat ik wilde: remmen schoon blazen en afstellen. Verder alles gesmeerd. Heb dus geen beurt gevraagd, doe ik bij de eigen auto ook niet.
De beste man is een half uur bezig geweest en heeft me ondertussen van alles uitgelegd. Bij de kassa rekende hij een half uur werkplaatstarief. De wagen was voor €25,- weer klaar. Eens in de vier jaar adviseerde hij de remmen even los te halen en grondiger te reinigen. Dan een uurtje werk gaf hij aan.
De Witte Smid heeft 5 vestigiingen, welke ben jij geweest met de VW ??
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2015, 11:15:09 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Servicebeurt
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2015, 12:09:40 am »

Als ik die lijst zo zie zou het uitvoeren van deze controles niet langer dan een uur mogen duren, en terugrekend zou je dus niet meer dan een uurtarief moeten betalen zolang er geen onderdelen vervangen worden.

Als een servicebeurt 150,- moet kosten dan zou ik wel eens willen weten waar dat extra geld in gaat zitten buiten dat uitje werk om (er vanuit gaande dat je zelf de aanhanger bij de garage brengt).

Het uurtarief van de Witte Smit van 50,- wat hier genoemd wordt is aan de lage kant maar een werkplaatstarief van 60-70 is vrij reëel.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 12:15:39 am door Wanderer200 »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2015, 12:45:12 am »

Als een servicebeurt 150,- moet kosten dan zou ik wel eens willen weten waar dat extra geld in gaat zitten buiten dat uitje werk om (er vanuit gaande dat je zelf de aanhanger bij de garage brengt).
Werkplaatstarieven zijn ex. BTW Ik denk dat je van die 150 Euro dus eerst de BTW af moet trekken. Resteert 123 Euro. Een deel van dat bedrag gaat ongetwijfeld op aan kosten die met het Bovag lidmaatschap gemoeid zijn. En al bij al zal er wellicht toch anderhalf uur voor staan.  Ik denk ook altijd dat mijn werk korter duurt dan het duurt omdat ik vind dat het maar zo en zoveel zou mogen duren.
Maar de realiteit is dat veel zaken die maar een uur zouden mogen duren in de praktijk langer duren. Door gehannes eromheen. (ik noemde de papierhandel en de overhead al).
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 12:47:00 am door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Servicebeurt
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2015, 07:52:15 am »

De Witte Smid heeft 5 vestigiingen, welke ben jij geweest met de VW ??

Warnsveld.

Als ik die lijst zo zie zou het uitvoeren van deze controles niet langer dan een uur mogen duren, en terugrekend zou je dus niet meer dan een uurtarief moeten betalen zolang er geen onderdelen vervangen worden.

Als een servicebeurt 150,- moet kosten dan zou ik wel eens willen weten waar dat extra geld in gaat zitten buiten dat uitje werk om (er vanuit gaande dat je zelf de aanhanger bij de garage brengt).

Het uurtarief van de Witte Smit van 50,- wat hier genoemd wordt is aan de lage kant maar een werkplaatstarief van 60-70 is vrij reëel.

Ik was ook blij verrast. Het is een aantal jaar geleden maar ik denk dat ik de remmen van de Kyte dit jaar ook laat controleren. Zal eens kijken of hij duurder is geworden. Ik vind tot 70 euro ex. onderdelen voor een uur ook reeel. De rest verdwijnt in de grote wolk die 'Bovag-beurt' heet.
Ps. Bij een autogarage is het uurtarief ook een stuk lager dan 150,- Tenminste bij mijn merk wel.. ::)
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 10:08:49 am door GJT »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #19 Gepost op: maart 20, 2015, 10:06:30 am »

Onze klapper moet dit jaar ook een beurt krijgen, ik heb vooraf naar 4 bedrijven een mail gestuurd om te vragen wat het gaat kosten.

Hallo,

Onze vouwwagen moet dit jaar een onderhoudbeurt krijgen. Wat vragen jullie voor een standaard (remmen reinigen/ afstellen, koppeling controleren/ afstellen, div punten smeren en vetten) onderhoudsbeurt? Wat is jullie werkplaats uur-tarief? En op welke termijn heeft u plaats? Zou maandag 18 mei een mogelijkheid zijn?


Eens kijken welk bedrijf reageert.  :O
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #20 Gepost op: maart 20, 2015, 10:55:56 am »

eerste antwoord is binnen van Theo Stet Heerhugwaard:

Een service beurt voor een geremde vouwwagen is 135.00 ex b.t.w
* Remmen reinigen, schuren, afstellen.
* Banden spanning.
* Koppeling controleren.
* Handrem stellen.
* Alle punten smeren.
* Verlichting inspuiten en controleren
* Alles waar ons oog op valt.
 
U kunt uw wagen ten aller tijden hier neerzetten, u krijgt weer een belletje als hij klaar is.


Net antwoord en binnen een uur! WW

Het tweede antwoord binnen 2 uur is van De Vries caravans ook in Heerhugowaard:

Goedemorgen,

18 mei is (nog)  geen probleem.

Bovag onderhoudsbeurt vouwwagen kost € 139.50  incl. BTW.

Controle: rem inrichting, remtrommels reinigen, lagers, elektrische installatie en gasinstallatie.

Moeten er kosten worden gemaakt dan informeren wij u hier eerst over.


Kort en bondig en goedkoper  :J
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 11:35:30 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Servicebeurt
« Reactie #21 Gepost op: maart 20, 2015, 12:12:08 pm »

Werkplaatstarieven zijn ex. BTW Ik denk dat je van die 150 Euro dus eerst de BTW af moet trekken. Resteert 123 Euro. Een deel van dat bedrag gaat ongetwijfeld op aan kosten die met het Bovag lidmaatschap gemoeid zijn. En al bij al zal er wellicht toch anderhalf uur voor staan.  Ik denk ook altijd dat mijn werk korter duurt dan het duurt omdat ik vind dat het maar zo en zoveel zou mogen duren.
Maar de realiteit is dat veel zaken die maar een uur zouden mogen duren in de praktijk langer duren. Door gehannes eromheen. (ik noemde de papierhandel en de overhead al).

Helemaal mee eens!
Wellicht off topic, maar ik merk in mijn bedrijf ook dat sommige klanten vinden dat wij eigenlijk voor niks zouden moeten werken.
Als je ervan uit gaat dat je je wagen wegbrengt voor onderhoud dan komt daar kostprijs technisch echt veel meer bij kijken dan dat uurtje dat je verondersteld aan direct onderhoudswerk.
Zelfs als de onderhoudsmedewerker een zzp-er zou zijn dan heeft deze allerlei bijkomende kosten die in zijn tarief gedekt moet worden. Denk aan zaken als registraties, gereedschap en testapparatuur, de ruimte waar het onderhoud wordt uitgevoerd enzovoort.
Daardoor hebben heel mensen een totaal verkeerd beeld van wat diensten kosten. Doordat veel mensen dan maar hun toevlucht nemen tot beunhazen blijft dit misverstand bestaan.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Servicebeurt
« Reactie #22 Gepost op: maart 20, 2015, 12:40:23 pm »

Die beunhazen hebben ook gereedschap, testapparatuur en ruimtes....
Ik denk dat veel bedrijven (en dan bedoel ik met name merkdealers) hele grote marges willen halen
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #23 Gepost op: maart 20, 2015, 01:33:09 pm »

Die beunhazen hebben ook gereedschap, testapparatuur en ruimtes....
Ja, en zo kun je bezig blijven. Daar valt dan weer tegenin te brengen dat de Bovag bedrijven hun personeel verplicht op een bepaald scholingsniveau moeten houden, dat ze leveringsvoorwaarden hebben die i.s.m.  de ANWB en de consumentenbond opgesteld zijn. Dat ze een geschillencommissie hebben, dat ze kwaliteitsnormering hebben, dat je schriftelijke garantie op je reparaties hebt. Dat ze wel de lokale sportclub of evenementen sponsoren...

Nogmaals. Die grotere marge moet ergens naartoe. Zolang mijn garagehouder nog niet in een Maserati rijdt, denk ik dat het wel meevalt. Al bij al denk ik dat je bij de beunhaas ook eerder de kans loopt dat ze het ding op de brug zetten en zeggen: hmmm is goed. ff puntjes smeren en remmen schoon, klaar.
Zoals een oud-werkgever van me ooit zei: Concurreren op prijs is een heilloze weg. Er is altijd iemand die het nog goedkoper kan. Totdat er bedrijven zijn die geld geven om het te mogen doen.

De kunst als klant is ook niet om te zoeken naar een bedrijf dat het goedkoper kan, want dat is zo moeilijk niet. Zoeken naar een bedrijf dat het voor hetzelfde geld beter kan is een stuk moeilijker. En feitelijk interessanter. Vooropgesteld dat je de zaken goed gedaan wilt hebben, natuurlijk.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Servicebeurt
« Reactie #24 Gepost op: maart 20, 2015, 01:41:04 pm »

Die beunhazen hebben ook gereedschap, testapparatuur en ruimtes....
Ik denk dat veel bedrijven (en dan bedoel ik met name merkdealers) hele grote marges willen halen

Natuurlijk, daarom gaan er ook zoveel van die bedrijven failliet.....
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Servicebeurt
« Reactie #25 Gepost op: maart 20, 2015, 01:43:08 pm »

(...)
Zoals een oud-werkgever van me ooit zei: Concurreren op prijs is een heilloze weg. Er is altijd iemand die het nog goedkoper kan. Totdat er bedrijven zijn die geld geven om het te mogen doen.

De kunst als klant is ook niet om te zoeken naar een bedrijf dat het goedkoper kan, want dat is zo moeilijk niet. Zoeken naar een bedrijf dat het voor hetzelfde geld beter kan is een stuk moeilijker. En feitelijk interessanter. Vooropgesteld dat je de zaken goed gedaan wilt hebben, natuurlijk.

Precies! Neem kwaliteit als startpunt en niet de prijs.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Servicebeurt
« Reactie #26 Gepost op: maart 20, 2015, 01:49:10 pm »

Natuurlijk, daarom gaan er ook zoveel van die bedrijven failliet.....

Waarom betaal je bij een universeel autobedrijf dan 50/60 euro en bij een merkdealer 115 euro per uur?
Van mij hoeven ze niet in een te groot design gebouw te zitten hoor, als ze maar fatsoenlijk sleutelen....

Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #27 Gepost op: maart 20, 2015, 01:51:07 pm »

Waarom betaal je bij een universeel autobedrijf dan 50/60 euro en bij een merkdealer 115 euro per uur?
Omdat je hier waarschijnlijk de duurste merkdealer met de goedkoopste universele garage vergelijkt.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Servicebeurt
« Reactie #28 Gepost op: maart 20, 2015, 02:01:28 pm »

Ik heb echt nog nooit € 115 per uur betaald aan mijn (merk)garage voor onderhoud aan mijn auto.
En met de huidige inflatie zit dat er de eerste 30 jaar ook niet in, gelukkig....
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Servicebeurt
« Reactie #29 Gepost op: maart 20, 2015, 02:02:06 pm »

Koop maar een BMW dan... :)12]
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal