Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Servicebeurt  (gelezen 9691 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Servicebeurt
« Reactie #30 Gepost op: maart 20, 2015, 02:02:39 pm »

Ik ook niet, ga naar een universeel autobedrijf.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Servicebeurt
« Reactie #31 Gepost op: maart 20, 2015, 02:11:52 pm »

Koop maar een BMW dan... :)12]

Kijk, dat vind ik nou zonde van mijn geld :)
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Servicebeurt
« Reactie #32 Gepost op: maart 20, 2015, 02:12:25 pm »

Ieder z'n ding...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #33 Gepost op: maart 20, 2015, 02:18:20 pm »

Mijn ervaringen zijn heel erg wisselend. Met een van onze vorige auto's een Mazda kwam ik in het begin bij de mazda dealer in Alkmaar. Omdat de kosten soms "bijzonder" waren (o.a. ruitenwisservloeistof terwijl ik die zelf al afgevuld had) ben ik 3x naar 2 verschilende merkloze garages geweest, maar ook daar ben ik nooit tevreden over geweest. Uiteindelijk ben ik bij de Mazda dealer in Heerhugowaard terecht gekomen en daar kom ik nu al jaren over de vloer. Tussentijds hebben we een Ford gehad en daar ben ik een aantal keren naar de Ford Dealer in Alkmaar geweest, maar ook daar vreemde rekeningen/ geconsteteerde defecten en veel arbeidsuren (a 85 euro per uur) Dus ging ik uiteindelijk zelfs met de Ford naar de Mazda dealer in Heerhugowaard. Nu we weer een Mazda hebben ben ik daar nog steeds vaste klant.

Dit is niet de topic om verder ergens op in te gaan, maar dat een garage een merk draagt wil niks zeggen. Daarom "onderzoek" ik eerst het een en ander voordat ik onze klapper ergens heen breng. Ik heb nu naar 4 garages hetzelfde mailtje gestuurd en in de twee antwoorden tot nog toe, zit al een heel groot verschil. Dat geeft al een beeld, daarna nog even een bezoekje brengen en dan maak ik een beslissing. Een mooi gebouw, website of afspraak reserveringssysteem kost allemaal geld maar levert voor de klant niks op maar hij betaald er wel voor.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 02:20:15 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #34 Gepost op: maart 20, 2015, 02:26:39 pm »

eerste antwoord is binnen van Theo Stet Heerhugwaard:

Een service beurt voor een geremde vouwwagen is 135.00 ex b.t.w
* Remmen reinigen, schuren, afstellen.
* Banden spanning.
* Koppeling controleren.
* Handrem stellen.
* Alle punten smeren.
* Verlichting inspuiten en controleren
* Alles waar ons oog op valt.
 
U kunt uw wagen ten aller tijden hier neerzetten, u krijgt weer een belletje als hij klaar is.


Net antwoord en binnen een uur! WW

Het tweede antwoord binnen 2 uur is van De Vries caravans ook in Heerhugowaard:

Goedemorgen,

18 mei is (nog)  geen probleem.

Bovag onderhoudsbeurt vouwwagen kost € 139.50  incl. BTW.

Controle: rem inrichting, remtrommels reinigen, lagers, elektrische installatie en gasinstallatie.

Moeten er kosten worden gemaakt dan informeren wij u hier eerst over.


Kort en bondig en goedkoper  :J

De derde garage heeft ook netjes gereageerd. Dit keer Frans Stokman:

Een onderstelbeurt kost bij ons € 175,-
Ons uur tarief is € 72.50 p/uur
Wij hebben 18 Mei nog gelegenheid.
 
Wellicht kunt u nog eerder, dan hebben wij nog een andere tarief.
 
Kunt u anders contact met ons opnemen, betreffende de mogelijkheden?


Wel bijjzonder dat Stokman de eerste is die antwoord geeft op het uurtarief maar verder geen specificatie geeft over wat ze gaan doen zoals de vorige twee dat wel deden.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Servicebeurt
« Reactie #35 Gepost op: maart 20, 2015, 03:20:45 pm »

Wij gaan 8 april naar Ridderbeks in Echt voor de servicebeurt
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Servicebeurt
« Reactie #36 Gepost op: maart 20, 2015, 03:59:29 pm »

Nuttige reacties KenJo :) mooi vergelijking materiaal voor anderen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #37 Gepost op: maart 20, 2015, 04:29:57 pm »

Wel bijjzonder dat Stokman de eerste is die antwoord geeft op het uurtarief maar verder geen specificatie geeft over wat ze gaan doen zoals de vorige twee dat wel deden.
Da's niet zozeer bijzonder, alswel onverstandig. Het zou zomaar kunnen dat dat lijstje van die laatste veel langer is, maar zolang hij dat niet meldt, zul jij nooit denken: hij is wel duur, maar hij doet er dan ook wel heel veel voor.

Ik heb ooit eens verkooptraining bijgewoond van Door trainers waarin een voorbeeld twee verhuizers een rol speelde. De ene verhuizer vraagt veel meer dan de andere en noemt een waslijst van zaken op die hij daarvoor doet. Van inpakken tot en met labelen en dit en dat. De andere verhuizer is goedkoop en zegt dat hij daarvoor de hele verhuizing doet. Uiteindelijk kiest de klant voor de dure met de lijst. Na de verhuizing vraagt de goedkope aanbieder aan de klant waarom hij voor de dure aaanbieder gekozen heeft en de klant somt vervolgens op wat de ander voor dat hogere bedrag allemaal deed. "Oh", zegt de goedkope verhuizer, "maar dat doe ik ook allemaal hoor". Waarop de klant zegt: "als je me dat verteld had , dan had jij de klus gehad".
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #38 Gepost op: maart 20, 2015, 04:32:08 pm »

« Laatst bewerkt op: maart 20, 2015, 04:34:18 pm door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Servicebeurt
« Reactie #39 Gepost op: maart 20, 2015, 05:11:31 pm »

Die Witte Smid moet ergens zijn marge vandaan halen. Dat is niet uit die 25 Euro. Of het gaat ergens ten kosten van. De btw?, zijn pensioen?, zijn vrije tijd?, ...
Maar jij hebt gekregen wat je wilde, de remmen schoon gemaakt en alles gesmeerd en dat voor weinig geld.

Die 140 tot 170 Euro voor een BOVAG beurt is niet spotgoedkoop, maar een reeële prijs naar mijn mening.
Remmen schoonmaken en alles doorsmeren hoef ik niet voor naar een dealer. Kan ik zelf wel. Maar helaas stelt de verzekeraar het verplicht om de 2 jaar een onderhoudsbeurt door een erkende instantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #40 Gepost op: maart 21, 2015, 03:05:22 am »

Goed het laatste antwoord is binnen dus een mooi moment om alles op een rijtje te zetten:

Ik heb vandaag 4 e-mails verzonden naar 4 verschillende bekende onderhoudscentra voor aanhang-/ vouwwagens in Heerhugowaard. Dit was de email zoals ik hem letterlijk verstuurt heb:

Hallo,

Onze vouwwagen moet dit jaar een onderhoudbeurt krijgen. Wat vragen jullie voor een standaard (remmen reinigen/ afstellen, koppeling controleren/ afstellen, div punten smeren en vetten) onderhoudsbeurt? Wat is jullie werkplaats uur-tarief? En op welke termijn heeft u plaats? Zou maandag 18 mei een mogelijkheid zijn?


De reacties waren als volgt:

Het eerste antwoord was binnen een uur ontvangen en van Theo Stet Heerhugowaard:

Een service beurt voor een geremde vouwwagen is 135.00 ex b.t.w
* Remmen reinigen, schuren, afstellen.
* Banden spanning.
* Koppeling controleren.
* Handrem stellen.
* Alle punten smeren.
* Verlichting inspuiten en controleren
* Alles waar ons oog op valt.
 
U kunt uw wagen ten aller tijden hier neerzetten, u krijgt weer een belletje als hij klaar is.


Het tweede antwoord kwam binnen 2 uur van De Vries caravans:

Goedemorgen,

18 mei is (nog)  geen probleem.

Bovag onderhoudsbeurt vouwwagen kost € 139.50  incl. BTW.

Controle: rem inrichting, remtrommels reinigen, lagers, elektrische installatie en gasinstallatie.

Moeten er kosten worden gemaakt dan informeren wij u hier eerst over.


De derde garage binnen 4 uur was van Frans Stokman:

Een onderstelbeurt kost bij ons € 175,-
Ons uur tarief is € 72.50 p/uur
Wij hebben 18 Mei nog gelegenheid.
 
Wellicht kunt u nog eerder, dan hebben wij nog een andere tarief.
 
Kunt u anders contact met ons opnemen, betreffende de mogelijkheden?


En de laatste antwoord kwam van Caravan Service Centre Heerhugowaard b.v. (verder genoemd CSCH):

Een BOVAG onderhoudsbeurt voor uw vouwwagen kost bij ons € 125,-
Ons werkplaats uur tarief is € 60,-
 
Maandag 18 mei hebben wij nog plaats. Als u de vouwwagen voor 10.00 uur brengt is deze aan het eind van de middag klaar.
Zal ik de afspraak op 18 mei inplannen? Zou u dan uw gegevens willen doorgeven?


Echt leuk dit! Alleen de laatste garage, CSCH geeft dus op alle 4 vragen die ik gesteld heb een antwoord én probeert die dag nog een beetje te verkopen.

In ieder geval is het geconstateerde prijsverschil voor de gevraagde beurt 50 euro (175,- voor Frans Stokman en 125,- voor CSCH) wat ik vrij veel vind voor het totaal bedrag. Daarbij vermeld Frans Stokman (de duurste) nog niet eens wat die onderhoudsbeurt nou precies inhoudt. CSCH doet dat ook niet maar verwijst wel naar de BOVAG-beurt (waarvan Bensi eerder in deze topic een afgebeeling heeft geplaatst). Theo Stet geeft geen antwoord op de 18 mei vraag, maar houdt het wat vaag: je kan altijd terecht en je krijgt een belletje als hij klaar is. Dat klaar zijn kan dus ook een week later zijn....
De Vries slaat het uurtarief over en de specificatie is matig maar hij is wel de een-na-goedkoopste.

Leuk om te doen, en het toont aan dat een beetje onderzoek best wat op kan leveren. Helaas zegt het prijsverschil in de onderhoudsbeurt/ het uurttarief niks over de prijs van het gebruikte materieel. Misschien is Frans Stokman wel spotgoedkoop in het materiaal en is hij onderaan de streep de goedkoopste.

Misschien wil iemand anders uit een andere regio die een soort gelijke vergelijking doen? Het zal mij benieuwen wat daar dan uitkomt :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Servicebeurt
« Reactie #41 Gepost op: maart 21, 2015, 07:21:43 am »

In 2013 de Bovag beurt voor onze toen Jametic  bij de Vries laten doen. Inderdaad nog dezelfde prijs. Keurig zo'n Bovag formulier erbij. Verder kwamen er geen onkosten bij omdat de Jametic net 3 jaar was. De Cocoon gaat volgend jaar voor een Bovag beurt naar de Vries, of CSCH. Holtkamper is me te ver rijden om te brengen en later weer op te halen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Servicebeurt
« Reactie #42 Gepost op: maart 21, 2015, 09:15:37 am »

Helaas zegt het prijsverschil in de onderhoudsbeurt/ het uurttarief niks over de prijs van het gebruikte materieel.

Welk materieel? Lampje, spuitje vet?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Servicebeurt
« Reactie #43 Gepost op: maart 21, 2015, 10:08:21 am »

Welk materieel? Lampje, spuitje vet?
Materieel en materiaal. Wat er bij geen van de prijsopgaven bij staat is wat er gerekend wordt voor kleine reparaties als een lampje. De een doet dat wellicht als service tegen kostprijs. De ander zal er wellicht 12,50 voor rekenen. En als er banden vervangen moeten worden zal de één misschien €30,-  meer rekenen dan de ander.

Maar goed. De duurste beurt is dus €50,- duurder dan de goedkoopste. Je kunt (en moet misschien eigenlijk) ook zeggen: de afwijking van de gemiddelde prijs is €25,-

Ik vind dat wel meevallen. Dat is €12, 50 per gebruiksjaar. Ik ga daar in ieder geval geen vier aanbieders voor uitvragen.
Niet in de laatste plaats overigens omdat ik er zelf een pesthekel aan heb als opdrachtgevers hetzelfde bij mij doen. Zulke klanten mogen wat mij betreft een deur verder shoppen. Dan krijgt mijn concullega alle centenneukers en ik de financieel interessantere klanten.
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2015, 10:13:14 am door Frankie »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Servicebeurt
« Reactie #44 Gepost op: maart 21, 2015, 12:25:58 pm »

Ik ben het ook wel met je eens hoor Frankie. Maar ik heb wel de ervaring dat een beetje navragen met bijvoorbeeld een aanneemersklus wel enorme prijsverschillen aan het daglicht kan brengen waarbij de ene offerte voor iemand niet betaalbaar kan zijn en de andere offerte  misschien wel. Dit soort prijsvergelijkingen zijn de verschillen in deze regio niet erg groot, maar ik kan me ook voorstellen dat een dealer die in de omgeving geen concurentie heeft andere prijzen hanteert. Of bijvoorbeeld een merkdealer, want Stokman is een automerkdealer en de ik gok dat het dezelfde monteurs zijn die aan de aanhangers sleutelen want de werkplaats zit tussen beide stokman bedrijven in.

In dit geval ging het mij om de orginele post van Cadillacfreak en de antwoorden die daarop volgden. Met "mijn offertes" en door de prijs van een setje banden op internet op te zoeken, kan je dus zo uitrekenen of de door Cadillacfreak betaalde rekening van 360 euro fatsoenlijk is.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal