Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?  (gelezen 9151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miepje1984

  • Gast
hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Gepost op: april 16, 2015, 11:46:34 am »

aangzien ik nieuw ben hier maar even voorstellen en mijn vraag plaatsen. Wij zijn een jong gezin met 3 meiden (9,4,2 jaar)
We zijn aan het kijken naar een vouwwagen, een tweedehandsje max 6 a 700 euro, we willen het eerst proberen en niet al teveel geld uitgeven mocht het niet iets zijn. We hebben eerder gekampeerd in een tenst, een caravan, en nu toch maar iets wat niet al te veel kost, en waar je toch het echte kampeergevoel bij hebt.
We weten wat we willen, maarrrrrr....

wij hebben nogal drukke kinderen, eentje heeft een vorm van autisme en de oudste ADHD. We houden van de natuur, daarom ook de keus voor een vouwwagen maar wil absoluut niemand tot last zijn op een camping. Het laatste wat ik wil is dat mensen zich gaan ergeren, en dan heb ik nog niks gezegd over hoe mensen commentaar kunnen geven, terwijl een kind met autisme niet onhandelbaar is maar dingen anders begrijpt. Als je gaat kamperen moet je er ook vanuit gaan dat je soms hutje mutje kan staan, maar wij zoeken mischien iets wat niet bestaat, een camping waar het kindvriendelijk is maar waar je toch niet direct naast je buurman staat, toch nog een beetje je eigen prive hebben, je eigen ruimte. Mischien ligt dit ook puur aan het seizoen, wij zijn schoolgebonden dus het word ergens in juli. We zoeken een camping in Nederland. Mischien hoort deze vraag niet hier, maar dan verplaats ik hem wel weer.

Alvast bedankt!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2015, 12:20:31 pm »

Afgelopen zomer stond ik op deze camping : www.trekpaardenwereld.nl ruime plaatsen, vooral gezinnen met kinderen in die leeftijdscategorie en de sfeer is gemoedelijk. Het blijft toch een boerencamping en dat is gewoon relaxed. (subjectief mijn mening)  en 3 meiden... dan doen paarden het vast goed :-) Strand is ook op aanvaardbare afstand (km of 10)

Maar ik weet natuurlijk niet of dit het soort camping is waar ook jullie voorkeur ligt. Misschien bedoel je juist wel zwembad, animatieteam etc.   

Gelogd
Adventure Awaits

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2015, 12:24:45 pm »

Welkom op het forum!!

Ik maak uit je verhaal op dat je bang bent voor wat vooral anderen van jouw kinderen denken. Niet doen zou ik zeggen. :) Er zijn veel gezinnen waar drukke kinderen in zitten en het is toch geven en nemen. En zijn alle kinderen niet druk tijdens vakantie's? De mijne wel hoor! Ik heb er één met een autistische stoornis en één druk kind zonder label. Kinderen passen zich snel aan elkaar aan en als ouders ergens problemen mee hebben kun je daarover met elkaar communiceren. Hutje mutje valt tegenwoordig wel mee.
Waar wil je naar toe in Nederland? In het vechtdal zijn een aantal leuke kindercamping's. Waaronder Sprookjescamping De Vechtstreek, De Zandstuve, Junglecamping, De Beere Bulten en De kleine Wolf. In Winterswijk kan ik De Twee Bruggen aanraden, niet de comfort plaatsen nemen. Die zijn niet zo comfortabel. ;-) Maar stuk voor stuk zijn dit campings met ruime plaatsen en veel gezinnen met kinderen.

Tip: als je in Nederland blijft kun je de camping ook bezoeken en bekijken. Zo kun je ook al een leuk plekje uit zoeken. Dat deed ik wel altijd als ik in Nederland bleef. Het was een leuk dagje uit, je kinderen zien meteen waar ze terecht komen. ;-)

Er zijn vast forumleden met meer tips. Succes!

Gelogd

miepje1984

  • Gast
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2015, 12:39:55 pm »

bedankt voor jullie reacties! Doet me goed om te lezen. Onze middelste zit nu in een traject ter observatie wat er aan de hand is, een mri scan word binnenkort gemaakt, tja dan komt dat vervelende labeltje weer om de hoek. We zijn 2 jaar terug bij 't hemelke geweest. Super camping maar het stond helemaal vol, de eigenaren zeiden dat het voor t eerst was dat alles vol zat, we zaten toen letterlijk op mekaars lip en ja dan die geirriteerde blikken van buren (begrijpelijk) als je baby snachts huilt omdat ze een flesje moet. Vandaar ook mijn schrik om weer te gaan camperen, maar inmiddels is de jongste 2 en half jaar en durven we de gok weer te nemen. Het liefst een camping met animatie zodat ik en mijn man ook eens kunnen daten! Sprookjescamping heb ik naar gekeken, dat is ook een optie, heb je daar veel ruimte? En speeltuintjes waar je vanuit je stoel je kids in de gaten kan houden?

Onze voorkeur gaat uit naar limburg. Noord brabant. We wonen zelf in Nijkerk dus we wonen behoorlijk centraal dus de afstand zal niet al te ver zijn. Het buitenland is mischien over een paar jaar een optie, eerst maar kijken hoe dit gaat bevallen, en vooral hoe de nachten verlopen. Hoe zijn jullie ervaringen met jullie kinderen? En dan met name het slapen.

Groetjes
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2015, 12:51:55 pm »

Wij zijn zelf 2x naar de Vechtstreek geweest in Hardenberg, de sprookjes camping dus.
Ik vind het echt een aanrader, kinderen vonden het ook super en hebben het er nog over. (zijn nu 16 en 18)
Op ieder veldje, waar je als het ware in een kringetje staat, staat midden in een speeltuintje, schommel, zandbak etc.
Dus kun je ze mooi in de gaten houden. Animatie team is werkelijk top (tenminste zon 14 jr geleden)
Tja, het is wel een echte kindercamping, dus zul je wel andere kinderen ook horen kwebbelen..
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2015, 12:58:01 pm »

De plaatsen op de Sprookjescamping zijn verschillend, ik zou even op de plattegrond kijken. Op de velden in het midden weet ik zeker dat de plekken langs de kant lekker ruim zijn. Op elk veld staat in het midden speeltoestellen/zandbak. Vanuit de tent kun je ze makkelijk in de gaten houden omdat alles zo ruim is. En voor heb je ook een mooi speelterrein en zwembad waar je de kinderen goed in de gaten kan houden.

Grappig Marjootje, we hebben dezelfde ervaringen met de sprookjescamping. Wij zijn er 4x geweest. Krijg die liedjes nooit meer uit mijn hoofd!  ::)

Roompot en rcn campings zijn ook prima te doen en in jouw omgeving.

Mijn oudste was 2,5 jaar toen we met hem gingen kamperen en het slapen moest hij erg aan wennen. Na een week ging hij normaal slapen, maar maakte er geen punt van als het laat was. Als ze moe worden gaan ze vanzelf een keer slapen. Mijn dochter kampeert al sinds ze 6 maanden en weet niet beter. Zit geen verschil tussen thuis of klapper.
« Laatst bewerkt op: april 16, 2015, 01:01:44 pm door Yolanda »
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2015, 01:38:11 pm »

Misschien is Camping de paal dan ook iet voor jullie. Ze hebben er grote en kleine veldjes en een heel erge leuke animatie en genoeg te doen
De paal zit in brabant.

En wat de rest al zegt die van mij zijn ook druk in de vakantie en mijn ervaring is dat er veel de mensen die op vakantie gaan in het hoogseizoen niet anders gewend zijn.
Succes met zoeken (en bezoeken vooraf is ook erg leuk)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2015, 07:06:44 pm »

Welkom hier, en wat betreft drukke (adhd) kinderen. Nou ik heb er dan drie (zonder adhd) maar zij weten ook aardig raad hoor. Uit ervaring kan ik melden dat op een camping met voldoende animatie de kinderen die iets meer aandacht nodig hebben amper of niet uit de toon vallen. Dus niet te veel zorgen maken.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2015, 08:27:07 pm »

Bestaan er rustige kinderen dan??? :)5]:)15]:)23]:)23]
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2015, 08:40:06 pm »

Bestaan er rustige kinderen dan??? :)5]:)15]:)23]:)23]

 :H :H

Bestaan er eigenlijk wel rustige volwassenen??  :#
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2015, 08:49:19 pm »

Welkom op ons mooie forum.

Die van mij hebben geen ADHD maar zijn ook erg druk, ik denk ook wel eens wat zullen de mede kampeerders er wel van vinden.
Als je naar een kindercamping gaat zullen ze allemaal stuiteren.
En als je dan nog mensen hebt die daar niet tegen kunnen moeten ze naar een 65+ camping gaan.

Wij zijn een paar keer op de helfterkamp te Vaassen geweest. Super kindercamping met animatie.

Suc6 met jullie zoektocht.


Er zijn veel gezinnen waar drukke kinderen in zitten
Was even bang dat je nog zou zeggen je komt Olaf vast wel tegen  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drees

  • Gast
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2015, 09:07:27 pm »

Ik zou met drukke kinderen (ik heb 1 druktemaker en 1 rustige die wel als peuter heel driftig was) van die jongeleeftijd naar een kleine veilige camping gaan met veel ruimte, bv een boerderijcamping met een speeltuin in het midden. Dieren zijn altijd handig, zijn ze uren zoet mee. Ze kunnen dan zelf veilig rond rennen en je hoeft je er minder mee te bemoeien, dat levert veel minder gedoe op. Ze voelen zich dan ook heel groot, bij ons vonden ze het geweldig dat ze op de camping hun eigen gang mochten gaan. Van daaruit kun je dan uitstapjes maken. Bij ons werkte dat altijd ontzettend goed en wij konden ook wel eens lekker een boekje lezen voor de (toen nog) tent, met 1 oog op de speeltuin. Wij gingen altijd in Frankrijk, voorbeeld is La Petite Valette, nog steeds 1 van mijn favorieten  :J

Wat slapen betreft legden we onze kinderen al vrij jong in aparte slaapcabines omdat de oudste (druktemaker) 's ochtends eerder wakker werd en dan altijd 'per ongeluk' zijn broertje wakker maakte. Waardoor de jongste door gebrek aan slaap nog driftiger werd dan normaal :# Inmiddels zijn ze al een stuk groter, maar nog steeds blij met hun eigen plekjes. Nog een tip: laat naar bed, dan zijn ze heel moe en slapen ze als een roosje.  :Z
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2015, 09:08:30 pm »

Was even bang dat je nog zou zeggen je komt Olaf vast wel tegen  :#

Hahaha, zou niet durven!! Dan lopen we de lekkere (aardappel)pannenkoekjes mis!  :# :#
Gelogd

miepje1984

  • Gast
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2015, 11:18:30 am »

haha wat grappig om te lezen al die reacties. en ja idd een kindercamping is voor (stuiterende) kinderen, ik heb gewoon een nare ervaring gehad met de jongste, het was s'nachts ook snikheet in de caravan, ze sliep nog in een rieten mandje op het keukentje, en s'nachts bleef ze maar huilen!!!!! ik hoor het nu nog. En dan die blikken van je buren smorgens  :(  maar goed, ik wil gewoon kamperen, we hebben een vouwwagen op het oog, eerst wat proberen, het is een Jamet Montana, heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Bedankt voor alle tips! ben een stuk verder op weg geholpen, bedankt!

Wat zijn jullie ervaringen met de schatberg?
Gelogd

miepje1984

  • Gast
Re: hoe wat waar kamperen met 3 kinderen, welke camping?
« Reactie #14 Gepost op: april 17, 2015, 11:47:39 am »

heb net even gekeken naar camping de paal, dat is een leuke camping zeg!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal