Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: weer of geen weer? En wat dan wel.  (gelezen 1529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

postmasters

  • Gast
weer of geen weer? En wat dan wel.
« Gepost op: april 28, 2015, 08:43:39 pm »


Hallo allen,
voordat ik ver ga rijden om te kijken naar een vouwwagen hier eerst even de vraag of iemand weet wat dit is. Iemand enig idee? Het lijkt weer maar volgens de verkoper is dit niet zo.

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2015, 08:46:33 pm »

Wat is het volgens de verkoper dan wel?

Welk deel van de tent is het en is het overal hetzelfde? Heeft wel weg van weer, maar in combinatie met iets anders. Harsplekjes of zoiets.
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2015, 08:51:31 pm »

Volgens verkoper is het omdat de tent onder naaldbomen gestaan heeft. Zit over hele voortent en is vooral van binnenuit te zien. Hij heeft het van te voren aangegeven en ik heb om een foto gevraagd die keurig aangeleverd is. Was wat heftiger dan ik dacht. Maar daar is de prijs op zich ook naar.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2015, 08:54:28 pm »

Zat ik er niet ver naast. Dan is de vraag...wat voor klapper is het, welk jaar, de prijs en ben je dat er dan bereid voor te betalen. Maar wel met gevolg dat je waarschijnlijk niet zo heel lang plezier van de klapper hebt. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2015, 11:17:06 pm »

Het ziet eruit als spetters maar ik vind het lastig beoordelen aan de hand van een foto. Bij twijfel zou ik  hem dan in het "echt " willen zien of er van afzien. Succes
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.340
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2015, 11:55:25 pm »

Naaldbomen kunnen inderdaad viezigheid lekken, beetje stof erbrij en hupsakee. Ik vind de plekjes te rond om het voor weer door te laten gaan.

Het zou dus best heel goed kunnen dat het alleen maar vlekken zijn. ik weet niet wat het met het doek doet. Eigenlijk zou je dat eens bij een tentenmaker of vouwwagendealer na moeten vragen. in hoeverre kan dit van invloed zijn op de waterdichtheid van het doek.  mss is het zlefs wel zo dat na een paar fikse buien en wat zon het meeste gewoon weer weg is.

Als de prijs je naar de zin is, zou het mss juist wel een reden zijn om te gaan kijken.
Gelogd
Adventure Awaits

Mieke

  • Gast
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2015, 08:01:20 am »

Dit lijken mij ook geen weervlekken. Weervlekken zijn meestal grillig van vorm en toch enigzins minder hevig van kleur. Mij lijken het ook eerder spatvlekken. Mij zou het niet storen als het niet aan de kwaliteit of waterdichtheid van het doek doet.

Spatvlekken van olie of vet zou ik niet graag hebben maar modder of hars is dan weer niet echt een probleem. Gaan kijken is de enige oplossing.
Deze lijken wel op een gekke plek te zitten voor harsvlekken, hars valt uit een boom, dus uit de hoogte, deze zitten aan de zijkant onderaan en zijn vrij groot zo te zien.

Wij hebben ook op gans onze tent gele (kleine) stippen van onder bomen te staan. Sommige zeggen luizenpoep andere hars. Ik gok op de luizen. Maakt niet uit er is nog geen spat regen in onze tent gekomen en het doek is er niet minder stevig op geworden.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2015, 10:59:55 pm »

Lijkt idd geen weer.

Als het harsplekken zijn zou er wel kunnen gaan lekken.
Ook olie houdende producten zijn funest voor tentdoek.

Maar zoals poldertoerist al zegt misschien is het onschuldig en na een paar goede regen buien weer weg.

Ook ik zou er toch eens een nachtje je goed over slapen
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2015, 12:44:51 pm »

Je schrijft dat het de voortent is. Als deze los (2ehands) is te krijgen, dan is het probleem/gok al kleiner, als dat het vast zit aan de wagen. Als de prijs daar al rekening mee houdt, dan is het naar mijn idee helemaal geen probleem.
Daarnaast denk ik dat je bij bezichtiging snel kunt zien of het van buiten komt, en dus aan de binnenkant van het doek beduidend minder aanwezig is (harsplekken) of dat het door het hele doek heen zit en aan beide kanten ongeveer hetzelfde uitziet en muffig / gronderig ruikt (weerplekken).
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: weer of geen weer? En wat dan wel.
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2015, 04:03:00 pm »

Bedankt voor al het meedenken allen. Ik heb het uiteindelijk niet meer gedaan. Ik vond het risico te groot en mijn budget is wat verhoogt.
Het was een Holtkamper Flyer. Nu ik heb gezegd dat ik niet kom staat hij voor nog goedkoper op Marktplaats en de verkoper heeft er nu de zelf de foto bij gedaan.
Dus als iemand toevallig op zoek is naar een goedkope Flyer uit 1998 en wel het risico kan/wil nemen: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m919138792-holtkamper-flyer-expedition.html


Ik vond vooral het idee dat het aan de binnenkant in de hele voortent zit niet prettig. Na wat zoeken op engelse sites kwam ik toch wel wat schimmelplekkenfoto's tegen waarbij de schimmel echt ronde zwarte stippen veroorzaakt. Maar misschien is het wel gewoon OK en dan heb ik pech. Ook het idee dat het een handelaar is en ik niet precies weet wat de geschiedenis is vind ik persoonlijk gevoelsmatig niet prettig.

Morgenmiddag bij een andere Flyer kijken en hopelijk de koop afmaken!
groeten,
Postmasters

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal