Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Koelkast aan het zoeken  (gelezen 17570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #30 Gepost op: juni 26, 2015, 12:26:40 am »

Ik ben ook nog aan het rondkijken voor een koelkast en opzich lijkt de Mobicool B40 mij een prima keuze. Ik lees wel vaak dat hij erg groot/lomp is en dat men problemen heeft de koelkast in de auto kwijt te raken.

Wij hebben een VW Passat sedan, opzich geen kleine kofferbak maar doordat het een sedan is, is de toegang tot de kofferbak wel beperkt. Iemand ervaring of dit gaat passen? Het zou erg zonde zijn als zo'n toch relatief dure aankoop niet in de kofferbak past :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #31 Gepost op: juni 26, 2015, 07:52:43 am »

Let ook op het gewicht. Een absorptie weegt al snel 16/17 kg. Geen idee wat een compressor weegt. I.v.m. je rug. een sedan moet je raar in bukken om iets kwijt te raken of te pakken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #32 Gepost op: juni 26, 2015, 08:11:18 am »

De B40 is een prachtig ding maar zwaar (ik denk ook rond de 20 kg, en als ie vol is natuurlijk nog veel meer) en het geluid valt ons ook wat tegen. Bij ons staat ie een eind weg en heb ik er geen last van maar bij een vaste keuken waar je er bijna bovenop ligt zou ik m niet willen hebben. Ik heb nog een compressiekoelkastje, zo'n mini-tafelmodel en die is wel muisstil, dus het kan wel.

Ik heb overigens de indruk dat het ook aan ons exemplaar kan liggen, ik heb kritisch naar het showmodel geluisterd dat bij De Wit aan het draaien was en vond toen het geluid erg meevallen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #33 Gepost op: juni 26, 2015, 11:24:34 am »

Onze mobicool compressor koelkast hoor je absoluut niet.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #34 Gepost op: juni 26, 2015, 11:42:35 am »

Let ook op het gewicht. Een absorptie weegt al snel 16/17 kg. Geen idee wat een compressor weegt. I.v.m. je rug. een sedan moet je raar in bukken om iets kwijt te raken of te pakken.

doe daar voor de C40 nog maar 5 kilootjes bij. Dat ding is echt serieus zwaar. Volgens mij heeft een passaat nog een hoge tildrempel. dat is met er inzetten niet zo'n punt maar met er uit halen wel. (zeker als je ook nog wat in hebt zitten) pak eens een doos maak die op maat ( 52 x 51 x 45 cm) en kijk eens of je die rechtop in je auto kunt krijgen.
Gelogd
Adventure Awaits

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #35 Gepost op: juni 26, 2015, 01:11:08 pm »

Dat gewicht kom ik wel overheen. Ik denk inderdaad dat ik maar een soort van mal moet maken om te passen.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2015, 01:53:54 pm door Wanderer200 »
Gelogd

manon1965

  • Gast
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #36 Gepost op: juni 26, 2015, 03:16:52 pm »

Deze koelbox stond hier nog bij de Aldi voor 159 EURO maar durfde het niet zo goed aan. (onbekend merk?)
(plaatje is van een oude aanbieding)
Gelogd

canoy

  • Gast
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #37 Gepost op: juni 27, 2015, 09:06:24 am »

Wij hebben gewoon een (tweedehands) kleine Zanussi koelkast gekocht. Past helaas net niet in de disselbak (zoals ik gehoopt had), maar onze achterbak van de auto is groot zat.......en de koelkast ideaal!
Wij hadden eerst een absorptie coolbox van elektrolux en werkte prima. Alleen vonden wij het niet fijn dat als je iets pakte dat er of iets omvalt of dat je net iets onderin moet hebben dus eerst alles eruit moet halen. Daarom aantal jaar geleden ook een kleine koelkast van zanussi gekocht. Het voordeel is dat hij groter is en er zit een vriesvakje in zodat he ijsjes of koelelementen kunt invriezen. Bij ons past hij ook alleen in de auto maar is prima te doen.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #38 Gepost op: juni 27, 2015, 09:36:20 pm »

Vandaag getest met een doos maar een B40 past inderdaad niet door de kofferbak opening!

Dat wordt zoeken naar eenndisselbak die groot genoeg is...
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #39 Gepost op: juni 28, 2015, 02:56:39 pm »

Wij hadden eerst een absorptie coolbox van elektrolux en werkte prima. Alleen vonden wij het niet fijn dat als je iets pakte dat er of iets omvalt of dat je net iets onderin moet hebben dus eerst alles eruit moet halen. Daarom aantal jaar geleden ook een kleine koelkast van zanussi gekocht. Het voordeel is dat hij groter is en er zit een vriesvakje in zodat he ijsjes of koelelementen kunt invriezen. Bij ons past hij ook alleen in de auto maar is prima te doen.

Ja, dat was ook mijn idee! En dat íe onderweg niet koelt maakt me niets uit, we hebben vakantie, kopen onderweg wel iets koels als we daar trek in hebben  :). En idd een paar ijsjes in het vakje maakt de kids ook weer blij (dat is zo handig tegenwoordig met die ijslollies in zakjes, weinig ruimte hoop dankbaarheid van de kids haha).
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #40 Gepost op: juli 26, 2015, 07:40:55 pm »

Is zo'n "gewoon" koelkastje een compressor model of koelt deze maar tot een bepaald aantal graden onder de omgevingstemperatuur ??
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #41 Gepost op: juli 27, 2015, 08:08:43 am »

Ondertussen ergens opgezocht en blijkt Thermo elektrisch te zijn. Zal nog effe verder moeten zoeken.
Gelogd

canoy

  • Gast
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #42 Gepost op: juli 28, 2015, 07:59:17 am »

Gewone koelkast is met compressor. Koelt gewoon door. Bij ons tot 40 graden in de tent altijd goed gedaan.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #43 Gepost op: juli 28, 2015, 09:03:03 am »

Ik merkte ook wel veel verschil per camping. Op de campings met 10A deed onze koelkast het aanmerkelijk beter dan de campings die slechts 3A leverde.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Koelkast aan het zoeken
« Reactie #44 Gepost op: juli 30, 2015, 09:22:48 pm »

Dat zou niet uit mogen maken. Maar een spannings tekort evt wel.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal