Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen  (gelezen 3425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juliajerome

  • Gast
Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Gepost op: mei 31, 2015, 12:23:41 pm »

Wij hebben een fijne vouwwagen namelijk de cabanon concorde.. Super als je 2 weken ergens staat. Ruim.. comfortable.. maar het ding is niet snel op te zetten of af te breken.
Ik vroeg me af wat jullie doen als het mooi weer wordt en je een weekend wilt kamperen. Hebben jullie naast je vouwwagen ook nog een tent voor de korte vakanties?
Het lijkt me ook super (en goedkoper dan hotel) voor die enkele doorreisovernachting die je hebt op weg naar een verre bestemming in de zomervakantie.

Baal dr een beetje van.. want manlief zegt.. 'nu hebben we onze 3p tent (van vroeger nog) .. een vouwwagen.. en dan wil je ook nog een 6 persoons tent kopen???'
Ja eigenlijk wel. Want nu kunnen we nog niets als het een weekend mooi weer is. Onze kinderen zijn helaas nog te jong om ze een apart tentje te geven.

Hoe pakken jullie dit aan? Wij willen toch wel iets met 3 compartimenten. En ja ik weet dat een snelklapper misschien nog wel het meest ideaal is.. maar daar hebben we nu geen budget voor en bovendien kun je met een losse tent ook nog eens makkelijk fietsen achterop de auto meenemen. Ook leuk voor een tripje in Nederland..
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2015, 12:29:24 pm »

Kun je niet de luifel aan de wagenbak ritsen?
Scheelt voortent opzetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2015, 12:32:56 pm »

Zo min mogelijk mee nemen.

Als we 2 weken weg gaan slepen we best een boel mee.
Alleen het hoog nodige gaat mee voor een weekend.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

juliajerome

  • Gast
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2015, 12:36:13 pm »

De luifel aan het slaapgedeelte kunnen koppelen zou ideaal zijn. Ook al eens aan gedacht en geprobeerd... maar dat gaat niet. Je kunt het nergens aan bevestigen helaas. Droom wel eens van andere tentstokken die veel lichter zijn en sneller te handelen.. maar denk niet dat dat bestaat. Onze zijn staal en een hoop werk met opzetten.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2015, 12:37:32 pm »

En een tarp als luifel direct aan de bak?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2015, 12:54:11 pm »

En een tarp als luifel direct aan de bak?
Ik heb ook wel eens een partytent als luifel gezien.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2015, 03:59:13 pm »

Je geeft aan dat een snelklapper het meest ideale is, maar dat je met budget zit. Hangt er vanaf! Mijn budget is zeer minimaal, maar heb mijn Roadmaster verkocht en voor dat geld een Camp-let gekocht. Het is gewoon goed rondkijken en bedenken wat je voor je eigen klapper wil hebben indien je die verkoopt.

Ik had een extra tent voor onderweg als mijn eindbestemming(Spanje) bij mijn buren in huis was, maar nu ik mijn klapper mee neem naar de eindbestemming zet ik op doorreis mijn klapper op. Heb ik overigens vorig jaar met de Roadmaster ook gedaan. Met alleen de luifel, maar dat wordt dus lastig bij jullie.

@Olaf, partytent als luifel is leuk. Maar je moet weer ontzettend veel mee nemen.

Een tarp is dan het meest logische.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2015, 06:27:58 pm »

Voor 1 overnachting zetten wij alleen het slaapgedeelte op. Bij een weekeindje hangen we de tarp er overheen, maar alleen als het nodig is ivm het weer.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2015, 07:06:43 pm »

Ik zag een keer dat mensen met een enorm grote tent een pop-up tentje bij zich hadden voor laatste dag. Vond ik zelf wel handig. Kan je alles al inpakken en laatste nachtje (of op doorreis) gezellig bij elkaar.

Zelf heb ik een makkelijke klapper, dus  paar uurtjes rijden per dag en lekker vouwwagen opzetten op doorreis.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2015, 07:32:07 pm »


Ik vroeg me af wat jullie doen als het mooi weer wordt en je een weekend wilt kamperen. Hebben jullie naast je vouwwagen ook nog een tent voor de korte vakanties?


Je noemt precies de reden waarom wij de tent verruild hebben voor een vouwwagen....  :>

Wij gaan dus van februari tot en met november op stap met de klapkar, iets wat met onze tent nooit gelukt was.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2015, 07:47:37 pm »

Je noemt precies de reden waarom wij de tent verruild hebben voor een vouwwagen....  :>
Hier ook om die reden vouwwagen ipv tent :J Wel een maar... Als we op doorreis zijn naar een verre bestemming durven wij wel in een hotel overnachten. De vermoeidheid van het rijden heeft ons geleerd dat we beter af zijn in een hotel als we geen twee nachtjes kunnen staan.
Terug naar een tent voor een weekendje daar zie ik het nut niet van in.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2015, 08:49:27 pm »

Ik zag een keer dat mensen met een enorm grote tent een pop-up tentje bij zich hadden voor laatste dag. Vond ik zelf wel handig. Kan je alles al inpakken en laatste nachtje (of op doorreis) gezellig bij elkaar.


Dat zou in ons geval betekenen dat we ook nog voor alle drie slaapmatjes en slaapzakken mee zouden moeten nemen. Is het meteen niet meer zo praktisch.

Hier ook om die reden vouwwagen ipv tent :J Wel een maar... Als we op doorreis zijn naar een verre bestemming durven wij wel in een hotel overnachten. De vermoeidheid van het rijden heeft ons geleerd dat we beter af zijn in een hotel als we geen twee nachtjes kunnen staan.
Terug naar een tent voor een weekendje daar zie ik het nut niet van in.

Doen wij inderdaad ook. Gewoon in een low-budget hotel (meestal zo'n 45 euro met z'n drietjes, incl. eenvoudig ontbijt). Aankomen, slapen, ontbijten, vertrekken. Ideaal voor ons.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

muis

  • Gast
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2015, 09:23:27 pm »

Voor een weekend weg zette wij onze conway eerst volledig op, later hebben we een aanpassing gemaakt zodat de luifel toch aan de wagenbak kon.  Het klopte niet helemaal meer maar het kon wel.  De conway  is te vergelijken met de Cabanon.  Heb je haakjes aan de buizen die je aan het frame hangt?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2015, 09:27:53 pm »

Wij gebruiken voor een weekendje (1 nacht) gewoon de vouwwagen.

Tijdens een lange reis stoppen we max. rond 16.00 en gebruiken ook de vouwwagen.
En omdat we tijdig stoppen kunnen we uitgebreid rusten.
Slaap in het grote lange bed beter dan de hotel bedjes die voor mij vaak veel te kort zijn.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Weekend kamperen.. of reisovernachting met vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2015, 09:54:14 pm »

Wij gaan graag een weekeinde weg met de vouwwagen! In het begin zetten we dan ook de hele voortent op maar inmiddels is onze manier van kamperen wel iets veranderd en zetten we voor een overnachting of een weekeind alleen een luifel aan de wagenbak.

Ik denk dat je je moet afvragen of je de voortent veel gebruikt en anders evt een universele luifel of trap of voor de wagenbak zou voldoende kunnen zijn.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal