Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lus grondzeil kaduuk  (gelezen 1070 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Lus grondzeil kaduuk
« Gepost op: juni 06, 2015, 04:22:04 pm »

Goed. Lesson learned. Als je met 32 graden je vouwwagen opzet en je grondzeil uit luiheid vastzet met slechts vier lange pennen en in de nacht zakt de temperatuur met 15-20 graden, dan krimpt je grondzeil door de koudeval en je doek door de regen en dan begeeft een grondzeil-lus het.
Da's geen probleem als het een lus aan de zijkant is, maar de krachten komen nu eenmaal vrij op de hoekpunten. En die lus is toch belangrijk voor het vlak krijgen van je grondzeil en het mooi staan van je tent.
Iemand dit al eens aan de hand gehad? Valt dit goed te repareren?
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2015, 04:24:05 pm door Frankie »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Lus grondzeil kaduuk
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2015, 04:43:31 pm »

Ai da's pech. Ik denk dat een doe het zelf reparatie niet meevalt. Ik zou even bij een zeil of tentenmaker te raden gaan.
Wij hebben elastieken door de lussen zitten. Dat vinden we beter werken als de grond niet vlak is. Maar ik heb nu nog een voordeel ontdekt ...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Lus grondzeil kaduuk
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2015, 04:50:29 pm »

Ik zat te denken om er een musketonhaak of een kettingschakel tegenaan te leggen en het hele pakketje dan netjes strak met ijzergaren te omwikkelen en dan in lijm te dopen. Dat zal misschien wel lukken, maar ik vraag me af of er nog een 'koninklijke weg' mogelijk is en of iemand dat al eens heeft gedaan c.q. laten doen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal