Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Dekbed of slaapzak?  (gelezen 5440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2015, 09:19:04 am »

Altijd slaapzakken gebruikt. Maar afgelopen Hemelvaart voor het eerst een oud afgeschreven dekbed mee gehad als proef. Heerlijk, geen getrek en gewurm meer. Word niet wakker als de partner zich omdraait of uitstapt. Gaan alleen nog 1 of 2 slaapzakken mee als noodvoorziening. En vergelijking met een cara dinges is wat scheef. Als je wilt kreperen doe je dat in een tent. Heb je een vouwwagen dan wil je al luxer, dus niet klagen over wel of geen dekbed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2015, 09:23:14 am »

Altijd slaapzakken gebruikt. Maar afgelopen Hemelvaart voor het eerst een oud afgeschreven dekbed mee gehad als proef. Heerlijk, geen getrek en gewurm meer. Word niet wakker als de partner zich omdraait of uitstapt. Gaan alleen nog 1 of 2 slaapzakken mee als noodvoorziening. En vergelijking met een cara dinges is wat scheef. Als je wilt kreperen doe je dat in een tent. Heb je een vouwwagen dan wil je al luxer, dus niet klagen over wel of geen dekbed.
Helemaal mee eens de ene vind een slaapzak prettig en de ander een dekbed m.a.w. er is geen standaard voor een klapper ondervinding is de beste leermeester
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2015, 10:27:33 am »

Wat een hoop reacties! Leuk om te lezen hoe iedereen het aanpakt. Mijn conclusie: voor de kinderen een slaapzak kopen. Voor ons het dekbed en dan op zoek naar een systeem waarmee je het dekbed vacuüm kan zuigen.
Dank voor jullie reacties!
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2015, 01:54:00 pm »

« Laatst bewerkt op: juni 16, 2015, 01:56:18 pm door vic36shorty »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2015, 02:20:10 pm »

Ik blijf bij mijn zelfde idee dan vorig jaar. Kinderen gebruiken hun slaapzakken, die ze open of toe gebruiken zo ze wensen. Ze hebben wel een onderlaken over hun SI matje. Dus als de slaapzak open is gebruiken ze deze als een deken.
Wij lakens en ouderwetse dekens. Dekens zijn platter dan donsdeken, we hebben er twee bij. Is het kou leggen we er eentje bovenop.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2015, 05:50:00 pm »

Wij hebben slaapzakken voor ons en de kinderen. Wij hebben wel de XXL versie van Coleman, van 1.00 breed en 2.20 lang. Deze ritsen we meestal gewoon helemaal open. De onderste liggen we op en de bovenste gebruiken we als deken. Wanneer het echt koude nachten zijn, ritsen we ze aan elkaar, doordat ze zo groot zijn, heb je geen opgesloten gevoel. Ook hebben we nog een aantal fleece dekentjes bij ons. Zij zijn erg klein om mee te nemen, maar geven net dat beetje extra warmte als het nodig is.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2015, 07:10:16 pm »

Slaapzakken, heerlijk. Twee slaapzakken aan elkaar ritsen, gezellig en lekker warm. En heerlijk praktisch, bij koude voetjes ;).
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2015, 07:14:13 pm »

Slaapzakken, heerlijk. Twee slaapzakken aan elkaar ritsen, gezellig en lekker warm. En heerlijk praktisch, bij koude voetjes ;).
Ho ho dat van die koude voetjes ben ik het NIET mee eens dat kan ook bij een dekbed en dan vooral van mijn wederhelft ibbeltje grrrrr  's winters lig je net lekker warm komen er twee IJSKLOMPJES tegen je aan Brrrrrrrr das erg koud
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2015, 07:19:25 pm »

Liefde is...  haha.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2015, 10:56:07 pm »

alle bei, we hebben meestal beiden mee, kids sowieso in een slaapzak, en wij onder een dekbed, met als het echt koud is een slaapzak er over heen. We hebben dunne syntetische dekbedden en dat bevalt prima. Vrouwlief heeft vaak een extra dekentje maar dat is een koukleum....
Ik slaap ook onder een laken prima
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2015, 10:57:06 pm »



Coleman hampton 210 forest, heb het even nagekeken. Deze zijn 200x210 en zijn in de zak 40x30x20 dus compact mee te nemen. Niks te vacuumzak.
Lekker zacht en warm. Wij hebben er 2 en ritsen de onderkant vast zodat onze voetjes lekker samen blijven ondergedekt.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #26 Gepost op: juni 16, 2015, 10:59:37 pm »

Ho ho dat van die koude voetjes ben ik het NIET mee eens dat kan ook bij een dekbed en dan vooral van mijn wederhelft ibbeltje grrrrr  's winters lig je net lekker warm komen er twee IJSKLOMPJES tegen je aan Brrrrrrrr das erg koud
Hmmm geef haar eerst eens een  jutter, daar wordt ze goed warm van.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2015, 11:13:38 pm door Paulvh »
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #27 Gepost op: juni 22, 2015, 10:45:17 pm »

We hebben voor de kinderen een paar jaar terug direct goede slaapzakken van dewaard / liede gekocht. Gruwelijk duur vonden wij maar goed, het waren volwassen slaapzakken dus ze kunnen er nog wel een aantal jaren en schoolkampen mee vooruit zeg maar....

Zelf hebben we jaren onder ons eigen dekbed geslapen, maar vooral in de bergen merkten we dat het soms toch net te koud kon zijn en het dan toch minder aangenaam was. Het lijkt wel of optrekkende kou toch makkelijker onder het dekbed kan komen. Dit jaar daarom ook voor ons zelf dezelfde slaapzakken als die van de kids aangeschaft en in de afgelopen mei vakantie de koudste nacht glansrijk doorstaan. Dat was met ons dekbedje echt niet gelukt.

Wij ritsen die twee slaapzakken van ons aan elkaar en aan mijn kant heb ik het grootste deel wel open omdat ik wel iets van vrijheid wil kunnen voelen. Nadeel vind ik ook dat je toch in het midden de rits kunt voelen bij het aan elkaar ritsen.

Deze zomer gaan we (hopelijk) ervaren hoe het slaapt met plus 20 graden in de zwoel zomernacht en dan weten we denk ik zeker wat (voor ons) beter is  :zw

Mijn persoonlijke conclusie is dat een dekbed een stuk voordeliger zou kunnen zijn als twee extra slaapzakken. Wat dan een extra voordeel is, is dat als wij midden in de nacht thuis komen ons lekkere schone bedje al helemaal klaar staat en we kunnen proberen de zwoele nachten thuis weer over te doen  :H
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #28 Gepost op: juni 22, 2015, 11:27:20 pm »

Hmmm geef haar eerst eens een  jutter, daar wordt ze goed warm van.

Die heeft hij vast zelf opgedronken!!!  :# Maar dan zou hij die koude voeten niet meer moeten voelen hahaha.

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Dekbed of slaapzak?
« Reactie #29 Gepost op: juni 22, 2015, 11:42:52 pm »

Die heeft hij vast zelf opgedronken!!!  :# Maar dan zou hij die koude voeten niet meer moeten voelen hahaha.
Hmmmm het was ook een fles die bij zijn naam past  :), dus vrees dat ie leeg is. ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal