Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring rijden met vouwwagen  (gelezen 3728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CarrieHB

  • Gast
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2015, 09:34:07 pm »

De persoon die het zei heeft een nare ervaring met rijden met een aanhanger. Was tegen het einde van de terugreis bij een stoplicht op verkeerde weghelft beland en wilde corrigeren door achteruit te rijden en vergat daarbij de aanhanger. Is toen haaks op de auto komen te staan. Kar total loss en de auto enorme schade.
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2015, 10:28:40 pm »

Tja is dat niet met alles?? vb. De Jef koopt een Citroen en heeft er elk jaar kosten en miserie mee... Zijn advies: 'Koop nooit een Citroen'. De Jos heeft ook een Citroen en rijdt hier al jaren mee en nog nooit problemen gehad...Zijn advies: 'Koop een Citroen'

Persoonlijk kan ik zeggen, ik rijdt zowat met vanalles. R.Master bestelwagen met dubbelasser, R.Traffic, caravan, aanhangwagen, thule bagagedrager/fietsdrager, met de fiets:) En natuurlijk nu met een vouwwagen. Nu heb ik daar nog geen 1000den km mee gereden maar ik moet zeggen het rijdt de max. Het volgt aangenaam, het trekt en sleurt niet aan je auto zoals een caravan dat doet. Je hebt nog aangenaam reactievermogen met je wagen (mijn kia 1.4benzine ook nog) Het is niet windgevoelig. De zeelandbrug met winden en een caravan van 360kg waren mijn Kia teveel om nog 80km aan te houden. Ook moet ik goed men baan zien te houden.
Je moet natuurlijk rekening houden dat er wat aan je auto hangt en je defensief rijden wat opvoeren zodat je op je verkeer kan anticiperen en zo tijdig kan reageren. Achteruitrijden met een aanhanger of zelfs bagagedrager vraagt gewoon oefening, hoe meer je dit doet hoe vlotter het gaat. Het is kwestie van even juist aan te leren. En het is ook iets waar je terug moet inkomen na een lange tijd het niet meer te doen.

Tip: achteruit met een aanhanger/vw/caravan. Draai rustig met je stuur, doe geen bruuske bewegingen en rij traag achteruit.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2015, 10:29:10 pm »

Lijkt mij meer iets dat diegene zichzelf zou moeten verwijten, verkeerde weghelft, in de paniek vergteten dat er nog iets achter de auto hangt....
Als zoiets gebeurt ligt het echt niet aan de aanhanger.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2015, 06:25:07 am »

wij hebben ook nog nooit met iets gereden wat achter de auto hangt.
Maar het lijkt mij niet eng, heb met van alles al gereden wat met een B rijbewijs mag van kleine auto's tot grote verlengde bussen en bak wagens.
Maar het zal toch wel anders zijn even wenen en dan is het lijkt me de normaalste zaak van de wereld.

Groetjes Martijn en Marleen
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2015, 07:48:54 am »

Stelt echt niets voor. Vooruit gaat vanzelf vw volgt.
Achter uit voor sommigen onder ons misschien iets lastiger, maar is goed te doen. Je kunt hem desnoods ook afkoppelen en omdraaien zo zwaar zijn ze ook weer niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2015, 06:42:04 pm »

De persoon die het zei heeft een nare ervaring met rijden met een aanhanger. Was tegen het einde van de terugreis bij een stoplicht op verkeerde weghelft beland en wilde corrigeren door achteruit te rijden en vergat daarbij de aanhanger. Is toen haaks op de auto komen te staan. Kar total loss en de auto enorme schade.
Dit klinkt als iemand die doodmoe was en niet meer helder dacht. Als je achteruit rijdt zie je meteen beweging, ook al ben je vergeten dat de kar erachter hangt. Puur aan de persoon in kwestie te wijten en niet aan de aanhanger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2015, 07:49:17 pm »

Vroeger waren de klappertjes voorzien van kleine smalle bandjes en ontbraken schokdempers. Dat rijdt niet al te best een met een beetje mazzel haalde je de bestemming zonder klapband.

Die tijden liggen gelukkig ver achter ons en een moderne vouwwagen heeft dan ook een prima wegligging en door een oplooprem neemt dit nog verder toe.

De zwakste schakel zit dus echt achter het stuur en rust en kalmte zal je meestal redden. Het achteruit rijden is te leren, vooruit rijden is eigenlijk nooit een probleem.

De moderne techniek kan je tegenwoordig redden... Er zijn auto's die het achteruit rijden voor je doen met behulp van de parkeersensoren en aangepaste inparkeersoftware.
Gelogd

manon1965

  • Gast
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2015, 07:58:23 pm »

Ik ben vrouw en rijdt in een fiat doblo. 4jaar terug voor het eerst met een oude jamet er achter gereden in nederland. Eerste keer ff spannend, tweede keer nam de spanning al af. Je voelt hem idd amper achter de auto aanhobbelen en die extra lengte viel ook best mee. Goeie spiegels doet de helft. 2 jaar geen vouwwagen gehad en sinds kort zelf zelf een jametic gekocht en opgehaald en naar de stalling gebracht. Gewoon even oefenen dan went het vanzelf. Ow en achteruitrijden dat vergt hier nog ff oefenen haha
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2015, 08:36:22 pm »

De persoon die het zei heeft een nare ervaring met rijden met een aanhanger. Was tegen het einde van de terugreis bij een stoplicht op verkeerde weghelft beland en wilde corrigeren door achteruit te rijden en vergat daarbij de aanhanger. Is toen haaks op de auto komen te staan. Kar total loss en de auto enorme schade.

Dat is naar voor die persoon, maar geen reden om een ander af te raden met een aanhanger te rijden.
Lijkt er meer op dat die persoon zeer angstig is.

Gewoon doen hoor! Ik zie het al voor me dat iemand dat tegen mij zegt, zou ik niet meer op vakantie kunnen!
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2015, 09:59:44 am door Yolanda »
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Ervaring rijden met vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: juni 18, 2015, 09:05:12 am »

Ook een vrouw, ik trek mijn vouwwagen overal naartoe. Hij heeft net een onderstel beurtje gehad en dat is te merken; het geheel aan elkaar remt prettiger.
Wat ik wel fijn vindt is zelf nalopen of ik alles goed vastgedraaid heb voordat ik ga rijden, dan zit ik rustiger.
En, ik stop ieder uur bij een tankstation, ff benen strekken en wagen rondje lopen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal