Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Beveiliging vouwwagen diefstal  (gelezen 4323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CarrieHB

  • Gast
Beveiliging vouwwagen diefstal
« Gepost op: juni 28, 2015, 07:36:53 pm »

Hallo allemaal,
Binnenkort krijgen wij onze vouwwagen en daarbij wordt een disselslot geleverd. Wat voor maatregelen kan je nog meer bedenken tegen diefstal? Een wielklem kan volgens onze leverancier niet op deze wagen. Dan dus maar kettingsloten extra  ofzo? En hoe beveiligen jullie de reeds ingepakte bagage wanneer deze in de wagen ligt? Onze wagen zal alleen een afdekzeil hebben dus je komt makkelijk bij ingepakte baggage. Lijkt me best een punt als je de avond voor vertrek al wil inpakken en je wagen vanwege de woonsituatie op de openbare weg moet staan OF bij een overnachting in een hotel onderweg.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
groeten!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2015, 08:27:50 pm »

Als een wielklem niet mogelijk is zou ik inderdaad een zeer zwaar kettingslot (zoals motoren dat hebben) overwegen, om de dissel daarmee aan een lantaarnpaal te koppelen.
Eén van de belangrijke diefstalbeveiligingen is tenslotte wat de politie in ambtelijke taal wel noemt: 'bevestigen aan de vaste wereld'.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2015, 08:32:05 pm »

Hoi

Bij onze Roadmaster zat deze slot er op.
Als je de vouwwagen op de kogel hangt kan dit slot gewoon gebruikt worden gaat onder je kogel kunnen ze hem er nooit afhalen.
Staat hij los dan kunnen ze hem door dit slot ook niet aankoppelen erg fijn

Groetjes Martijn en Marleen
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2015, 08:49:12 pm »

Wij doen  het disselslot erop en op de keuken en disselbak  een hangslotje.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2015, 10:22:11 pm »

De wijze waarop je de wagen wegzet is dé beste beveiliging. Zorg dat de klapper zo min mogelijk bereikbaar is! Zet hem aangekoppeld aan de auto in een hoek met bebouwing/ bossage's e.d. Als je er dan ook nog een disselslot opzet maak je het nog lastiger, en het boeventuig zit niet te wachten op lastig.

Een wielklem is leuk, weegt veel te veel en je hebt er tijdens de vakantie helemaal niks aan. Daarnaast is het maar 1 hindernis naar victorie dus......

Tip 1: Zet de combinatie auto+klapper niet zo weg dat het de volgende dag lekker makkelijk wegrijden is, maar zo lastig mogelijk om gejat te worden!
Tip 2: De waarde van bagage is 9 van de 10x niet genoeg om het boeventuig over de streep te trekken, laat dat dus ook zien aan het gespuis: dash-board kastje open, geen afdekzeiljes in de kofferbak etc etc.
Tip 3: 1 hindernis is niet genoeg, gebruik meer dan 1 hindernis om te laten zien: die van mij ga je niet jatten! Een disselslot met een handremslot en/ of sluurslot is meer waard dan een wielklem. Maar overdrijf niet!

Maar vooral: slaap lekker!

Bedank vooraf: jouw auto is meer waard dan een klapper of de bagage. Dus wat is meer interresant????

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2015, 12:46:40 pm »

Wij hebben de luxe van een garage bij ons huidige huis. Bij ons vorige huis zetten we de wagen op een boom-plek: een iets smaller parkeervak achter een boom. Disselslot erop, min auto er strak tegenaan. De kar is dan alleen weg te halen door de boom om te zagen... Wij vermoeden dat we daar wakker van worden.

Onderweg: Aangekoppeld laten zitten, met disselslot. Omdat ment eventueel de keuken kan openen, rijden we het geheel tot vlak bij een muur/hek. Slaapzakken/matjes die op de keuken liggen halen we onder het zeil uit.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2015, 02:03:05 pm »

Wij zijn (kennelijk) altijd tamelijk zorgeloos geweest als het om dieftsal van (of uit?) de vouwwagen gaat.
Ook nu nog.
Ik ben dan ook erg benieuwd of er forumleden zijn die daadwerkelijk slachtoffer van een dergelijke diefstal zijn geweest.
En dan niet alleen thuis, maar ook onderweg, of op de camping.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2015, 02:04:45 pm »

Wij zijn tot op heden geen slachtoffer geweest. Maar ik slaap lekkerder als ik weet dat ik het redelijke heb gedaan om diefstal te voorkomen. Het kan je vakantie aardig verpesten...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2015, 02:14:15 pm »

Natuurlijk, maar als het (bijna?) nooit gebeurd, dan slaap ik ook al een stuk geruster.....
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2015, 02:41:01 pm »

Wij zijn tot op heden geen slachtoffer geweest.

Wij ook niet. Maar wel eens na aankomst bij een tussenstop (hotel) het hangslot van de disselbak kwijt geweest. Open parking, in het half donker op een terrein met grind in diverse kleuren.
Er liggen geen financieel enorm kostbare spullen in, maar toch. Uiteindelijk van het hotelpersoneel een hangslot gekregen. Overigens bleek bij aankomst op de camping dat het kwijtgeraakte hangslot juist in de disselbak was gevallen.

Als beveiliging heb ik alleen een kogelslot mee.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2015, 02:45:58 pm »

Wij doen  het disselslot erop en op de keuken en disselbak  een hangslotje.

Wij hetzelfde maar als de vouwwagen langer bij ons voor de deur staat doe ik er ook een wielklem aan.

Gr. Gertjan...
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2015, 03:01:29 pm »

Een wielklem kan volgens onze leverancier niet op deze wagen.

Ik hoorde pas dat de gevreesde wielklem in Amsterdam weer terug komt. Nu heb ok daar niet veel ervaring mee maar je zou toch denken dat een beetje universele wielklem bijna overal wel op past  :?

Wat wij, als de vouwwagen voor de deur staat ook vaak doen is de uitdraaipoten uitdraaien. Daarnaast een zelfde disselslot zoals op de foto in dit topic. Zeker aangekoppeld en met het slot erop bijna niet te steken.Ik denk dat ik nog zo'n bal aan ga schaffen voor als ze niet is aangekoppel, daarmee maak je het dieven in ieder geval wat lastiger.

Verder is de kans natuurlijk niet heel groot dat het gebeurd maar als je een dag voor vertrek ermee wordt geconfronteerd wordt het wel heel zuur....

Zijn er mensen die een wielklem hebben? Niet per se om mee te nemen maar wel handig als deze thuis voor de deur moet staan.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2015, 03:06:55 pm »

Zijn er mensen die een wielklem hebben? Niet per se om mee te nemen maar wel handig als deze thuis voor de deur moet staan.

Wij hebben een wielklem. Die gebruiken we alleen als de vouwwagen voor de deur staat en we hem niet achter de auto kunnen hangen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2015, 03:45:18 pm »

Zijn er mensen die een wielklem hebben? Niet per se om mee te nemen maar wel handig als deze thuis voor de deur moet staan.
Ik heb er een. En als ik door omstandigheden mijn vouwwagen op de oprit moet zetten, dan gaat-ie erop. Plus het disselslot. Het gewicht valt heel erg mee. het is niet zo'n enorme discus. De reden dat ik 'm heb is dat het een tweede beveiliging is en dat het disselslot alleen formeel niet goedgekeurd is voor verzekering als de bout door de disselkop niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. En dat deed hij bij mij niet.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Beveiliging vouwwagen diefstal
« Reactie #14 Gepost op: juni 29, 2015, 03:54:58 pm »

Wij gebruiken een ....goedgekeurd disselslot, van de verzekering een must om te gebruiken. Verder ook nog een wielklem, maar dan zo`n ronde licht gewicht variant.

Willen ze streken uithalen, dan doen ze dat..Onlangs hebben ze mij ons het disselslot vol met secondenlijm laten lopen met als gevolg dat de complete dissel zowat los moest om het slot er laten te kunnen afslijpen....Ik houd mijn hart vast voor de aankomende week als de klapper weer op de parkeerplaats staat ...Je zou di t ge-emmer maar hebben op de dag van vertrek....:**
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal