Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit  (gelezen 7826 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beenen

  • Gast
Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Gepost op: juli 19, 2015, 07:32:36 pm »

Heb deze haspel laatst gekocht,maar er zit geen handleiding bij?
Het is een haspel zonder draad+een kroonsteentje !
Iemand enig idee?

Heb nog een losse kabel 25mtr erbij!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2015, 07:39:03 pm »

Ik ken het niet maar is het niet de bedoeling dat de draad op de haspel gaat?
Anders zou ik het ook niet weten.
Even bellen naar de winkel waar je het gekocht hebt.
Gelogd

Beenen

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2015, 07:43:38 pm »

Ik ken het niet maar is het niet de bedoeling dat de draad op de haspel gaat?
Anders zou ik het ook niet weten.
Even bellen naar de winkel waar je het gekocht hebt.
Het lijkt wel dat de draad aan de zijkant door een gaatje moet!
Ook zit er een knopje voor oververhitting op te zitten.
Dan zou ik de contra stekker moeten afknippen om door daat gaatje te kunnen!
+een nieuwe stekker maken!
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2015, 08:12:25 pm »

Ik denk dat je inderdaad de contrastekker er even van af moet halen en dan van binnen naar buiten er circa 1,5m doorheen halen, contra stekker er weer aan zetten. Nu kan je het lange deel oprollen op het zwarte haspel deel en het korte deel rond het blauwe haspel deel. Voordeel? Nu kan je de vouwwagen aansluiten en het eventuele deel wat je over hebt van het lange stuk laten zitten...

Is dat laatste verstandig? Dat is afhankelijk van de totale belasting maar ik zeg nee...
Is de thermische eveiliging nu in gebruik? Geen idee maak het haspel maar zoals ik het schets niet, open dan weet je meer
Is een haspel sowieso handig? Ik vind van niet, haspel is groot en daardoor lastig in te pakken, ik zelf heb 50m kabel netjes op een rol.
Gelogd

Beenen

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2015, 08:16:34 pm »

Ik denk dat je inderdaad de contrastekker er even van af moet halen en dan van binnen naar buiten er circa 1,5m doorheen halen, contra stekker er weer aan zetten. Nu kan je het lange deel oprollen op het zwarte haspel deel en het korte deel rond het blauwe haspel deel. Voordeel? Nu kan je de vouwwagen aansluiten en het eventuele deel wat je over hebt van het lange stuk laten zitten...

Is dat laatste verstandig? Dat is afhankelijk van de totale belasting maar ik zeg nee...
Is de thermische eveiliging nu in gebruik? Geen idee maak het haspel maar zoals ik het schets niet, open dan weet je meer
Is een haspel sowieso handig? Ik vind van niet, haspel is groot en daardoor lastig in te pakken, ik zelf heb 50m kabel netjes op een rol.
Het gaat mij echter alleen voor het netjes op en afrollen!
Ik rol de kabel dan toch helemaal uit voor de veiligheid!
Ruimte zat om de VW!

Bedank voor de tips!
Gelogd

deboersklapper

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2015, 08:40:07 pm »

Ik heb voor de kabel een plank gemaakt van 50 cm bij 25 breed
 en op beide kanten een soort brede v vorm in gezaagd van 15cm diep.
Daar rol ik de kabel op. Kost niks en nooit geen knopen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2015, 01:46:14 am »

Ik zou even terug gaan naar de winkel, er is vast een handigheidje voor dat je moet weten. Lijkt me niet de bedoeling dat je de stekker eraf moet knippen. Je kunt nog even zoeken op merk en type via google voor een gebruiksaanwijzing, mocht je het niet kunnen vinden geef dan even merk en type dan zoek ik even mee :J
Gelogd

Beenen

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2015, 05:19:49 pm »

Ik zou even terug gaan naar de winkel, er is vast een handigheidje voor dat je moet weten. Lijkt me niet de bedoeling dat je de stekker eraf moet knippen. Je kunt nog even zoeken op merk en type via google voor een gebruiksaanwijzing, mocht je het niet kunnen vinden geef dan even merk en type dan zoek ik even mee :J
Bedankt voor de tip!
Ik ga even in de winkel navragen!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2015, 11:02:42 pm »

Er wordt gezegd dat de haspel een thermische beveiliging heeft? In dat geval zal die beveiliging toch ergens in de keten opgenomen moeten zijn en is het geen kwestie van 'stekker er af knippen, draadje doorvoeren en stekker weer aanschroeven'.

Lijkt me dus gek dat e.e.a op deze manier verkocht is? Inderdaad dus maar terug naar de winkel!  :J
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2015, 11:39:42 am »

Als ik de foto bekijk dan kan het licht blauwe deel worden losgeschroefd en daar achter de kabel aan die beveiliging (de rode knop) worden gekoppeld. Er zou dus ergens een mogelijkheid moeten zijn om vanaf de haspel achter dat blauwe deel te komen, de kabel kan dan door die doorvoering in het blauwe deel weer naar buiten. Op het deel wat dan naar buiten komt monteer je het stopcontact. Deze haspel is niet enkel bedoeld om een snoer op te wikkelen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2015, 01:19:33 pm »

Deze haspel is niet enkel bedoeld om een snoer op te wikkelen.
Dat lijkt me ook niet. Anders heeft -zoals NielsP al aangaf- een thermische beveiliging tenslotte geen enkele zin... En achter dat blauwe deel komen is n.m.m. geen enkel probleem, want daar zitten gewoon 3 kruiskopschroeven voor...
Ik ga er dan ook vanuit dat een korte deel (pakweg 2 meter) met de wagenstekker uit dat gaatje komt en dat korte stuk bij opbergen op het blauwe deel gedraaid moet worden (3 of 4 windingen) waarbij de stekker achter zo'n blauwe flap geklemd wordt en de rest van het snoer uit de kern tussen de twee zwarte flenzen tevoorschijn komt en vervolgens op het zwarte deel gewikkeld wordt.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2015, 01:23:43 pm door Frankie »
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2015, 03:07:38 pm »

En die thermische beveiliging kan uitsluitend werken als de stroomkring onderbroken kan worden. Oftewel, de kabel zal doorgeknipt moeten worden om op een thermische switch aangesloten te kunnen worden. En een doorgeknipte kabel door die tule voeren is geen enkel probleem. Ik zou in dit geval die blauwe kap eraf schroeven om te kijken of het zichzelf wijst.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2015, 04:19:48 pm »

Mijn advies om er mee terug te gaan naar de winkel komt door het volgende;

Wanneer iemand een dergelijke combinatie koopt en vervolgens op een forum als dit gaat vragen wat hij/zij er mee aan moet, dan ontstaat bij mij -automatisch en misschien volledig onterecht- een vooroordeel over de technische kennis en vaardigheden van de vraagsteller. En aangezien het hier over 'echte stroom' gaat, die bij verkeerd gebruik of ongelukken potentieel dodelijk is, is het wellicht niet zo handig hier dan zelf aan te gaan lopen sleutelen?

Nogmaals, dit is een vooroordeel enkel gebaseerd op het feit dat de vraag werd gesteld. Maar als je niet weet wat te doen met elektra, laat het dan door een ander doen die dat wèl weet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2015, 05:20:56 pm »

Helemaal mee eens Niels :J
Gelogd

Beenen

  • Gast
Re: Iemand enig idee hoe je deze haspel aansluit
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2015, 10:35:12 pm »

Als ik de foto bekijk dan kan het licht blauwe deel worden losgeschroefd en daar achter de kabel aan die beveiliging (de rode knop) worden gekoppeld. Er zou dus ergens een mogelijkheid moeten zijn om vanaf de haspel achter dat blauwe deel te komen, de kabel kan dan door die doorvoering in het blauwe deel weer naar buiten. Op het deel wat dan naar buiten komt monteer je het stopcontact. Deze haspel is niet enkel bedoeld om een snoer op te wikkelen.
Ok!
Duidelijk!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal