Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: inpakken uitpakken en de tent evt drogen  (gelezen 3198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joos

  • Gast
inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Gepost op: september 02, 2015, 10:23:30 am »

Als nieuwe eigenaar van een spiksplinternieuwe camp let vouwwagen vraag ik me af of en hoe en hoelang je de hele tent eruit mag laten op de openbare weg. Volgens de dealer moet je de spullen die je erin wilt vervoeren inpakken door de hele tent even eruit te halen ( dus zeg maar ff opzetten) en dan bagage stoelen kratten enz erin. Mag dit bij mij voor de deur? Want ik weet anders niet waar ik de plek heb de wagen open te maken en te "vullen" met bagage. Ook vraag ik me af of ik op een openbaar veldje of voor onze voordeur de tent lag laten drogen als we nat zouden hebben moeten inpakken. Ik ken de regels op dit gebeid niet en vroeg me af hoe jullie dat doen. Ik woon in Helmond. In een rustioge woonwijk met n parkeerplek voor de deur en een opritje, maar ik weet niet op de wagen uitgevouwen op de oprit past.
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2015, 10:38:17 am »

Kijk even in de APV van je gemeente wat die erover zegt. En uitklappen om te laden; dat hangt af van hoe lastig je buren zijn  :P
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

nikkel1964

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2015, 10:38:33 am »

Beetje pragmatisch mee omgaan, er zal echt niemand met een bekeuringenboekje aan komen lopen als jij de boel even openklapt om in te pakken. Als je er een paar nachten blijft staan kamperen wordt het een ander verhaal.

Hoe lang je de klapper op de openbare weg (ingeklapt) mag laten staan verschilt per gemeente, daar is op dit forum een heel topic over te vinden. Alleen dat vinden lukt me zo snel even niet...
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2015, 10:57:16 am »

Redelijk soepele regels in Helmond. Met het begrip "achtereenvolgende" kun je wel 'iets'  :# . Verder vooral pragmatisch oplossen.


Afdeling 1 Parkeerexcessen
Artikel 5.1.5 Caravans e.d.

1. Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:
a.
langer dan gedurende zeven achtereenvolgende dagen binnen de bebouwde kom op de weg te plaatsen of te hebben;

b.
te plaatsen of te hebben in de openlucht op particulier terrein voorzover zichtbaar vanaf een openbare plaats en nadat het college kenbaar heeft gemaakt dat het plaatsen of hebben naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.

2. Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en onder a, gestelde verbod.

3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wegenverordening Noord-Brabant 2006 of de Provinciale landschapsverordening.

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2015, 12:51:31 pm »

Het in en uit laden doen we ook altijd bij ons voor de deur, tegen de stoep dus gewoon op straat of voor de garage van ons en buren maar dat duurt nooit langer dan een 1 รก 2 uur (lekker rustig aan). Nooit problemen mee hoor, gemeente Eindhoven, maar het ligt meer aan de buren dan de gemeente.

Zolang het verkeer/mensen er door kunnen zonder al teveel last zal de politie echt niet moeilijk doen hoor. Staan hier zelfs caravans langer dan een week in parkeerhavens bij een veld. Geen probleem zolang ze niet voor een huis staan zal er niet snel gezeurd worden.
Drogen hebben we ook wel eens op de stoep/straat gedaan voor een paar uur. En proef opzetten en een tijd op veld laten staan ook gedaan, politie die rond reed heeft er niks van gezegd. Zou me er niet druk om maken en lekker van de klapper gaan genieten!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2015, 10:52:14 pm »

Hallo mede Helmonder. Uit ervaring kan ik zeggen dat er in onze wijk meerdere wagens langer dan 7 dagen op opritten hebben gestaan zonder problemen. Opzetten gebeurt regelmatig op een veldje hier voor de deur en ook nog nooit wat over gehoord. Misschien door de hoge vouwwagendichtheid hier?  :P
Zolang je de boel niet blokkeert en je geen ruzie met de buren hebt zal het wel loslopen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2015, 11:44:15 pm »

In apv bij ons wordt niet gerept over het openklappen enkel over het aantal dagen dat een kampeermiddel op de openbare Weg mag staan. Dus zolang je het verkeer niet hindert is er niks aan de hand
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2015, 03:52:54 pm »

dank voor jullie reacties. We zijn er achter gekomen dast het hele zaakje op eigen grond kan worden opengeklapt.. Eeen klein stukje gemeentelijke stoep mee bietsend maar na de werkzaamheden klap ik toch weer in. Dus dat is ook al geen probleem. De carport is van ons zelf dus op eigen grond mag ie staan. Ik vind t alleen een rotidee dat iedereen erbij kan. Hij staat nu n paar dagen hier, dan hebben we n afspraak bij Erika in Zeist om de kleine mankementjes en vragen op te lossen. Daarna gaat ie naar de stalling. Ik heb nog nooit zo lekker gepoetst als aan deze wagen. Het was meer na=pret.  Wel twijfel ik of ik in die opslag, een oude stal die voor caravqans en vouwwagens gebruikt word nu er geen varkens meer in staan , de matrassen eruit haal. Opslag in huis is ook lastig maar lijkt me frisser???? Ik heb er geen enkele ervaring mee en weet ook niet de relatieve luchtvochtigheid in die stal. Ik wil wel alles mooi en fris houden. ( of is dit beginnersgejank?)
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2015, 07:30:24 pm »

Ik zou niet kiezen voor stalling in een voormalige varkensstal. Die lucht trekt overal in en krijg je er niet meer uit.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2015, 07:40:33 pm »

Ik zou niet kiezen voor stalling in een voormalige varkensstal. Die lucht trekt overal in en krijg je er niet meer uit.
En vergeet het ongedierte niet op de boerderij. Wij betalen denk ik wel iets meer dan gemiddeld voor de stalling.
Maar is een nieuwe, droge, dichte en schone stalling.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Joos

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2015, 11:45:57 pm »

Dank voor de reacties. Ik ken mensen die wonen in n voormalige varkensstal, dus ik denk dat ik eerst persoonlijk m n neus daar binnen steek om te beoordelen of het alleen nog de buitenmuren van een voormalige varkensstal zijn, of dat er nog luchtjes in hangen. Ik houd jullie op de hoogte. Indien het stinkt, muf is, te vochtig of er beestjes op de loer liggen: Ik heb nog twee andere adresjes. achter de hand. Maar n a v deze discussie de volgende vraag: haal je de matrassen eruit als ie in n ( nette niet naar varkens stinkende)opslag staat? Ik zou de matrassen ook onder ons bed in de slaapkamer kunnen opslaan, maar dan hebben denk ik de huisstofmijten weer grote pret? En hoe berg je de matrassen dan op? in n laken gewikkeld, of in een laag plastic?  Vandaag op de jaarbeurs caravan en kampeerbeurs zei een medewerker die bij de vouwwagens stond: laat ze lekker gewoon in de wagen liggen. Wil die me volgend jaar nieuwe matrassen verkopen of?????
Gelogd

muis

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2015, 12:16:51 am »

Wij hebben de matrassen er nog nooit uit gehaald voor de stalling.  Een Camplet sluit heel mooi af dus als alles droog ingepakt is zou ik ze lekker laten zitten.
Een vriendin van mij heeft haar Camplet in haar tuin staan onder zeil,  zij laat ze ook er in zitten :J
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 08, 2015, 08:39:03 am »

We hebben ook altijd de matrassen in de vouwwagen gelaten. Natuurlijk wel alles goed droog inklappen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2015, 09:43:04 am »

Ik denk dat de matrassen het schoonst blijven in de vouwwagen (moet wel droog zijn natuurlijk), huismijt krijgt dan geen kans omdat de temperatuur te laag is.
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: inpakken uitpakken en de tent evt drogen
« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2015, 11:56:01 pm »

Bedankt voor de tips. Ik doe er twee geurzakjes in tegen motten en beestjes ( MET Lavendelgeur dus ruikt nog lekker ook) en dan kunnen ze erin blijven, Tenslotte willen we er geen huisstofmijt in kweken omdat Willy, mijn man daar allergisch voor is ;-)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal