Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: zwaar gebruik stoel  (gelezen 4647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joos

  • Gast
zwaar gebruik stoel
« Gepost op: oktober 11, 2015, 12:40:27 am »

Omdat mijn man in een rolstoel zit, maar ook wel eens lekker relaxed wil zitten, en onze vorige stoelen kapot zijn, ben ik benieuwd naar de duurzaamheid van de diverse stoelen bij zeer zwaar gebruik. Bij een transfer van een rolstoel naar een stoel word die stoel nogal zwaar belast. Ook zijn wij beiden personen van meer dan 110 kilo. Wat voor ervarigen hebben onze mede zwaargewichten??? Juist het recht zitten bij het eten is belangrijk, maar ook het relaxed wat meer achterover zitten op een goede rechte zit is ook belangrijk. Tot nu toe hadden we stoelen van Bois le Duc ( van cranebroeck) Inklapbaar maar wel best groot en dik en daarvan brak de bevestiging van de rugleuning af, omdat daar zo n zes of acht standenfunctie op zat en lag ik ineens whOOP achterover.  Gelukkig was Ik het ( degeen met twee pootjes) en niet mijn man ( 1 pootje en verlamd) Ik kon overeind krabbelen en de stoel in de kliko gooien. Nu dus n half jaartje de tijd om op zoek te gaan naar n nieuwe set. Tips? Ik hoor ze graag.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:15:00 am »

Ik zeg vooral veel proberen. Ook, of vooral, door je man. Als je zwaarder bent heeft je lijf andere afmetingen dan als je BMI goed is. Dit weet ik uit ervaring :)6]. Dus wat voor mij een goede stevige stoel is kan voor jullie een slechte stevige stoel zijn. En bij een goede kampeerzaak hebben ze vast wel iemand lopen met wat meer verstand van stoelen dan de gemiddelde zaterdaghulp.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:19:47 am »

Ik heb er zelf geen ervaring mee en kan niet beoordelen of bij die stoel de transfer van rolstoel naar stoel haalbaar is (want dat hangt tenslotte ook af van de vraag waarom iemand in een rolstoel zit en dus hoeveel mobiliteit de persoon zelf nog heeft) maar je zou eens kunnen kijken naar de Crespo AL-238XL die verkocht wordt met de aanduiding 'voor de grotere mens'. Die levert door zijn formaat wellicht net iets meer manouvreerruimte op als dat gewenst is. En is door zijn grootte misschien net wat stabieler.  Hij is bovendien belastbaar tot 200 kilo.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2015, 09:21:23 am door Frankie »
Gelogd

mars

  • Gast
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2015, 04:02:58 pm »

Dukdalf heeft ook stoelen, die breder zijn en geschikt tot 200 kg.
Dus er is zeker wel wat te vinden.
In een vorig leven... :#.... was ik max. 150 kg en die Dukdalf's konden dat best aan.
Wel wat kreunen deden ze, maar altijd heel gebleven. :#
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2015, 04:05:09 pm door mars »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2015, 07:38:20 pm »

De Dukdalfs zijn niet al te best, gaan max 2 seizoenen mee. Maar dat komt omdat ik door mijn extreme lengte de stoel anders belast. Maar gedurende die twee seizoenen doen ze het prima.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2015, 08:35:36 pm »

Wij hebben ook dukdalf stoelen en ik ben zeker geen lichtgewicht en wij hebben de stoelen al meer dan 8 jaar. Niks mis mee en nog steeds doen ze het prima. We zijn wel eens gaan kijken naar andere stoelen (ach een mens wil ook wel weer eens wat nieuws) en steeds is het het net niet en blijven we dus bij onze dukdalf stoelen.
Gelogd
Jevipro

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2015, 08:40:14 pm »

Wij zijn ook fans van de dukdalf (tip: kampeermarkt in Eindhoven) en gebruiken ze zowel aan tafel als in de relaxstand.
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2015, 08:54:31 pm »

Ik heb er zelf geen ervaring mee en kan niet beoordelen of bij die stoel de transfer van rolstoel naar stoel haalbaar is (want dat hangt tenslotte ook af van de vraag waarom iemand in een rolstoel zit en dus hoeveel mobiliteit de persoon zelf nog heeft) maar je zou eens kunnen kijken naar de Crespo AL-238XL die verkocht wordt met de aanduiding 'voor de grotere mens'. Die levert door zijn formaat wellicht net iets meer manouvreerruimte op als dat gewenst is. En is door zijn grootte misschien net wat stabieler.  Hij is bovendien belastbaar tot 200 kilo.
Dit kjlinkt goed. Lijkt mij wel wat. Ik ga er zeker naar kijken. Thanks
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:00:11 pm »

Dukdalf en CrespoAL-238XL . Daar gaan we eens deze winter naar snuffelen. Weer lekker wat te doen voor dit winterseizoen.Thanks
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:10:21 pm »

Ik ben zelf ook veel te kort voor mijn gewicht, en heb ervaring met zowel de crespo als de duckdalf. Beide in xxl versie. De duckdalf zit iets comfortabeler, zeker als je langer blijft zitten of languit achterover wil. De crespo stoel voelt echter wel iets degelijker aan en kreunt minder over mijn gewicht. Als je echter languit achterover in de zon ligt, dan klopt de stand van de rugleuning niet met de stand van de zitting, waardoor dat niet comfortabel ligt. Ik ben nooit door de duckdalf heen gegaan, maar ik had met mijn 140 kg wel altijd het gevoel dat ik op het uiterste zat te testen. Dat gevoel heb ik bij de crespo absoluut niet. Bovendien klapt de crespo iets platter in. In een vouwwagen ook handig.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #10 Gepost op: december 15, 2015, 09:02:41 pm »

Sorry voor de nabrander. Ik heb met 130kg/1.90m goede ervaring met de Isabella Comfort.

http://www.obelink.nl/images/detailed/78/Isabella_Kampeerstoel_Comfort.jpg
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Joos

  • Gast
Re: zwaar gebruik stoel
« Reactie #11 Gepost op: december 16, 2015, 10:52:59 pm »

Dank je voor de info. Ik neem de hele winter om er over te brainstormen en evt te kopen. Dus nog ruim op tijd hoor. Thanks
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal