Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.  (gelezen 8286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #45 Gepost op: oktober 17, 2015, 11:17:07 pm »

Wij zijn ook met campers op pad geweest.
Je moet een niet te grote hebben.
Verder is het anders camperen.
Wij hadden fietsen in de camper staan.
Onderweg boodschappen doen of al je langer ergens staat met de fiets of toch met de camper op en neer.
Als je veel steden wilt bezoeken en trekken ongeacht het weer is ideaal.
Nadeel hogere kosten voor ons ook duurdere stalling.
Grootste nadeel voor ons iig wij kunnen veel te weinig weg door diverse oorzaken.
Dus zonde een dure camper voor 1 a max 2x per jaar.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Mieke

  • Gast
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #46 Gepost op: oktober 18, 2015, 04:14:30 pm »

Ja Yella, zoiets zagen we ook nog wel zitten. Vorig jaar op de beurs en in enkele camperwinkels wat info ingewonnen voor de verre toekomst, als onze gezinswagen aan vervanging toe is. Nieuw zijn ze ontzettend duur, kwam toch +40.000 euro. Zelf helemaal ombouwen valt al niet veel goedkoper uit of je moet van een 2dehandsvoertuig vertrekken en er komt toch heel wat bij kijken. Dus toch maar ver in de koelkast gestoken. Maar wie weet
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #47 Gepost op: oktober 18, 2015, 06:10:20 pm »

Ja Yella, zoiets zagen we ook nog wel zitten. Vorig jaar op de beurs en in enkele camperwinkels wat info ingewonnen voor de verre toekomst, als onze gezinswagen aan vervanging toe is. Nieuw zijn ze ontzettend duur, kwam toch +40.000 euro. Zelf helemaal ombouwen valt al niet veel goedkoper uit of je moet van een 2dehandsvoertuig vertrekken en er komt toch heel wat bij kijken. Dus toch maar ver in de koelkast gestoken. Maar wie weet
Voor ons voorlopig ook nog niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #48 Gepost op: oktober 19, 2015, 11:06:42 pm »

Voorlopig houden we het nog mooi met ons klappertje, geeft meer een buitengevoel en kampeer gevoel met het tentdoek.
Sleurhut ooit eens gehad, op dat moment geen spijt van en om het uit te proberen in Nederland in het najaar is het best leuk, je kan langer vertoeven omdat het warmer is, inpakken is bijna niet nodig want alles blijft in de kastjes zitten.
In de grote vakantie vond ik het toch tegen vallen, mijn kampeergevoel was weg en snachts niet uit te houden in de warmte van Italie, net een sauna. koken vond ik afschuwelijk en ik kreeg echt een hokjes gevoel.
Telkens als ik een vouwwagen op de camping zag staan, zei ik maar tegen Reind, ...hé een vouwwagen... ik ging dan weer met een brok in de keel naar die kubus op wielen.
Een camper als alternatief??
Tja, dan zon lekker ouderwets omgebouwd vw busje, die beschilderd is (zoals in gooische vrouwen  :H ), maar zover zijn we nog niet, nog 20 jaar wachten, dat we op pensioen kunnen (mocht dat dan nog bestaan :? ) en er nog rijdende vw busjes zijn, maar dan wel met oranje luifeltje met franjes... :J
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #49 Gepost op: februari 07, 2016, 11:17:59 pm »

Wij hebben ook de stap gemaakt naar een caravan en gaan de komende zomer voor het eerst met de caravan kamperen.

Wat voor ons de doorslag gaf was dat er onrust ontstond bij nat weer. Wij zijn trekkers en als je dan steeds met de gedachte rond loopt of je wel droog in kan pakken dan slaap je niet lekker meer.
Nu is een keer nat inklappen niet zo erg maar als dat 5 of 6 keer tijdens een vakantie gebeurd ben je er wel klaar mee, ook omdat voor mijn vrouw het sjorren aan nat katoen niet te doen is.
Thuis hebben wij ook geen oprit of grote tuin om de tent op te zetten om hem te laten drogen dus dat speelt ook mee.

We gaan de vouwwagen zeker missen, bij mooi weer is er geen mooier kampeermiddel en de ruimte is onovertroffen maar ik wil toch gewoon rustig kunnen slapen en als het regent als we verder willen is het pootjes inslingeren aankoppelen en gaan.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #50 Gepost op: februari 08, 2016, 03:30:29 pm »

We gaan de vouwwagen zeker missen, bij mooi weer is er geen mooier kampeermiddel en de ruimte is onovertroffen maar ik wil toch gewoon rustig kunnen slapen en als het regent als we verder willen is het pootjes inslingeren aankoppelen en gaan.

En zo is het WW
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #51 Gepost op: februari 08, 2016, 09:25:07 pm »

wat grappig he.. wij stappen juist weer terug naar een vw.. hebben 8 jaar een caravan gehad. een caravan vind ik ideaal als je op plaats van bestemming bent.. je draait je pootjes uit en de voortent ( wij gebruiken vaak alleen de luifel) stond binnen 30 minuten en klaar was je. alles was binnen handbereik en je hoefde niet nog kastjes leeg te halen en in te ruimen etc. we hadden een klein vrieskastje in de koelkast dus ijsjes werden standaard bij ons opgeslagen. we hadden genoeg ruimte en echt alles kon mee en dan toch die MAAR...... ik vind het rijden steeds enger worden... ondanks onze nieuwe auto die de caravan prima trekt knijpen mijn billen samen als we een vrachtwagen inhalen en je de zuiging voelt... gemiddeld rij je met de caravan 70-80 km p uur. voordeel was bij overnachten dat je geen hotel hoeft te zoeken.. pootjes uitdraaien en klaar... maar als ik gelijk met onze vrienden vertrok waren wij na 5 uur rijden pas in luxemburg en hun allang in frankrijk... dus nu na 8 jaar ben ik erover uit.. de caravan mag blijven... mits ik iemand weet die hem naar zuid europa voor me wilt brengen... of we blijven in nederland... en tja aangezien we dat niet kunnen en willen gaan we weer terug naar een vw.. maar dit keer wel een die ook snel kan staan en waarbij ik niet nog allemaal bakjes en zakjes uit mag pakken.... en gelukkig bestaan deze nu... en nee geen tent.. wel stukken goedkoper maar dan moet echt alles nog ingericht worden.... we gaan het ervaren of het een goede keuze is... de caravan blijft gelukkig in de buurt.. we delen hem met onze schoonouders.. dus als een vw niet bevalt dan zetten we die weer in de verkoop en gaan we weer terug naar de caravan.. al moet ik dan wel iets verzinnen op de rijangst die ik begin op te bouwen..
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #52 Gepost op: februari 09, 2016, 09:21:55 am »

@linda75:
Je zou via caravantrekker.nl een rijtraining kunnen volgen. Dat geeft wel weer meer vertrouwen denk ik. Wij willen ook zo'n training gaan volgen.
Een vouwwagen is natuurlijk altijd fijner achter de auto, zeker de moderne met grote wielen. De Zambezi lag echt als een blok op de weg zonder hobbelen of stuiteren.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #53 Gepost op: februari 09, 2016, 11:12:28 am »

wat grappig he.. wij stappen juist weer terug naar een vw.. hebben 8 jaar een caravan gehad. een caravan vind ik ideaal als je op plaats van bestemming bent.. je draait je pootjes uit en de voortent ( wij gebruiken vaak alleen de luifel) stond binnen 30 minuten en klaar was je. alles was binnen handbereik en je hoefde niet nog kastjes leeg te halen en in te ruimen etc. we hadden een klein vrieskastje in de koelkast dus ijsjes werden standaard bij ons opgeslagen. we hadden genoeg ruimte en echt alles kon mee en dan toch die MAAR...... ik vind het rijden steeds enger worden... ondanks onze nieuwe auto die de caravan prima trekt knijpen mijn billen samen als we een vrachtwagen inhalen en je de zuiging voelt... gemiddeld rij je met de caravan 70-80 km p uur. voordeel was bij overnachten dat je geen hotel hoeft te zoeken.. pootjes uitdraaien en klaar... maar als ik gelijk met onze vrienden vertrok waren wij na 5 uur rijden pas in luxemburg en hun allang in frankrijk... dus nu na 8 jaar ben ik erover uit.. de caravan mag blijven... mits ik iemand weet die hem naar zuid europa voor me wilt brengen... of we blijven in nederland... en tja aangezien we dat niet kunnen en willen gaan we weer terug naar een vw.. maar dit keer wel een die ook snel kan staan en waarbij ik niet nog allemaal bakjes en zakjes uit mag pakken.... en gelukkig bestaan deze nu... en nee geen tent.. wel stukken goedkoper maar dan moet echt alles nog ingericht worden.... we gaan het ervaren of het een goede keuze is... de caravan blijft gelukkig in de buurt.. we delen hem met onze schoonouders.. dus als een vw niet bevalt dan zetten we die weer in de verkoop en gaan we weer terug naar de caravan.. al moet ik dan wel iets verzinnen op de rijangst die ik begin op te bouwen..

Als ik jouw bericht lees denk ik direct aan een folding camper type wagen, daar al eens naar gekeken?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #54 Gepost op: februari 09, 2016, 11:24:59 am »

 de angst is er met de jaren in gekropen..vroeger maakte het me niet uit.. maar de laatste jaren ga ik steeds meer tegen de reis opzien met de caravan... en al is dat dan maar vier dagen vergeleken met drie weken vakantie.. dan nog zegt mijn gevoel.. doe maar een vouwwagen.en ach na 8 jaar vind ik het ook wel leuk.. en slapen onder een doek lijkt me ook weer leuk.. en een klapcaravan vind ik niet mooi..we gaan het wel ervaren.. voorheen hadden we een conway vouwwagen en dat reed echt heerlijk alleen het nadeel was het inrichten van je tent nadat de boel stond... al die bakken nog leeghalen enzo.. gelukkig hoeft dat met een vouwwagen tegenwoordig niet meer...   
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2016, 11:31:17 am door linda75 »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #55 Gepost op: februari 09, 2016, 11:33:36 am »

Dit is het enige merk met een dealer in NL: http://www.opuscamper.co.uk/ vind ik zelf niet de mooiste maar toch.

Wij hebben een Conway Cruiser, maar tegenwoordig is dat allemaal Pennine https://pennineoutdoorleisure.co.uk/

Krijg je in elk geval een idee.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #56 Gepost op: februari 09, 2016, 06:52:35 pm »

Die opus ziet er wel aardig uit maar dat interieur....elke dag over de bank heen klimmen om in bed te komen. Wat een  ::) Naast de stof en allerlei andere persoonlijke smaak verschillen. Een tweede handsje aanschaffen: dat gruwelijke interieur eruit slopen, nieuwe vloer bedekking erin en naar eigen smaak inrichten. De rest is namelijk best tof
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal