Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips  (gelezen 2295 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Gepost op: oktober 18, 2015, 02:40:22 pm »

Hi!

Wij hebben afgelopen april een mooie Trigano Odyssee 2015 gekocht. Met Pinksteren een lang weekend uitgeprobeerd, afgelopen zomer 3 weken in Zeeland geweest (inclusief zomerstorm) en veel op de dagcamping van de Maarsseveense Plassen gestaan in juli en augustus.

Nu hebben wij het plan om in 2016 de vouwwagen op een camping hier in de buurt te zetten van Pasen tot 8 juli. (voorseizoen) Ik heb al heel wat topics hier doorgespit en realiseer me dat het de levensduur van de vouwwagen kan verkorten, het doek goed schoongehouden moet worden, geen plek onder een boom moet uitzoeken etc. Kortom enorm veel tips! (we denken stiekem ook nog een aan tweedehands vouwwagen om neer te zetten en met famlie te delen)

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar tips voor het kamperen ter plekke. Wel of niet iets onder het inritsbare kuipzeil (mijn vader deed er vroeger altijd vlondertegels onder)? Ventilatie open laten als we er niet zijn? Luifel er steeds afhalen? Hoe ervoor zorgen dat matras niet te vochtig wordt als wij er niet zijn?

Het lijkt ons zo leuk om ons zoontje van dan 2 jaar echt met kamperen op te laten groeien. Lekker buiten leven, ravotten, andere kindjes etc. Nogmaals we staan er voor open om een tweedehands neer te zetten ipv onze nieuwe vouwwagen. Maar het voelt zo zonde om zo'n dure vouwwagen maar 3 weken per jaar te gebruiken.
Gelogd

vanliers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart kok tundra
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2015, 05:09:34 pm »

Hoi,

Ik ga dit topic ook ff volgen omdat wij met het gezin ook (voor het eerst)een Voorseizoensplek geboekt hebben.
Idd luifel eraf als we er niet zijn en gewoon alle afspan mogelijkheden gebruiken.
Er is idd al veel te vinden.
Wij gaan tegen de kou een petroleumkachel gebruiken en hebben ook standaard al zo'n draai/blower kachel bij.

Wij hebben een Aart kok tundra (2008) en drie meiden 7/5 en 3

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2015, 05:18:13 pm »

Denk ook aan een tarp er overheen als bescherming. Scheelt een stuk tegen de 'slijtage' van het doek en scheelt warmte.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2015, 07:51:34 pm »

Wij doen dat niet. Dit in verband met de levensduur. Maar ik zou inderdaad luifel eraf halen. Alles goed vast zetten. En tegels gebruiken denk ik of pallets met tapijt. Of topic waarom maar 3 weken per jaar gebruiken? Dit jaar 9 keer weg geweest. Bijna elk weekend weg geweest bij mooi weer.
Gelogd

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2015, 09:10:01 am »

Daar heb je helemaal gelijk in Martijn, we hebben hem in 2015 ook veel meer gebruikt.  :) Alleen het opruimen en afbreken zie ik niet elk weekend zitten. Zeker niet met die kleine man erbij. We overwegen ook nog hem weg te zetten van hemelvaart tot de zomer. In die periode hebben we lange weekenden en 2 weken meivakantie.

Tegels onder het kuipzeil is dat 'te doen'? Ik bedoel het kuipzeil is inritsbaar, behoud je de strakke kuip wel als je de ondergrond verhoogt?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2015, 05:55:51 pm »

Bij onze tent had ik ook een vast kuip zeil en daar deed ik dan niks extra in. Maar in de weekenden hoef je toch niet alles op te bouwen. Wij doen als we een nachtwerk blijven alleen het slaap gedeelte en bij iets langer de extra luifel er aan.
Gelogd

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Voorseizoen kamperen met vouwwagen, tips
« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2015, 09:23:35 am »

Dat is waar, op de dagcamping bij M'Veen hadden wij alleen de vouwwagen opgezet en alle lijnen inclusief stormbanden geplaatst, verder niets.
We gaan zeer waarschijnlijk voor het neerzetten vanaf eind april (mei vakantie) tot en met Pinksteren en als het weer meezit, wellicht tot de zomervakantie.
Er zullen ook weekenden zijn dat ik later aanschuif vanwege werk en dat is het wel zo zijn als de vouwwagen er al staat.

De tip van de tarp gaan we ook even bekijken en we hebben besloten ons topmatras gewoon steeds mee naar huis te nemen. Ons zoontje slaapt in een Travelcot dus voor zijn slaap gedeelte hoeven we niets te doen, die laten we gewoon staan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal