Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Internet op de camping (mifi)  (gelezen 2117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Internet op de camping (mifi)
« Gepost op: december 11, 2015, 09:18:41 am »

Hallo,

Anno 2015 a 2016 is het bij ons bijna niet meer voor te stellen om zonder internet op de camping te zitten.
Nu zullen er nog genoeg mensen zijn die dat fijn vinden, maar wij niet haha ::).

Zoals de meesten van jullie denk ik wel weten valt de WIFI op de meerdere campings nog wel eens tegen.
Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een mifi kastje in het buitenland.
Je zou bijvoorbeeld met een buitenlandse prepaid simkaart voordelig kunnen internetten, of zie ik dit verkeerd?
Een mifi zet gewoon een 3 of 4G signaal om in een wifi signaal.

Dus zijn er mensen die zoiets uitgeprobeerd hebben?, dan zou ik graag de ervaringen horen.

Ik heb een mifi van mijn werk voor in Nederland en dit werkt best wel goed.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2015, 10:45:34 am »

Ik heb het Mifi apparaat wat je op de foto zelf hebt staan ook en het werkt perfect

Wij hebben in Luxemburg het afgelopen jaar een "Tango" data sim gekocht voor iets van € 30,- met een tegoed van 4 Gb

Op de camping hadden we in elk geval goede 3G dekking en soms zelfs 4G dekking, op de Mifi kun je met 8 (of zelfs 10 ?) apparaten inloggen en de verbinding delen

Terwijl de buren de "gratis" wifi van de camping gebruikte.... tenminste.... soms verbinding hadden, en heeeeel soms zelfs konden internetten met slechts 1 apparaat te gelijkertijd

Kost je dus wel extra voor de SIM van het land waar je bent, maar dan heb je wel een goede internet verbinding voor meerdere apparaten



Kijk wel eerst hoe de mobiele dekking is op de camping / je plek, wij hebben het een keer gehad op een vakantie park in Duitsland waar de GSM/UMTS dekking er zo goed als niet was en dan heb je dus ook niet veel meer aan de Mifi
Gelogd

Eelco2

  • Gast
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2015, 06:53:14 pm »

Inderdaad... :) Ook ik heb altijd internet bij mij. Met een WiFi hotspot via de telefoon. Net zoiets dus. De verbindingen van de camping zijn vaak erg teleurstellend, dus gebruik ik mijn eigen. Alleen,mje moet wel 3G of 4G dekking op de camping hebben en ik heb gemerkt dat dat in Frankrijk nog lang niet altijd het geval is. Dan helpt zo'n MiFi optie ook niet. Maar goed, alles beter dan het campingnetwerk  :) ?

Kun je niet gewoon een goedkope simkaart in je telefoon kopen en daarmee een WiFi hotspot maken?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.255
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2015, 08:53:38 pm »

Of je moet toevallig een oud telefoontje hebben liggen die dit ook voor je kan regelen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2015, 09:28:24 am »

De snelheid van de Wifi bij een Hotspot verbinding opgezet via een telefoon is vaak langzamer dan de Wifi via een "Mifi" router
Zeker als je met meerdere apparaten te gelijk inlogt

Een "Mifi" router is dan ook speciaal gemaakt om een GSM/UMTS/LTE data verbinding te delen
Bij een telefoon is het meer een extra optie
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2015, 12:03:47 pm »

Zelf gebruik ik deze in combinatie met een lokale sim:

https://www.asus.com/nl/Networking/WL330N3G/

Ben er zeer te spreken over, heeft veel opties.  :J
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2017, 11:55:44 am »

over een paar weken gaan we  richting Frankrijk en op de camping is slecht/geen wifi bereik. ( een wifi versterker heeft dus geen nut)  Mijn huidige abonnement is onvoldoende voor het buitenland. ( 500 mb) Ik zoek dus een goed alternatief om in Frankrijk op internet te komen. Vorig jaar in Slovenië hebben we een prepaid kaartje gekocht met 5 gb ( alleen internet) en die heb ik in een oude telefoon gestopt die ik dan als hotspot maakte. Hierdoor konden de kids en ik af en toe op internet.

Hoe zit dit in Frankrijk... zijn daar nog goeie aanbieders of opties zodat we betaalbaar internet zullen hebben op de camping ( en aub geen discussie of we het wel of niet nodig vinden tijdens de vakantie.. wij willen graag op internet tijdens vakantie.) ik lees iets over. "free" en lepra en Orange... maar wordt er niet heel wijs van

Een wifi wil ik niet aanschaffen aangezien ik in september van toestel en provider ga wisselen waarna ik meer mb ga nemen dus volgend jaar kan ik via mijn eigen telefoon op internet.


ik hoor graag ervaringen van jullie
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2017, 12:02:43 pm »

Ik zou eens kijken op je huidige abonnement .. misschien kun je 't tijdelijk verhogen... per 15 juni is roaming in de eu gelijk gesteld volgens mij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2017, 12:09:39 pm »

Ik zou eens kijken op je huidige abonnement .. misschien kun je 't tijdelijk verhogen... per 15 juni is roaming in de eu gelijk gesteld volgens mij
Je was me net voor.  Je kunt inderdaad vanaf uiterlijk 15 juni (maximaal 60 dagen) roamen in de EU zonder meerkosten en daarvoor, als je abo dat toestaat indien nodig eventueel Mb's bijkopen. 
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2017, 12:37:12 pm »

heb idd al gezien dat ik vanaf 13 juni in de eu op mijn huidige abbo in Frankrijk kan surfen. aangezien mijn abonnement in sept afloopt zal ik hem vanaf volgende maand verhogen tot einde contract. ben heeft heeft nu een aanbieding voor 7 euro 7.5 gb.. daar moeten we het wel mee redden.

bedankt voor het meedenken
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2017, 09:23:56 pm »

Zeer afhankelijk van de locatie kan internet aanwezig zijn. In bergachtige streken kun je mooi de berg op voor enigszins ontvangst. Ik heb mijn mobiel mee die evt als hotspot kan dienen. Werkt prima. Maar ik heb met de kids afgesproken dat wij pas online gaan als wij 's avonds klasr zijn met eten en afwassen. Dus overdag in principe geen internetten.
Gelogd

Bever

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Conway Cruiser 1996, met nieuw doek 2018
  • een dag niet gekampeerd is een dag niet geleefd
Re: Internet op de camping (mifi)
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2017, 02:50:04 pm »

In Kroatië kost een prepaid kaart (Tele2) voor 10 GB data, 4G slechts 9 euro ruim 30 dagen. Kan zo in het mWiFi kastje worden geplaatst. Goed bereik en snelheid meerdere apparaten. Wel goed naar de provider instellingen vragen die je in het kastje moet ingeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groet, Bever
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal