Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welk tenttapijt heb ik nodig?  (gelezen 5538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daald

  • Gast
Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Gepost op: december 29, 2015, 10:40:00 am »

we zijn de trotse eigenaars van een Europcamper Sunliner welke in april 2016 wordt geleverd door De Wit. Zijn nu op zoek naar het tenttapijt voor in de voortent en onder de luifel. Zie verschillende soorten en weet niet goed welke nu aangeraden wordt.

Je ziet tapijt welke dicht geweven is en welke bestaat uit gaatjes. Het lijkt mij dat het tapijt met gaatjes niet handig is in de tent (hoe krijg je zand ed tussen de gaatjes uit naar buiten, en de dichtgeweven niet handig onder de luifel. Ben benieuwd naar de ervaringen op het forum.

Welke kan ik het beste aanschaffen?
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2015, 11:06:15 am »

Voor onder de luidel met gaatjes en voor binnen dicht geweven zou ik zeggen maar dat hangt af van je eigen idee maar dit zou ik doen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2015, 11:10:19 am »

Zand zakt door de gaatjes dus dat merk je verder niet,  heb je een kuipzeil dan is het een kwestie van uitvegen als je de boel afbreekt. Het is in elk geval zachter aan je voeten.
Ik denk dat het ook heel persoonlijk is, wat je prettig vindt. 
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2015, 11:24:30 am »

We begonnen met een budget tenttapijt (met gaatjes) in de voortent want we vonden ze best prijzig. Afgelopen seizoen een duurder tenttapijt gekocht voor in de voortent, dat verschil merk je wel! Het oude tenttapijt ligt nu onder de luifel ipv worteldoek. De keuze voor het budget tenttapijt was ook omdat we nog niet wisten wat we precies wilden hebben, en of we het veel gingen gebruiken (we hebben een kuipzeil in de voortent)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2015, 11:49:11 am »

Omdat wij een snelklapper hebben en zo weinig mogelijk gedoe willen en zo weinig mogelijk mee willen nemen (valt niet mee) gebruiken wij geen tapijt. Het kuipzeil is simpel schoon te vegen en onder de luifel vinden we niets nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2015, 05:20:10 pm »

Wij hebben gaatjes tenttapijt.
Net zoals als muis schrijft van het zand het je geen last.

Ik heb geen ervaring met de geweven tapijt.

Komend jaar komt er een nieuw gaatjes tent tapijt

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1331
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2015, 06:20:32 pm »

Gaatjes tapijt als alles opstaat. Werkt goed nergens last van. Staat alleen de wagen en luifel dan niks op de grond.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2015, 09:01:54 pm »

Wij hebben een geweven tenttapijt gehad, (geen kuipzeil) dit werkte ook prima maar is bijna niet te vegen en ook daarbij gaat het zand er door :J
Gelogd

Daald

  • Gast
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2015, 09:33:36 pm »

bedankt voor jullie reacties, zaterdag eens kijken bij Obelink. :) Wordt onze eerste aankoop in 2016.

Goede jaarwisseling allemaal en aftellen tot eerste weekendje weg met de klapper
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2015, 09:55:05 pm »

Bolon tapijt, word de volgende aankoop bij ons
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Drees

  • Gast
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #11 Gepost op: december 30, 2015, 11:03:00 pm »

In de tent hebben we niets, onder de luifel gaatjestapijt. Het gaatjestapijt is wel lastig te vegen vind ik. Ik ben niet zo netjes gelukkig, maar bij een beetje wind ligt er veel troep op en dat veeg je er niet zomaar af. Wij overwegen om een glad tapijt (maar wel waterdoorlatend) onder de luifel te leggen, maar het kan ook zomaar zijn dat we er niets onder leggen of alleen maar een smalle strook bij de ingang van de wagentent.
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Welk tenttapijt heb ik nodig?
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2016, 09:41:09 pm »

Wij hebben gaatjes tenttapijt.
...
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1331

Al een paar jaar gebruiken wij dit soort tapijt onder de luifel van div tenten, het is echt heel prettig en praktisch in het gebruik. Het gras eronder kun je er een beetje doorheen voelen, en het laat het gras ook heel, zonder dat het een modderballet wordt, heb je toch het gevoel dat je in de natuur bent. Is er geen gras maar steentjes, beschermt het je voeten. Als er plassen onder staan krijg je wel natte voeten/sokken, dat wel, door de gaatjes.... . Het is ook sterk en slijtvast materiaal. Na de vakantie de waterslang er op of even afspoelen in de rivier of beek, gesteld dat je daar bij staat, goed laten drogen, klaar.

Tip: zet het vast met een paar van deze pennen: http://www.dewitschijndel.nl/campking-grondzeilpen/?sqr=grondpennen&
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal